ΓΔ: 810.42 -1.43% Τζίρος: 75.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Trade Logistics S.A.

Στρατηγικός επενδυτής στην Trade Estates πριν εισέλθει στο Χρηματιστήριο

Η Φουρλής εξετάζει διάθεση μετοχών της θυγατρικής εταιρείας ακινήτων στους μετόχους της. Κοντά στα επίπεδα του 2019 οι πωλήσεις του α' τριμήνου 2022. Πώς επηρεάζουν τον όμιλο τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Τις ευκαιρίες που οι επόμενοι μήνες σηματοδοτούν ειδικότερα για την αλυσίδα επίπλων και οικιακού εξοπλισμού ΙΚΕΑ αλλά και τις πολύ θετικές επιδόσεις της δραστηριότητας λιανικής αθλητικών ειδών, μέσα από τις αλυσίδες Intersport και The Athlete’s Foot, ανέλυσε χθες η διοίκηση του ομίλου Φουρλή, κατά την διάρκεια ενημέρωσης των αναλυτών.

Παράλληλα, ανακοινώθηκε και ο σχεδιασμός του ομίλου να εισέλθει στρατηγικός επενδυτής στη θυγατρική εταιρεία ακινήτων, Trade Estates, με μερίδιο έως 15%, προ της δημόσιας εγγραφής της εταιρείας, που θα γίνει το αργότερο στις αρχές του 2023. Περισσότερες ανακοινώσεις αναμένονται τις προσεχείς εβδομάδες.

Σε συνέχεια ενός πρώτου τριμήνου το οποίο δεν αντιπροσωπεύει την πλήρη δυναμική του ομίλου, στην βάση της έντονης εποχικότητας των ειδών του, τόσο ο Απρίλιος όσο και ο Μάιος κινήθηκαν μέχρι στιγμής καλύτερα των προσδοκιών του, προϊδεάζοντας για ένα βελτιωμένο δεύτερο τρίμηνο αλλά και εξάμηνο, στην βάση επίσης της δυναμικής έναρξης της τουριστικής περιόδου. Μέσα στο φθινόπωρο προγραμματίζεται το άνοιγμα 3-4 καταστημάτων της αλυσίδας Holland & Barrett στην Αθήνα, ταυτόχρονα με το λανσάρισμα του ηλεκτρονικού της καταστήματος. Μάλιστα, η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία αναζήτησης στελεχών που θα τεθούν επικεφαλής του νέου εγχειρήματος. 

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Φουρλή, κ. Απ. Πεταλάς, αναφέρθηκε στα σημαντικά προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, τα οποία ταλαιπωρούν περισσότερο την ΙΚΕΑ και λιγότερο τις δύο αλυσίδες αθλητικών ειδών, καθώς και στους αυστηρούς περιορισμούς που επιβλήθηκαν στο λιανεμπόριο εξαιτίας της πανδημίας, με συνέπεια την μείωση της επισκεψιμότητας στα καταστήματα στο ξεκίνημα του έτους. Παρά ταύτα, οι πωλήσεις του ομίλου στο πρώτο τρίμηνο του 2022 προσέγγισαν τα επίπεδα του 2019, στοιχείο που αν και ιδιαιτέρως θετικό, διέψευσε τις προσδοκίες της διοίκησης που ανέμενε αύξηση τζίρου σε ποσοστό 10% συγκριτικά με το 2019. Πολύ θετικά κινείται πάντως η λιανική αθλητικών ειδών, παρουσιάζοντας διψήφιο ποσοστό αύξησης εσόδων, το δίμηνο Απριλίου - Μαΐου, υπερβαίνοντας τις προσδοκίες της διοίκησης και διατηρώντας υπό έλεγχο τις ελλείψεις ειδών, οι οποίες αγγίζουν το 10% των κωδικών των δύο αλυσίδων. 

Σε ό,τι αφορά την ΙΚΕΑ, ο όμιλος βρίσκεται στο στάδιο της δημιουργίας ενός νέου logistics center, σε μία επένδυση ύψους 6 εκατ. ευρώ, η οποία ολοκληρώνεται το προσεχές φθινόπωρο. Πρόκειται να αυξήσει σημαντικά την λειτουργικότητα της σουηδικής αλυσίδας, για τα επόμενα 6-7 έτη, εξυπηρετώντας ταχύτερα και τις ηλεκτρονικές πωλήσεις. Μέχρι τότε, όπως τόνισε ο κ. Πεταλάς, εκτιμάται ότι θα έχουν επιλυθεί τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, εξαιτίας των οποίων σήμερα διαπιστώνονται ελλείψεις σε ποσοστό που αγγίζει το 15% των κωδικών της ΙΚΕΑ.

Παρά τις προσπάθειες της ΙΚΕΑ International, τόσο ο πόλεμος όσο και η πανδημία επηρέασαν τις παραδόσεις προϊόντων, με πλέον πρόσφατο πονοκέφαλο το κλείσιμο παραγωγικών μονάδων και δραστηριοτήτων σε Ρωσία, Ουκρανία και Λευκορωσία. Παραταύτα, η αλυσίδα έχει καταφέρει να περιορίσει τις ανατιμήσεις προϊόντων της σε σχέση με τον ανταγωνισμό, χάριν στην απορρόφηση των πληθωριστικών πιέσεων σε ποσοστό 50% από την ΙΚΕΑ International, αποκτώντας πολύτιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε μία περίοδο που η ψυχολογία και το πορτοφόλι των καταναλωτών βάλλονται από τα αυξημένα κόστη ενέργειας και την συνακόλουθη εκτίναξη του κόστους ζωής.

Χαρακτηριστικά, ο κ. Πεταλάς ανέφερε τα γρήγορα αντανακλαστικά των Ελλήνων καταναλωτών για περιορισμό των δαπανών στην έναρξη του πολέμου, σημειώνοντας ότι η επισκεψιμότητα στα καταστήματα του ομίλου μειώθηκε σε ποσοστό 20% στην χώρα μας τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν το ίδιο διάστημα το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 7% στην Κύπρο και 10% στη Βουλγαρία, συσχετίζοντας την αντίδραση των Ελλήνων με την 10ετή δημοσιονομική περιπέτεια της χώρας, αλλά και τις έντονες πληθωριστικές πιέσεις.

Παρά το αυξημένο κόστος ενέργειας, το οποίο ανέρχεται πλέον σε 1 εκατ. ευρώ, ο όμιλος Φουρλή σχεδιάζει να δαπανήσει 20 εκατ. ευρώ φέτος, με τα 6 εκατ. ευρώ να αφορούν στο logistics center της IKEA, 9 εκατ. ευρώ στην ανακαίνιση των καταστημάτων της Intersport και ακόμη 5 εκατ. ευρώ στην ανακαίνιση των καταστημάτων ΙΚΕΑ. Ήδη σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες ανακαίνισης σε 12 σημεία Intersport στην Βουλγαρία, 5 στην χώρα μας και 2 στη Ρουμανία

Η επέκταση του δικτύου καταστημάτων του ομίλου υπολογίζεται σε 6% τον τελευταίο χρόνο, με την προσθήκη 10 σημείων Intersport και 4 μικρού μεγέθους ΙΚΕΑ, κι αποτελεί μέρος της στρατηγικής του μεγιστοποίηση των μεριδίων αγοράς του, σε μία στιγμή που αναμένεται τόνωση της κατανάλωσης και βελτιωμένη ψυχολογία καταναλωτή το επόμενο διάστημα. Ειδικά σε ό,τι αφορά την αγορά επίπλων, ο κ. Πεταλάς ανέφερε ότι διαπιστώνονται πολύ σημαντικές προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης. Η αξία της συγκεκριμένης αγοράς συρρικνώθηκε σε 900 εκατ. ευρώ σήμερα, από 2,9 δισ. ευρώ το 2009, ενώ εκτιμάται ότι η αληθινή της αξία κυμαίνεται γύρω στα 1,5 δισ. ευρώ, μέγεθος που αναμένεται να αγγίξει μέσα στα επόμενα 3-4 έτη.  

Σε γενικές γραμμές, ο όμιλος προσδοκά καλύτερες ημέρες από το δεύτερο μισό του έτους, εκτιμώντας ότι οι γεωπολιτικές εντάσεις θα κοπάσουν ενώ και η θερινή τουριστική περίοδος θα βελτιώσει την ψυχολογία του καταναλωτή, κυρίως σε Ελλάδα και Κύπρο.

Αναβάθμιση κι επέκταση του δικτύου καταστημάτων, επενδύσεις σε logistics και ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου αποτελούν τους τρεις πυλώνες εξέλιξης του ομίλου για το μέλλον. Παράλληλα, η διαχείριση του αυξημένου κόστους ενέργειας, των λειτουργικών δαπανών και της ψηφιακής αναβάθμισης του ομίλου συνθέτουν το τρίπτυχο των προκλήσεων που καλείται να αντιμετωπίσει το τρέχον έτος, με την προσδοκία ωστόσο ότι ακολουθούν καλύτερες ημέρες.

Σε ό,τι αφορά την Trade Estates, όλα είναι έτοιμα για την δημόσια εγγραφή της, η οποία θα πραγματοποιηθεί την κατάλληλη στιγμή -το αργότερο στις αρχές του 2023. Όπως σημείωσε ο Οικονομικός Διευθυντής του ομίλου, κ. Γ. Αλεβίζος, εξετάζεται η διάθεση δωρεάν μετοχών στους μετόχους του ομίλου Φουρλή, σε συνδυασμό με τη δημόσια εγγραφή και την είσοδο του στρατηγικού επενδυτή. Σε κάθε περίπτωση, πρόθεση του ομίλου αποτελεί η διατήρηση ποσοστού έως 45% στην θυγατρική του, η οποία πλέον διαθέτει χαρτοφυλάκιο ακινήτων αξίας 270 εκατ. ευρώ, με προοπτική αυτό να αγγίξει τα 500 εκατ. ευρώ μέσα στην επόμενη τριετία. Σημειώνεται ότι στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας συμπεριλαμβάνονται retail parks σε Σπάτα, Ηράκλειο, Πάτρα, Θεσσαλονίκη και στην Πειραιώς, ενώ τελευταία προσθήκη αποτελεί οικόπεδο στο Χαλάνδρι, σε συνεργασία με την Ten Brinke. Επιπρόσθετα, τουλάχιστον δύο ακόμη retail parks βρίσκονται στο στόχαστρό της.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επιστρέφει στον τζίρο του 2019 η Φουρλής μέσα στο α' τρίμηνο του έτους

Ο όμιλος συνολικά επένδυσε 52 εκατ. ευρώ την περσινή χρήση, με το ήμισυ περίπου αυτών των κεφαλαίων να κατευθύνεται στις δύο δραστηριότητες λιανικής και το υπόλοιπο να αφορά τη θυγατρική ακινήτων Trade Estates.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το shopping έτοιμο για τη ρεβάνς, οι μεγάλοι ανοίγουν καταστήματα

Η επανεκκίνηση του εμπορίου θα φέρει «έκρηξη» της κινητικότητας στα φυσικά καταστήματα και πτώση στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Ποιες ισχυρές αλυσίδες ετοιμάζονται να ανοίξουν νέα σημεία πώλησης.
ΙΚΕΑ - The Mall Athens
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Όμιλος Φουρλή: Οι πυλώνες ανάπτυξης στα ακίνητα και τη λιανική

Επενδύσεις σε εμπορικά πάρκα και κέντρα logistics μέσω της Trade Estates, τέλος έτους ή αρχές του 2023 η δημόσια εγγραφή. Τα νέα καταστήματα Holland & Barrett και οι κινήσεις για IKEA και Intersport. Πώς θα κινηθούν τα μεγέθη.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Pink Woman: Επιστροφή σε κερδοφορία, επέκταση δικτύου καταστημάτων

Κατά 48% αυξήθηκε ο τζίρος το 2021. Δυναμικά συνεχίζεται η επέκταση του δικτύου φυσικών καταστημάτων, καθώς προστέθηκαν 20 νέα σημεία πώλησης Pink Woman από το 2020 έως σήμερα, ξεπερνώντας συνολικά τα 100.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε άνοδο οι πωλήσεις των αντηλιακών από το πρώτο τρίμηνο του 2022

Τα αντηλιακά εμφάνισαν αύξηση πωλήσεων σε ποσοστό 8% ήδη το πρώτο τρίμηνο του 2022 και αναμένεται ενίσχυση αυτής της δυναμικής το καλοκαίρι. Βρίσκονται μέσα στις τρεις πιο δημοφιλείς κατηγορίες των οnline φαρμακείων.
Papoutsanis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εξαγωγικό άλμα από την Παπουτσάνης με αύξηση 74% το α' τρίμηνο

Η εταιρεία προχωρά σε ολική επαναφορά του εμβληματικού της brand KARAVAKI και την είσοδό του σε νέες κατηγορίες. «Ποντάρει» και στο νέο πρωτοποριακό προϊόν καθαριότητας και υγιεινής των χεριών.