ΓΔ: 1365.48 0.60% Τζίρος: 100.57 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Νέο διαγωνιστικό έργο για την ακτοπλοϊκή διασύνδεση Ελλάδας - Κύπρου

Το έργο παρουσιάστηκε σε εκδήλωση στον ΟΛΠ από τον υφυπουργό Ναυτιλίας της Κύπρου Βασίλειο Δημητριάδη και θα περιλαμβάνει επιδότηση 5,5 εκατ. ευρώ το χρόνο για 22 δρομολόγια μετ' επιστροφής.

To νέο διαγωνιστικό έργο, που αφορά τη θαλάσσια ακτοπλοϊκή διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου, που αναμένεται να ξεκινήσει άνοιξη προς καλοκαίρι του 2022 και θα περιλαμβάνει επιδότηση 5,5 εκατ. ευρώ το χρόνο για 22 δρομολόγια μετ' επιστροφής, παρουσίασε σήμερα σε στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών και δημοσιογράφους, σε ειδική εκδήλωση στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, ο υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου Βασίλειος Δημητριάδης.

Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, ο ανάδοχος που αναμένεται να επιλεγεί, θα μπορεί να λαμβάνει την επιδότηση για τρία συναπτά έτη, με επέκτασή της ανάλογα με την αύξηση του αριθμού των επιβατών, ενώ θα μπορεί να ξεκινά την εκτέλεση των δρομολογίων από τις εορτές του Πάσχα, πιθανότατα Απρίλιο-Μάιο και να εκτελεί στη συνέχεια 22 δρομολόγια μετ΄ επιστροφής σε εβδομαδιαία βάση όλο το καλοκαίρι.

«Αυτή η περίοδος έχει και τη μεγαλύτερη ζήτηση από επιβάτες και τουρίστες, ενώ το πλοίο που θα εκτελεί το συγκεκριμένο δρομολόγιο θα μπορεί να προσεγγίζει τον Βασικό Τερματικό Κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά και στην Κύπρο το λιμάνι της Λεμεσού, είτε της Λάρνακας είτε και τα δύο» τόνισε ο κ. Δημητριάδης. Ανέφερε ότι «για την κυπριακή κυβέρνηση η ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδας-Κύπρου είναι ένα άκρως σημαντικό εγχείρημα και υπάρχει και ενδιαφέρον και από την ελληνική πλευρά και από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη» ενώ εξέφρασε την εκτίμηση ότι «το εγχείρημα αυτή τη φορά θα πετύχει».

Ο κ. Δημητριάδης τόνισε ότι η Κυπριακή Δημοκρατία καταβάλλει εδώ και χρόνια προσπάθειες με τη στήριξη της ελληνικής κυβέρνησης για τη λειτουργία της συγκεκριμένης ακτοπλοϊκής σύνδεσης που πάνω από 21 χρόνια έχει να λειτουργήσει. Πρόσθεσε εξάλλου ότι η νέα γραμμή, πέρα από τη σημασιολογική έννοια, έχει προσφέρει στον Κύπριο και Έλληνα πολίτη εναλλακτική συνδεσιμότητα, καθώς το νησί συνδέεται με τις υπόλοιπες χώρες μόνο αεροπορικώς.

Τόνισε επίσης ότι η κυπριακή κυβέρνηση, με αμιγώς εθνικούς πόρους, απευθύνθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να εξασφαλίσει την επιδότηση για τη συγκεκριμένη επαναλειτουργία αυτής της ακτοπλοϊκής σύνδεσης. Ήδη, ανέφερε ότι το Ισραήλ αλλά και πολλές Ενώσεις Μοτοσικλετιστών, Συλλόγων και Ομίλων από την Κύπρο την Ελλάδα και την Ευρώπη, έχουν ενδιαφερθεί για τη λειτουργία της.

Να σημειωθεί ότι στους όρους του διαγωνισμού στην ακτοπλοϊκή σύνδεση δεν θα υπάρχει επιλογή για ενδιάμεσο σταθμό σε ελληνικό νησί, ωστόσο προνοείται ρητά στα Διαγωνιστικά Έγγραφα ότι ο Επιτυχών Προσφοροδότης μπορεί να επιλέξει να επεκτείνει το ταξίδι Κύπρου-Ελλάδας σε τρίτη γειτονική χώρα (ταξίδι που δεν θα λάβει επιδότηση) όπως το Ισραήλ η άλλες χώρες εκτός από την Τουρκία.

Σημειώνεται ότι οι εταιρείες που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον θα πρέπει να έχουν υποβάλλει τις προσφορές τους έως τις 28 Ιανουαρίου του 2002 ενώ οι όροι του διαγωνισμού βρίσκονται αναρτημένοι στη σελίδα του υπουργείου Ναυτιλίας της Κύπρου. Σημαντικό στοιχείο του νέου διαγωνισμού είναι ότι η ανάδοχη ακτοπλοϊκή εταιρεία που θα επιλεγεί θα μπορεί να λαμβάνει τα χρήματα τη επιδότησης σε μηνιαία βάση και όχι κάθε τρείς μήνες όπως ήταν ως προϋπόθεση στον διαγωνισμό του 2020.

Η ελάχιστη μεταφορική ικανότητα του πλοίου είναι να μπορεί να εξυπηρετεί τουλάχιστον 100 επιβάτες και 60 άτομα σε καμπίνες. Σύμφωνα με τα στοιχεία του διαγωνισμού, κριτήριο κατακύρωσης της προσφοράς είναι η χαμηλότερη τιμή (100%). Τα ελάχιστα ποιοτικά κριτήρια προνοούνται ως προ-απαιτούμενα στα Διαγωνιστικά Έγγραφα για τη συμμετοχή στον Διαγωνισμό. Το κριτήριο για σημαία ΕΕ/ΕΟΧ του πλοίου πρέπει να πληρείται πριν από την έναρξη της λειτουργίας της υπηρεσίας και όχι απαραίτητα κατά την υποβολή της προσφοράς.

Ο επιτυχών προσφοροδότης μπορεί να αποφασίσει να αντικαταστήσει το αρχικό πλοίο καθ' όλη τη διάρκεια της σύμβασης νοουμένου ότι:

  • το πλοίο για αντικατάσταση πληροί ή υπερβαίνει τις ελάχιστες προδιαγραφές του πλοίου.
  • η προηγούμενη έγκριση της Αναθέτουσας Αρχής λαμβάνεται μετά από επιτυχή επιθεώρηση του πλοίου.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πρώτος στη Μεσόγειο ο Πειραιάς με ρεκόρ διακίνησης container

Αύξηση του μερίσματος κατά 27%, όσο αυξήθηκε και η καθαρή κερδοφορία του ΟΛΠ, αποφάσισε χθες η Γενική Συνέλευση των Μετόχων. Στο Δημόσιο θα καταβληθούν 5,4 εκατ. ευρώ ως αντάλλαγμα για την παραχώρηση.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς επηρεάζει το λιμάνι του Πειραιά η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα

Πτώση 11% στους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες 2 και 3 το πρώτο τρίμηνο. Θετικά μηνύματα από την κρουαζιέρα. Επενδυτικό πρόγραμμα 150 εκατ. ευρώ. Μαξιλάρι ασφαλείας το ταμείο των 200 εκατ. ευρώ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ο ΟΛΠ απέκτησε δύο νέους υπερσύγχρονους ναυπηγικούς γερανούς

Η προμήθεια των συγκεκριμένων γερανών, συνολικής αξίας περίπου 8 εκατ. ευρώ, πραγματοποιείται στο πλαίσιο των επενδύσεων που υλοποιεί η ΟΛΠ Α.Ε. για την αναβάθμιση και ανακαίνιση του εξοπλισμού της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης.
Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, Ελευθέριος Βενιζέλος
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΔΑΑ: Αύξηση 35,5% στα κέρδη προ φόρων, μέρισμα 0,33 ευρώ/μετοχή

Τα Κέρδη μετά από Φόρους ανήλθαν σε 231,5 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 37,8% σε σχέση με 168,0 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Τα συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα αυξήθηκαν κατά 126,8 εκατ. ευρώ ή 26,6%.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΛΠ: Υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MoU) με το Λιμάνι της Γκουανγκτζόου

Με το εν λόγω Μνημόνιο οι αρμόδιοι φορείς λειτουργίας και διαχείρισης των δύο λιμανιών συμφώνησαν να ενισχύσουν τη μεταξύ τους συνεργασία καθιερώνοντας μια μακροπρόθεσμη εταιρική σχέση.