ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Nick Paleologos/ SOOC

Μετρό: Πώς προχωρά ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον

Μέχρι το τέλος του έτους ο ανάδοχος. Οι τέσσερις διεκδικητές του έργου, προϋπολογισμού 682 εκατ. ευρώ, είναι οι ΤΕΡΝΑ, Intrakat, Άβαξ-Ghella-Alstom και ΑΚΤΩΡ-Μυτιληναίος.

Προχωρά βήμα βήμα ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό προς το Ίλιον. Στόχος είναι να περάσει στη δεύτερη φάση μέσα στο επόμενο δίμηνο, ώστε μέχρι το τέλος του έτους να αναδειχθεί ο ανάδοχος της μοναδικής επέκτασης του μετρό της Αθήνας, που φαίνεται στον ορίζοντα. Ενδιαφέρον για το έργο έχουν εκφράσει όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας.

Οι τέσσερις διεκδικητές του έργου, προϋπολογισμού 682 εκατ. ευρώ, είναι οι ΤΕΡΝΑ, Intrakat, Άβαξ-Ghella-Alstom και ΑΚΤΩΡ-Μυτιληναίος. Αν και, μέχρι στιγμής, δεν φαίνεται αιτία αποκλεισμού κάποιου εκ των μνηστήρων, εφόσον δεν υπάρξουν ανατροπές, στην επόμενη φάση θα δούμε μόνο τρεις εξ αυτών. Πρόκειται για αναμενόμενη εξέλιξη, αφού μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ από την Intrakat, ο ενιαίος πια όμιλος εξετάζει ανά περίπτωση τους διαγωνισμούς στους οποίους δίνουν και οι δύο εταιρείες το «παρών», ώστε να κατέλθει με μία προσφορά, εκείνη που κρίνεται ότι διαθέτει τον πιο ισχυρό φάκελο.

Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός για το «τριπλό» έργο που αφορά στην επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, την επέκταση του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα και την αναβάθμιση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων στις Γραμμές 2 και 3 ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2023. Μετά από τέσσερις παρατάσεις, οι εκδήλωσης ενδιαφέροντος διενεργήθηκε στις αρχές του περασμένου Μαΐου.

Το ισχυρό ενδιαφέρον των μεγάλων ομίλων δεν είναι τυχαίο, αφού με το έργο της Γραμμής 4 σε εξέλιξη, πρόκειται για τη μοναδική εργολαβία σε έργομετρό, που θα ξεκινήσει στην πρωτεύουσα, αφού οι επόμενες επεκτάσεις σχεδιάζονται μεν αλλά δεν είναι ακόμη ώριμες να ξεκινήσουν.

Για την επέκταση της Γραμμή 2 με τρεις νέους σταθμούς από την Ανθούπολη σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο, έχει ολοκληρωθεί η δημόσια διαβούλευση της περιβαλλοντικής μελέτης και αναμένεται η περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου. Η Ελληνικό Μετρό, πολύ «τρέχει» τον διαγωνισμό, βλέπει ότι η Β’ φάση της κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών μπορεί να ξεκινήσει ως τις αρχές της Άνοιξης, προκειμένου η σύμβαση να υπογραφεί στις αρχές του 2025. Η διάρκεια του έργου ορίζεται σε 57 μήνες.

Ο χάρτης της επέκτασης προς Ίλιον

Η νέα επέκταση της Γραμμής 2 έχει σχεδιαστεί για την κάλυψη πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της Δυτικής Αττικής, ενώ μελλοντικά πρόκειται να προχωρήσει και προς τις Αχαρνές. Το νέο τμήμα, μήκους περίπου 4 χλμ., θα εξυπηρετεί τουλάχιστον 67.000 επιβάτες ημερησίως. Ο αριθμός των πολιτών που θα εξυπηρετούνται ως προς την κατοικία τους σε ακτίνα 500 μέτρων από τους 3 νέους σταθμούς θα ανέλθει σε 42.000 και οι αντίστοιχες εξυπηρετούμενες θέσεις εργασίας εκτιμώνται σε περίπου 5.000.

Ο σταθμός Παλατιανή χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου και διαθέτει δύο εισόδους εκατέρωθεν της Θηβών, με το βάθος του σταθμού να φτάνει στα 22,5 μ. από την επιφάνεια του εδάφους. Επίσης, επί τις Θηβών, με δύο εισόδους εκατέρωθεν, στη διασταύρωση με την Ελαιών θα βρίσκεται και ο σταθμός Ίλιον, ο οποίος θα φτάσει 24 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του εδάφους. Ο τελικός σταθμός Άγιος Νικόλαος χωροθετείται κάτω από τμήμα της ομώνυμης οδού και τμήματος του διαμορφωμένου χώρου πρασίνου που βρίσκεται μεταξύ των οδών Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσης και Αγίου Νικολάου. Οι τρεις σταθμοί θα έχουν πλαϊνές αποβάθρες πλάτους 4,50 μ. και μήκους 110 μ. 

Στην Παλατιανή θα δημιουργηθεί ακόμη σταθμός μετεπιβίβασης, σε αδόμητο χώρο εφαπτόμενο στον υπό κατασκευή σταθμό, μεταξύ των οδών Ανδρέα Παπανδρέου και Ικονίου. Θα διαθέτει τρία υπόγεια επίπεδα με πρόσβαση μέσω ραμπών, συνολικής χωρητικότητας περίπου 150 οχημάτων και με άμεση διασύνδεση με τον σταθμό. Στην επιφάνεια αυτού, θα διαμορφωθεί χώρος μετεπιβίβασης λεωφορείων. 

Επέκταση και του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα

Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει ακόμη δύο άξονες. Η μελλοντική λειτουργία της εν λόγω επέκτασης, αλλά και οι προβλέψεις για τον μελλοντικό επιβατικό φόρτο του δικτύου της πρωτεύουσας, καθιστά παράλληλα αναγκαία και την επέκταση του Αμαξοστασίου του Ελαιώνα σε όμορη περιοχή. Η έκταση έχει εμβαδό περίπου 20 στρ. και καταλαμβάνεται σήμερα κυρίως από αποθήκες του τέως εργοστασίου της Αθηναϊκής Χαρτοποιίας και άλλες ιδιοκτησίες. Αυτό είναι το δεύτερο επιμέρους αντικείμενο της «τριπλής» εργολαβίας. 

Αντίστοιχα, η μελλοντική λειτουργία της επέκτασης καθιστά απαραίτητη και την αναβάθμιση/αντικατάσταση ορισμένων ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) συστημάτων σε μεγάλο τμήμα ή και στο σύνολο των υφιστάμενων Γραμμών 2 και 3, καθώς τα υφιστάμενα δεν υποστηρίζονται πλέον από τους κατασκευαστές, δεν υπάρχουν ανταλλακτικά και έχουν αυξηθεί οι αστοχίες τους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το μετρό θα ενώσει το Μενίδι με Γλυφάδα: Ποιο είναι το σχέδιο επέκτασης

Επί τάπητος τίθενται οι επόμενες επεκτάσεις του δικτύου μετρό της Αθήνας για να συνδέσουν πυκνοκατοικημένες περιοχές από το Μενίδι ως την Αθηναϊκή Ριβιέρα. Οι απαιτητικές διαδικασίες ωρίμανσης και η αναζήτηση πόρων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Γκάζια» στα έσοδα της Αττικής Οδού λίγο πριν περάσει στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Ένα εξάμηνο προτού γίνει αλλαγή σκυτάλης, με τις εργασίες βαριάς συντήρησης του άξονα σε πλήρη εξέλιξη, τα έσοδα του αυτοκινητόδρομου συνέχισαν το πρώτο τρίμηνο του 2024 την ανοδική πορεία, ξεπερνώντας τα 50 εκατ. ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανοίγει ταχύτητα το μετρό: Όλα τα σχέδια επέκτασης σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη

Προς Μενίδι και Εθνική Οδό οι επόμενες επεκτάσεις στα δυτικά, ενώ προχωρούν οι επεκτάσεις στα νότια προάστια. Εύοσμος και νοσοκομείο Παπανικολάου μπαίνουν στον χάρτη του μετρό Θεσσαλονίκης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό: «Έμφραγμα» στη γραμμή αεροδρομίου, ζητούνται επειγόντως λύσεις

Εναλλακτικές λύσεις για συχνότερα δρομολόγια του μετρό στο αεροδρόμιο εξετάζει η ΣΤΑΣΥ, «κόβοντας» τη διαδρομή των 46,5 χλμ. ως τον Πειραιά. Μόνιμη λύση στις συχνότητες του μετρό θα είναι μόνο η προμήθεια νέων συρμών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κλιματισμός για να σταματήσουν να... βράζουν οι παλιοί συρμοί του μετρό

Η εγκατάσταση κλιματισμού στους πρώτους συρμούς του μετρό της Αθήνας, που είναι πια ηλικίας 24 ετών, είναι το πρώτο στοίχημα για τα μέσα σταθερής τροχιάς. Αναβαθμίζονται 14 συρμοί του ηλεκτρικού με σύμβαση 70 εκατ. ευρώ.