ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Εβροφάρμα

Βύθισαν σε ζημιές την Εβροφάρμα οι ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες

Σημαντική αύξηση του τζίρου με ώθηση από τις εξαγωγές. Η εταιρεία κατέβαλε προσπάθειες μείωσης του λειτουργικού κόστους και μετακύλησης του υπερβάλλοντος κόστους παραγωγής στις τιμές των προϊόντων.

Ζημιογόνα ήταν η χρήση 2021 για την Εβροφάρμα, παρά τη σημαντική αύξηση του τζίρου που έλαβε ώθηση από τον υπερδιπλασιασμό των εξαγωγών. Η διοίκηση της εταιρείας σημειώνει ότι από το δεύτερο εξάμηνο παρατηρούνται απότομες ανατιμήσεις στις εισροές που επηρεάζουν το κόστος παραγωγής.

Τα ενοποιημένα αποτελέσματα προ φόρων ήταν ζημιές 260 χιλ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά όπου το αντίστοιχο ποσό ήταν κέρδη 1.174 χιλ. ευρώ. Αντίστοιχα, τα αποτελέσματα προ φόρων της εταιρείας ανήλθαν σε ζημιές 904 χιλ. ευρώ, μειωμένα σε σχέση με τη συγκριτική περίοδο όπου το αντίστοιχο ποσό ήταν κέρδη 164 χιλ. ευρώ

Αναλυτικά η ανακοίνωση της εταιρείας Εβροφάρμα:

Για την χρήση που έληξε την 31 Δεκεμβρίου 2021, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Ομίλου και της Εταιρείας αυξήθηκε σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Πιο συγκεκριμένα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε 36.699 χιλ. ευρώ έναντι 33.909 χιλ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 8,2%, ενώ ο εταιρικός κύκλος εργασιών ανήλθε σε 
30.915 χιλ. ευρώ έναντι 28.687 χιλ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης παρουσιάζοντας αύξηση 7,8%.

Το μεικτό ενοποιημένο περιθώριο διαμορφώθηκε στο 14,6% έναντι 19,4% και το εταιρικό 14,7% έναντι 19,0% της προηγούμενης συγκριτικά περιόδου. Σε επίπεδο απόλυτων μεγεθών, το μεικτό κέρδος ανήλθε σε 5.371 χιλ. ευρώ και σε 4.550 χιλ. ευρώ έναντι 6.593 χιλ. ευρώ και 5.442 χιλ. ευρώ για ενοποιημένο και εταιρικό επίπεδο αντίστοιχα.

Τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 1.601 χιλ. ευρώ (προσαρμοσμένο εκτός προβλέψεων ανέρχεται σε 1.753 χιλ. ευρώ) και 564 χιλ. ευρώ για τον Όμιλο και την Εταιρεία αντίστοιχα, έναντι 2.799 χιλ. ευρώ και 1.498 χιλ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης.

Τα ενοποιημένα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν στο ποσό των (260) χιλ. ευρώ ζημίες παρουσιάζοντας μείωση σε σχέση με την προηγούμενη χρήση όπου το αντίστοιχο ποσό ήταν 1.174 χιλ. ευρώ κέρδη. Αντίστοιχα, τα αποτελέσματα προ φόρων της Εταιρείας ανήλθαν σε (904) χιλ. ευρώ ζημίες μειωμένα σε σχέση με τη συγκριτική περίοδο όπου το αντίστοιχο ποσό ήταν 164 χιλ. ευρώ κέρδη. 

Το ενοποιημένο αποτέλεσμα μετά φόρων ανήλθε σε ζημίες (355) χιλ. ευρώ έναντι κέρδους 1.059 χιλ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης και το εταιρικό σε ζημίες (912) χιλ. ευρώ έναντι κέρδους 83 χιλ. ευρώ, αντίστοιχα.

Η αύξηση των πωλήσεων, προήλθε κυρίως από τις εξαγωγές που ανήλθαν σε 3.192 χιλ. ευρώ έναντι 1.377 χιλ. ευρώ την προηγούμενη χρήση και αφορούν εξαγωγές στραγγιστού γιαουρτιού και φέτας.

Το επενδυτικό πλάνο του Ομίλου εξελίχθηκε ομαλά και ανήλθε στα 3.394 χιλ. ευρώ για το 2021 και αφορούσε κυρίως την επέκταση του στραγγιστού γιαουρτιού.

Στο β’ εξάμηνο του 2021 παρατηρήθηκαν απότομες ανατιμήσεις στις α’ ύλες, στην ηλεκτρική ενέργεια, στα
καύσιμα που με την σειρά τους παρέσυραν προς τα πάνω το κόστος των προμηθειών με αποτέλεσμα να αυξηθεί
τόσο το κόστος παραγωγής των προϊόντων, όσο και το κόστος διάθεσής τους. Ταυτόχρονα ανατιμήθηκαν υπέρμετρα
οι τιμές των ζωοτροφών, με συνέπεια να αυξηθεί το κόστος παραγωγής γάλακτος της θυγατρικής Campus.

Η Εταιρεία κατέβαλε προσπάθειες μείωσης του λειτουργικού κόστους και ταυτόχρονα μετακύλησης του υπερβάλλοντος κόστους παραγωγής στην τιμή του τελικού προϊόντος, ωστόσο αυτό δεν απέτρεψε το ζημιογόνο
αποτέλεσμα του β’ εξαμήνου του 2021. Ήδη από τον Μάρτιο του 2022 πέρασαν αξιόλογες ανατιμήσεις στις τιμές
πώλησης των προϊόντων κάτι που αναμένεται να αποτυπωθεί και στα αποτελέσματα.

Ωστόσο, το πληθωριστικό περιβάλλον που ήδη επιδεινώνεται από τον πόλεμο στην Ουκρανία, επηρεάζει σημαντικά τα κόστη των εισροών μας, όπως το νωπό γάλα, την ενέργεια και ειδικότερα τα μεταφορικά. Η διοίκηση διατηρεί συγκρατημένη στάση για τις εξελίξεις στο οικονομικό περιβάλλον.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επιστρέφει στην αγορά μετά από 10 χρόνια απουσίας το brand της ΑΓΝΟ

Η Ελληνικά Γαλακτοκομεία στοχεύει στο πρώτο εξάμηνο του έτους οι νέοι κωδικοί της ΑΓΝΟ να βρεθούν σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Τα σχέδια για την αξιοποίηση του εργοστασίου της εταιρείας στο Λαγκαδά.