ΓΔ: 834.83 -0.17% Τζίρος: 63.52 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Jumbo: Πτώση 14,8% στις πωλήσεις Ιανουαρίου λόγω και καιρικών συνθηκών

Αισιοδοξία για θετική πορεία των πωλήσεων στο δίμηνο Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου εκφράζει η διοίκηση της εταιρείας, εκτιμώντας ότι θα σημειωθεί μονοψήφιο ποσοστό αύξησής τους.

Πτώση 14,8% σημείωσαν οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo τον Ιανουάριο, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του περασμένου έτους, με τον όμιλο να τονίζει ότι αιτία αυτής της πορείας ήταν τόσο η σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2021, όπου είχε σημειωθεί ισχυρή ζήτηση όσο και, μεταξύ άλλων, εξαιτίας των ακραίων καιρικών φαινομένων που υπήρξαν τον προηγούμενο μήνα. 

Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση της εταιρείας «οι φετινές πωλήσεις επηρεάστηκαν αρνητικά από τα ακραία καιρικά φαινόμενα, την 
αύξηση των κρουσμάτων Covid-19 με την παραλλαγή Όμικρον, από τις αυξήσεις στην ενέργεια και στα καταναλωτικά αγαθά πρώτης ανάγκης καθώς και από τις απεργίες στα λιμάνια
». 

Στην ανακοίνωση υπογραμμίζεται ότι η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι σε ομαλοποιημένη βάση οι πωλήσεις για τον Ιανουάριο του 2022 θα κυμαίνονταν στα αντίστοιχα περσινά επίπεδα με τις πληθωριστικές πιέσεις να επηρεάζουν περισσότερο τις Βαλκανικές χώρες. 

Η τάση που παρουσιάζει σήμερα ο Φεβρουάριος του 2022 είναι θετική ενώ κατά τον αντίστοιχο περσυνό μήνα τα 30 από τα 52 καταστήματα στην Ελλάδα παρέμειναν κλειστά. Υπενθυμίζεται ότι σε μία κάποια «κανονικότητα» τα καταστήματα στην Ελλάδα επανήλθαν τον Απρίλιο. 

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, η διοίκηση εκτιμά ότι εάν επικρατήσουν οι τρέχουσες τάσεις, οι σωρευτικές πωλήσεις για τους δύο πρώτους μήνες του 2022 μπορεί να είναι σταθερές ή και ανοδικές κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό δίμηνο. 

Αναλυτικά η πορεία των πωλήσεων ανά χώρα: 

  • Ελλάδα: Τον Ιανουάριο του 2022, το σύνολο των καταστημάτων στην Ελλάδα παρέμεινε ανοιχτό, αλλά λειτούργησε κάτω από τους γνωστούς περιορισμούς. Συνολικά για τον Ιανουάριο 2022, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας και χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές, παρουσίασαν πτώση κατά -21% περίπου σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2021. Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο του 2021, τα καταστήματα στην Ελλάδα λειτούργησαν για πρώτη φορά μετά από δύο μήνες συνεχούς απαγορευτικού (lockdown) και κατά συνέπεια παρουσίασαν εξαιρετική δυναμική. 
  • Κύπρος: Όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν χωρίς την επιβολή νέων περιορισμών. Υπενθυμίζεται ότι μέρος του Ιανουαρίου του 2021, παρέμειναν κλειστά τα καταστήματα στη χώρα. Κατά συνέπεια, οι πωλήσεις κατά τον Ιανουάριο του 2022  εμφανίζονται αυξημένες πάνω από +200%, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. 
  • Βουλγαρία: Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με τους ίδιους αυστηρούς περιορισμούς και με χαμηλή εμβολιαστική κάλυψη, σε ολόκληρη τη χώρα. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά -38% περίπου τον Ιανουαρίου του 2022, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα όπου ένα κατάστημα παρέμεινε κλειστό.  
  • Ρουμανία: Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με τους ίδιους αυστηρούς περιορισμούς. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά -21% περίπου τον Ιανουάριο του 2022, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Η ισχυρή και υγιής οικονομική θέση του Ομίλου αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των δυσκολιών και των διαρκών εκπλήξεων της εφοδιαστικής αλυσίδας. 

«Αναλλοίωτες παραμένουν οι στρατηγικές επιλογές για συνέχιση του επενδυτικού προγράμματος και σταθερή επιβράβευση των μετόχων συνεταίρων με υψηλές μερισματικές αποδόσεις»,  καταλήγει η ανακοίνωση της Jumbo..

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Jumbo: Αύξηση πωλήσεων 25% στο α' τετράμηνο, παραμένουν οι προκλήσεις

Ισχυρή η αύξηση των πωλήσεων στην Ελλάδα, καθώς έφθασε στο +47% για τον Απρίλιο και στο +48% στο τετράμηνο. Διατηρούνται τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα. Δεν αλλάζει η μερισματική πολιτική.