ΓΔ: 957.6 0.63% Τζίρος: 80.51 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Aggelakis, Trofima
Πηγή: Αγγελάκης

Κοτόπουλα Αγγελάκης: Δυναμικό άνοιγμα στις αγορές του εξωτερικού

Μετά τη μεγάλη αύξηση τζίρου των προηγούμενων ετών, η πτηνοτροφική επιχείρηση Αγγελλάκης στοχεύει να αυξήσει τις εξαγωγές στο 50% του τζίρου και θα υλοποιήσει επενδυτικό πρόγραμμα 20 εκατ. ευρώ.

Νέες επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας δρομολογεί η πτηνοτροφική επιχείρηση Αγγελάκης, που εδρεύει στο Πούρνο της Εύβοιας και έχει εξελιχτεί σε μια από τις μεγαλύτερες μονάδες του πρωτογενούς τομέα στη χώρα μας, ενώ πλέον βάζει στόχο τη διεθνή επέκταση με την αύξηση των εξαγωγών. 

Η εταιρεία Αγγελάκης έχει εξελιχτεί σε μια πλήρως καθετοποιημένη μονάδα του πρωτογενούς τομέα με χαρακτηριστικά boutique, καθώς επενδύει στην ορθόδοξη ανάπτυξη και τη βιώσιμη λειτουργία σε όλη την αλυσίδα εκτροφής έως και την τελική παραγωγή και όχι στην άκρατη αύξηση μεγεθών. Η εταιρεία ιδρύθηκε πριν 59 χρόνια, το 1962 και σήμερα έχει καταταχθεί ανάμεσα στις κορυφαίες πτηνοτροφικές μονάδες της χώρας, ενώ έχει διευρυμένη παρουσία στην αγορά του HORECA αλλά και στη λιανική, όπου συνεργάζεται με τις περισσότερες μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. 

Δημιουργεί και εμπορεύεται πάνω από 200 κωδικούς προϊόντων, ενώ μεγάλος στρατηγικός στόχος των επόμενων ετών είναι η ενίσχυση των εξαγωγών μέσω ανοίγματος σε νέες αγορές. Όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας και γιος των ιδρυτών, Θάνος Αγγελάκης, σε συνάντηση με δημοσιογράφους, οι εξαγωγές έχουν τεράστια περιθώρια, καθώς το 2020 ενισχύθηκαν κατά 35% συγκριτικά με το 2019, όμως παραμένουν μόλις στο 8% του τζίρου της εταιρείας. Ο στρατηγικός στόχος είναι οι εξαγωγές να ανέλθουν στο 50% εντός της προσεχούς πενταετίας, και γι’ αυτό το λόγο η Αγγελάκης ανοίγεται σε νέες αγορές, τόσο της δυτικής Ευρώπης όσο και της Άπω Ανατολής. 

Η εταιρεία εξάγει σε πάνω από δέκα χώρες, μεταξύ των οποίων Γερμανία, Τσεχία, Ουγγαρία και Αυστρία, έκανε άνοιγμα και στο Χονγκ Κονγκ, ενώ ξεκινάει εκ νέου τις εξαγωγές προς τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα που είχαν σταματήσει λόγω της πανδημίας.

Αναφορικά με τις επενδύσεις, ο κ. Αγγελάκης σημείωσε πως αφορούν την επέκταση της γραμμής πτηνοσφαγίου σε νέους ψυκτικούς θαλάμους, τη δημιουργία νέας μονάδας προψημένων και έτοιμων γευμάτων, τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του εκκολαπτηρίου και τη δημιουργία μονάδων πατρογονικών. 

Γενικώς η εταιρεία που ήδη είναι πλήρως καθετοποιημένη, στοχεύει να μειώσει ακόμη περισσότερο το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, οπότε ένα μέρος των επενδύσεων θα εστιαστεί στη δημιουργία μονάδας για την εκμετάλλευση των υποπροϊόντων του σφαγείου, μέσω της παρασκευής ζωοτροφών για ζώα συντροφιάς και για ιχθυοκαλλιέργειες. 

Οικονομικά μεγέθη 

Όπως σημείωσε ο κ. Αγγελάκης η εταιρεία τα τελευταία χρόνια μέσω της μεγάλης αποδοχής που είχαν τα προϊόντα «ελαιοπουλάκι» και «χωρικό» έχει σημειώσει μεγάλη ανάπτυξη, καθώς από τα 14 εκατ. ευρώ προ τριών - τεσσάρων ετών, φέτος οδεύει για ένα τζίρο 27 εκατ. ευρώ. Το 2020 η εταιρεία είχε ανάπτυξη 10% σε σχέση με το 2019, ενώ οι προσδοκίες της διοίκησης ήταν για αύξηση 20%, κάτι που δεν επιτεύχθηκε λόγω του κλεισίματος για μεγάλο διάστημα της αγοράς HORECA. 

Όπως τόνισε, φέτος το πρώτο τετράμηνο η ανάπτυξης ήταν της τάξης του 12-13%, όμως από το Μάιο και εντεύθεν η εταιρεία «τρέχει» με ρυθμούς 37% λόγω της απρόσμενα καλής πορείας του τουρισμού, του ανοίγματος της εστίασης, αλλά και της καλής πορείας στη λιανική. Έτσι, η φετινή χρονιά θα κλείσει με μέση ανάπτυξη κοντά στο 30%. Σε ό,τι αφορά τον δανεισμό, τόνισε ότι μετά την αναδιάρθρωση ενός παλαιού δανείου από την Αγροτική, το 2022 δε θα ξεπερνά τα 6,5 – 7 εκατ. ευρώ. 

Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ, το 50% θα χρηματοδοτηθεί από επιδοτήσεις και τον αναπτυξιακό νόμο, κατά 30% από δανεισμό και το υπόλοιπο 20% από ίδια κεφάλαια. Μέσα στο πρώτο 5μηνο του 2022 θα ολοκληρωθεί επένδυση ύψους 2 εκατ. ευρώ που αφορά σε μηχανολογικό εξοπλισμό και συσκευαστικές μηχανές, ενώ πρόσφατα η εταιρεία απέκτησε εκκολαπτήριο αυγών στον Αυλώνα.

Σύμφωνα με εκτίμηση του κ. Αγγελάκη, η αξία της ελληνικής πτηνοτροφίας αγγίζει το 1 δισ. ευρώ., με την εταιρεία να έχει μερίδιο 4 - 6%. Η Αγγελάκης απασχολεί 200 άμεσα εργαζόμενους, ενώ συνολικά έχει αποτύπωμα σε πάνω από 300 εργαζόμενους. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία Αγγελάκης προμηθεύει με προϊόντα της κατ’ αποκλειστικότητα τις αλυσίδες Friday’s και ΚFC, ενώ συνεργάζεται με την εταιρεία Παλίρροια, της οικογένειας Σουλιώτη, παρέχοντάς της το μπιφτέκι κοτόπουλου. 

Οι ανατιμήσεις 

Ο κ. Αγγελάκης δεν έκρυψε την ανησυχία του για τις μεγάλες ανατιμήσεις κυρίως στις ζωοτροφές, αλλά και την εκτίναξη του ενεργειακού κόστους. Όπως τόνισε, η τιμή του καλαμποκιού από 160 - 180 ευρώ ο τόνος, έχει φτάσει σήμερα 290 ευρώ και φαίνεται πως θα ξεπεράσει τα 300 εκατ. ευρώ. Έτσι, η εταιρεία έχει προχωρήσει σε ανατιμήσεις στη λιανική περί το 8%, χωρίς να αποκλείει και νέες αυξήσεις περί το 4% από το νέο έτος. 

Το 60% της παραγωγής της Αγγελάκης προέρχεται από κοτόπουλα που παράγει η ίδια, ενώ το υπόλοιπο 40% από 15 συνεργαζόμενους παραγωγούς με τους οποίους έχει κλειστά συμβόλαια, εφαρμόζοντας τα ίδια ποιοτικά στάνταρ σ’ όλη τη διαδικασία παραγωγής. Επίσης, η Αγγελάκης είναι ιδρυτικό μέλος της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Πτηνοτροφίας Ελλάδος που δημιουργήθηκε το 2020, ενώ ο κ. Θ. Αγγελάκης είναι πρόεδρός της. Σκοπός του της οργάνωσης είναι η διατύπωση προτάσεων τροποποίησης του Νόμου 4056/2012, που αφορά σε θέματα αδειοδότησης κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων. Το διοικητικό συμβούλιο της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Πτηνοτροφίας αποτελείται από τους: Θάνο Αγγελάκη, Κώστα Νιτσιάκο, Μαριλένα Νιτσιάκου, Ανδρέα Δημητρίου, Θέμη Αμβροσιάδη, Ευάγγελο Μανολόπουλο και Δημήτρη Πετανίδη.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

HLIOS kiddo pasta
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρίσιμο τεστ στην αμερικανική αγορά για τα ζυμαρικά της Ήλιος

Να ξεφύγει από τα στενά όρια της ελληνικής παροικίας επιχειρεί η Ήλιος, για να επεκταθεί στην κυρίως αγορά των ΗΠΑ. Άρχισε πιλοτική διάθεση των προϊόντων της σε μεγάλες αλυσίδες και συνεργασία με πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.
nero
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αντεπίθεση της Χήτος με νέες συνεργασίες και επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ

Άνοιγμα στη νότια Ελλάδα με εξαγορά της Ζήρια, στρατηγική συνεργασία με τη γαλλική Danone Waters και επέκταση στα «ελαφρά» αναψυκτικά είναι μερικές από τις κινήσεις ισχυροποίησης της εταιρείας που εμφιαλώνει το νερό Ζαγόρι.
Bread Factory, Larisa
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Bread Factory: «Ψήνει» νέες επενδύσεις σε Αττική και περιφέρεια

Η αλυσίδα πολυχώρων εστίασης εγκαινίασε το ένατο κατάστημά της και σχεδιάζει επενδύσεις 4 εκατ. ευρώ σε νέους χώρους στη Θεσσαλονίκη και άλλες μεγάλες πόλεις. Στα 20 εκατ. ο τζίρος, ενώ απασχολεί 1.500 άτομα.
Almi Foods
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ALMI Foods: Από την Ημαθία σε 29 χώρες, με όχημα τη μεσογειακή διατροφή

H εταιρεία ALMI Foods ιδρύθηκε μόλις πριν από 25 χρόνια στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας και πλέον εξάγει το 98% της παραγωγής της σε 29 χώρες και τρεις ηπείρους. Ισχυρή παρουσία σε Ιαπωνία και Ν. Κορέα.