ΓΔ: 1448.48 -0.48% Τζίρος: 144.75 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
online, trofima, emporio, delivery
Φώτο: Shutterstock

Επεκτείνονται οι ισχυροί του delivery και απειλούν τα παραδοσιακά σούπερ μάρκετ

O κλάδος του quick commerce θέλει να «κλέψει» μερίδια από τα σούπερ μάρκετ και επενδύει δυναμικά στην ανάπτυξη του δικτύου των dark stores και φυσικών σημείων, με Wolt και E-food να δημιουργούν νέα δεδομένα στην αγορά.

Η μεγάλη ανάπτυξη που σημείωσαν οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες παραγγελιοληψίας και διανομής στην περίοδο της πανδημίας και η είσοδος κολοσσών στην ελληνική αγορά όπως η Delivery Hero και η Doordash αλλάζουν τα δεδομένα στην αγορά και δημιουργούν νέες προκλήσεις στις παραδοσιακές αλυσίδες σούπερ μάρκετ απειλώντας τα μερίδιά τους στις κατηγορίες φρέσκων προϊόντων αλλά και σνακ.

Οι δυο μεγάλοι παίκτες της αγοράς delivery, e-food και Wolt έχουν επιδοθεί σε μια αύξηση του δικτύου καταστημάτων και των συνεργατών τους, ενισχύοντας τα δικά τους ηλεκτρονικά καταστήματα παντοπωλείου, ξεφεύγοντας από την εστίαση, και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ βλέπουν να έρχεται ένα δυναμικός αντίπαλος την ίδια στιγμή που εκείνες προσπαθούν να αναπτύξουν τα ηλεκτρονικά τους κανάλια.

Οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες θα είναι πλέον και εν δυνάμει ανταγωνιστές καθώς θα μιλάνε απευθείας με προμηθευτές, ενώ άλλες, όπως η e-food και με την εξαγορά του ομίλου Μούχαλη, γίνονται χονδρέμποροι. Μπορεί το μερίδιο του online delivery προϊόντων σούπερ μάρκετ να είναι μικρό προς το παρόν αλλά η είσοδος των κολοσσών Delivery Hero και Doordash στην αγορά διασφαλίζει πως θα υπάρξει η ρευστότητα που χρειάζεται για να ενταθεί το επίπεδο του ανταγωνισμού, ενώ και νέοι παίκτες μπαίνουν, στοχεύοντας σε παραδόσεις 15 λεπτών.

Δυναμικές κινήσεις από τους κολοσσούς της αγοράς

  • e-food

Η πλατφόρμα που ανήκει στον γερμανικό κολοσσό Delivery Hero, μετά την ολοκλήρωση του deal για την εξαγορά του ομίλου Μούχαλη αποκτά ένα σημαντικό πλεονέκτημα για να εδραιώσει την παρουσία της, ενώ μετασχηματίζεται σε έναν όμιλο που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες κάθε καταναλωτή.

Το δίκτυο καταστημάτων αποτελεί βασικό πυλώνα ανάπτυξης του αποτυπώματος στην αγορά, καθώς μειώνεται σημαντικά ο χρόνος παράδοσης. Η e-food διαθέτοντας ήδη 42 dark stores θα προσθέσει και τα περίπου 500 σημεία Kiosky’s που άνηκαν στον όμιλο Μούχαλη δημιουργώντας ένα δυναμικό δίκτυο σχεδόν σε όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας. Η πλατφόρμα που βρίσκεται σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Βόλο, Γιάννενα θέλοντας να ενισχύσει το e-food market, σχεδιάζει να επεκτείνει το δίκτυο της και να προσθέσει επιπλέον κωδικούς, ώστε από τους 3.000 που διαθέτει σήμερα, να φτάσει τους 5.000.

Παράλληλα η efood, έχοντας ως εφόδιο την ανάπτυξη του δικτύου των φυσικών καταστημάτων και dark stores αναπτύσσει και τις ψηφιακές της υπηρεσίες ενώ επεκτείνει σταδιακά και το ωράριο λειτουργίας του e-food market σε κάποιες περιοχές. Η πλατφόρμα επιχειρεί να μπει πιλοτικά στις λαϊκές αγορές και να προσθέσει και αυτή την υπηρεσία, ενώ εδώ και μερικούς μήνες έχει δημιουργήσει και την Gate Delivery για παράδοση στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».

Η e-food συνεργάζεται με 20.000 καταστήματα για διανομή, και η εξαγορά του ομίλου Μούχαλη θα ανοίξει τον δρόμο για την πλατφόρμα ώστε να επεκταθεί στο χονδρεμπόριο και τη διανομή προϊόντων ζαχαρωδών και σνακς, ενώ σε συνδυασμό με τους 5.000 διανομείς που διαθέτει στοχεύει να ενδυναμώσει ακόμα περισσότερο την παρουσία της στο q-commerce (διανομή προϊόντων σε 1 ώρα ή λιγότερο από την παραγγελία).

  • Wolt

Μετά την εξαγορά της από τον αμερικανικό κολοσσό Doordash, η Wolt διευρύνει περαιτέρω την παρουσία της με την δημιουργία νέων dark stores, ενώ παράλληλα συνεχίζεται η επέκταση της και σε άλλες ελληνικές πόλεις. Η πλατφόρμα έχει παρουσία σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Βόλο, Ηράκλειο, Χανιά και πάνω από 800 τοπικές επιχειρήσεις απ’ όλο το φάσμα του λιανεμπορίου, που διαρκώς αυξάνονται και προσφέρουν νέες επιλογές για τους καταναλωτές.

Η στρατηγική της εταιρείας είναι τόσο η γεωγραφική επέκταση, όσο και η διεύρυνση του portfolio της, τι είδους επιχειρήσεις μπορούν να μπουν στην εφαρμογή. Τώρα η Wolt γίνεται ένα τύπου super app που ξεφεύγει από τις επιχειρήσεις εστίασης και μπορεί ο καταναλωτής να βρει κι άλλες υπηρεσίες, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε την επέκταση της και σε νέες κατηγορίες λιανικής δημιουργώντας ένα επιπλέον κανάλι πωλήσεων για τα συνεργαζόμενα καταστήματα.

Στην πλατφόρμα μπορεί να βρει κάποιος πλέον από μινι μάρκετ και μανάβικα, κρεοπωλεία, κάβες, ανθοπωλεία, delicatessen αλλά και φαρμακεία βιβλιοπωλεία, καταστήματα καλλυντικών ή παιχνιδιών, μεταξύ πολλών άλλων κατηγοριών. Μάλιστα, η κατηγορία των φαρμακείων αποτελεί μια από τις πιο ανερχόμενες τάσεις λιανικής, με τις πωλήσεις της κατηγορίας να αυξάνονται κατά 12% τους τελευταίους τρεις μήνες. 

Την ίδια στιγμή, σε 10 ανέρχονται πλέον τα καταστήματα Wolt Market στην Ελλάδα, καθώς πρόσφατα προστέθηκε στο δίκτυο της υπηρεσίας το νέο κατάστημα στον Πειραιά, ενώ έχει ισχυρή παρουσία σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Πάτρα, καταγράφοντας υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. 

Το Wolt Market εκτός από τη γεωγραφική του επέκταση, διευρύνει και το προϊοντικό του χαρτοφυλάκιο καλύπτοντας τις αυξανόμενες καταναλωτικές ανάγκες, διαθέτοντας μέχρι στιγμής ένα κωδικολόγιο 2.500+ προϊόντων που ανανεώνεται διαρκώς με καινούριες ετικέτες.

Παράλληλα θέλοντας να ενισχύσει το αποτύπωμά της στην αγορά, η Wolt έχει προχωρήσει και στην επέκταση του ωραρίου της, προσφέροντας ακόμη περισσότερες επιλογές και δυνατότητες στους λάτρεις της εφαρμογής, ξεκινώντας με δημοφιλείς χώρους εστίασης και mini market που προσφέρουν τα προϊόντα τους όλο το 24ωρο. Το δίκτυο της εφαρμογής εμπλουτίζεται συνεχώς με ολοένα και περισσότερα συνεργαζόμενα καταστήματα με στόχο να καλύψει σταδιακά κάθε είδους ανάγκη, οποιαδήποτε στιγμή του 24ώρου.

Οι νέοι παίκτες που θέλουν μερίδιο από την αγορά

  • Pop Market

Ο ανταγωνισμός ωστόσο έχει ενταθεί και με την είσοδο της Pop Market που μπήκε στην ελληνική αγορά στα μέσα Οκτωβρίου. Η startup του Τάκη Μαλαβέτα, που έχει βρεθεί και στις βρετανικές Home Rum και Convibo, οι οποίες ήταν στον κλάδο online delivery προϊόντων σούπερ μάρκετ, και του Νικ Τελέκη, που συμμετείχε μέχρι πρότινος στη Delivery Hero  παραδίδει είδη σούπερ μάρκετ μέχρι και τα μεσάνυχτα εντός 15 λεπτών. Η εφαρμογή δίνει την δυνατότητα στους καταναλωτές να παραγγέλνουν προϊόντα τα οποία είτε είναι φρέσκα όπως φρούτα, λαχανικά, κρέας ή άλλα είδη όπως αλκόολ και είδη περιποίησης. 

Η Pop Market μέσα σε λιγότερο από 9 μήνες έχει δημιουργήσει πέντε dark stores ενώ σχεδιάζει και ένα νέο γύρο χρηματοδότησης που θα της επιτρέψει να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο στην ελληνική αγορά.

  • Rabbit

Τον περασμένο Απρίλιο, εμφανίστηκε στην ελληνική αγορά ακόμα ένας νέος παίκτης. Η εφαρμογή Rabbit θέλοντας να κάνει δυναμική είσοδο στην αγορά, μέσα σε μόλις δυο μήνες έχει ήδη ανοίξει δυο dark stores και πολύ σύντομα ο αριθμός αυτός θα διπλασιαστεί εξυπηρετώντας Καλλιθέα, Μαρούσι, Αργυρούπολη και Ψυχικό. 

Μέσα από το δίκτυό του, το Rabbit θα είναι -πολύ σύντομα- σε θέση να εξυπηρετεί τους καταναλωτές από τα βόρεια έως τα νότια προάστια της Αττικής, αξιοποιώντας τη δική τους ομάδα διανομέων που παραδίδουν τα προϊόντα από 2.000 και πλέον κωδικούς σε τιμές απόλυτα ανταγωνιστικές με εκείνες των super markets.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

wolt-delivery
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Wolt: Aναστέλλει τις διανομές σε περιοχές με έντονα καιρικά φαινόμενα

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, «το μέτρο εφαρμόζεται σταδιακά σε περιοχές που εντοπίζονται έντονα καιρικά φαινόμενα και οι χρήστες μπορούν να ενημερωθούν από την εφαρμογή για το εάν πραγματοποιούνται διανομές στην περιοχή τους ή όχι».
wolt-delivery
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Απογείωση» τζίρου για τη Wolt και επέκταση δραστηριοτήτων πέραν της εστίασης

Η Wolt επεκτάθηκε σε νέες πόλεις και διευρύνει το χαρτοφυλάκιο των επιχειρήσεων που περιλαμβάνονται στην εφαρμογή ενώ στοχεύει να μετατραπεί σε super app απαντώντας στις ανάγκες των απαιτήσεων των καταναλωτών.