ΓΔ: 1434.67 1.00% Τζίρος: 50.93 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:49:13 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
ose
Φωτο: Shutterstock

«Τρέχει» τον Οκτώβριο ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο

Η επένδυση θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ ενώ ο ανάδοχος θα αναλάβει να ολοκληρώσει τα έργα για τον Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και Σταθμό Διαλογής.

Μέσα στον Οκτώβριο προκηρύσσεται από τον ΟΣΕ ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού (ΕΣΣΣΔΙ) στο Θριάσιο για τουλάχιστον 25 χρόνια, μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Ο ανάδοχος θα αναλάβει να ολοκληρώσει τα έργα για τον Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και Σταθμό Διαλογής, τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και πρόσθετους χώρους αποθήκευσης στο ακίνητο των 1.450 στρεμμάτων που συνορεύει με το οικόπεδο των 588 στρεμμάτων που θα κατασκευαστεί το Εμπορευματικό Κέντρο.

Στον ΟΣΕ υποστηρίζουν πως έγιναν οι απαραίτητες αλλαγές ώστε αυτή τη φορά να υπάρξει ενδιαφέρον από την αγορά. Ο προηγούμενος διαγωνισμός ακυρώθηκε αφού δεν υποβλήθηκε κάποια προσφορά.

Εξελίξεις υπάρχουν και για το Εμπορευματικό Κέντρο για το οποίο έχει υπογραφεί σύμβαση παραχώρησης με την ΘΕΚ ΑΕ, εταιρεία στην οποία συμμετέχουν η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και η Goldair Cargo. Η Ευρωπαϊκή Ένωση που είχε μπλοκάρει την αρχική σύμβαση παραχώρησης – και ας είχε εγκριθεί από την Βουλή επί ΣΥΡΙΖΑ – έχει συμφωνήσει με τις αλλαγές του υπουργείου Υποδομών.

Μέσα στις επόμενες ημέρες περιμένουν στο υπουργείο την επίσημη επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με την οποία θα κλείνει το θέμα. Θα ακολουθήσει η αποστολή της νέας σύμβασης παραχώρησης στο Ελεγκτικό Συνέδριο και η κύρωσή της από την Βουλή. 

Σε εξέλιξη είναι, όμως, και η συζήτηση για τα άλλα εμπορευματικά κέντρα στη Θεσσαλονίκη, στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, και στη Θεσσαλία. Η προηγούμενη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ είχε προκηρύξει διαγωνισμό για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου που δεν είχε ευτυχή κατάληξη. Για την Θεσσαλία υπάρχει η σκέψη για σχεδιασμό δύο εμπορευματικών κέντρων, ένα στη Λάρισα (για χύδην φορτία) και ένα στο Βόλο (για container), αλλά θα υπάρξουν μελέτες σκοπιμότητας. Ηδη έχει ανατεθεί σχετική μελέτη στην ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ από το δήμο Ρήγα Φεραίου για μεγάλη έκταση που διαθέτει στην Μαγνησία. Για την Λάρισα, έχει πέσει στο τραπέζι η αξιοποίηση του κλειστού εργοστασίου της ΕΒΖ και γειτονικού ακινήτου.

Στην κυβέρνηση και στο Υπερταμείο έχουν αποφασίσει, πάντως, να προχωρήσουν στην εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για τα logistics το οποίο θα «κουμπώνει» τα εμπορευματικά κέντρα με τις παραχωρήσεις λιμανιών και τις επεκτάσεις / αναβαθμίσεις του σιδηροδρομικού δικτύου. Ταυτόχρονα αναζητείται ο φορέας που θα αναλάβει να ωριμάσει τις επενδύσεις των εμπορευματικών κέντρων. Υπενθυμίζεται πως πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ τοποθετήθηκε πρόσφατα ο κ. Θαν. Ζηλιασκόπουλος που είναι επικεφαλής του συμβουλίου για την εφοδιαστική αλυσίδα και γνώστης της αγοράς logistics. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μαγνήτης επενδύσεων τα logistics: 400.000 τ.μ. νέων αποθηκών στο Θριάσιο

Μεγάλα κεφάλαια από ελληνικούς και ξένους ομίλους θα ανεβάσουν σχεδόν κατά 600% την επιφάνεια των νέων αποθηκευτικών χώρων. Ποιες εταιρείες κινούνται δραστήρια. Στη Βουλή η σύμβαση για το εμπορευματικό κέντρο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κοντά σε deal η Prodea για δύο μεγάλες αποθήκες στο Θριάσιο

Οι δύο αποθηκευτικοί χώροι που βρίσκονται στο στόχαστρο της εταιρείας ακινήτων είναι μισθωμένοι σε ισχυρό όμιλο logistics. Η κρίση του κορονοϊού στρέφει την Prodea σε επενδύσεις μακριά από τον τουρισμό.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε νέα εποχή τα logistics μετά την «έκρηξη» ηλεκτρονικού εμπορίου

Εταιρείες ταχυμεταφορών, αλυσίδες λιανικού εμπορίου, σουπερμάρκετ και εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου θα ανασχεδιάσουν τα δίκτυα διανομής τους για να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες.