ΓΔ: 903.97 -2.00% Τζίρος: 85.40 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Konservopoiia-Konserves-Can factory
Φωτο: Shutterstock

Intercom: Διψήφια αύξηση πωλήσεων, πιέσεις από τα αυξημένα κόστη

Θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ο τζίρος της μεγαλύτερης ελληνικής επιχείρησης τυποποίησης βρώσιμης ελιάς. Μείωση πωλήσεων στην Ευρώπη, ανθεκτική η αμερικανική αγορά. Μεγάλες αυξήσεις σε κόστη συσκευασίας και μεταφορικά.

Μπορεί η εποχή των αναστατώσεων που διανύει η ελληνική και διεθνής αγορά να προκαλεί προβλήματα στη λειτουργία των επιχειρήσεων και σε πολλές περιπτώσεις να μοιάζει με δυσεπίλυτο γρίφο, ωστόσο δεν λείπουν και οι «χαραμάδες» αισιοδοξίας.

Όπως αναφέρει μιλώντας προς το BD o κ. Στέργιος Τσαγκούλης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Intercom ΑΕ -της μεγαλύτερης ελληνικής τυποποιητικής επιχείρησης βρώσιμης ελιάς (κι όχι μόνο) και κατά 99% εξαγωγικού προσανατολισμού – «εφέτος είναι μία σχετικά καλή χρονιά και υπάρχει μία ευνοϊκή συγκυρία γενικότερα για τα δικά μας τα προϊόντα».

Αν και στις αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης η κατανάλωση έχει μειωθεί -«στέλνουμε 20% με 25% λιγότερες ποσότητες»- , αντιθέτως η αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών «αντέχει καλύτερα».

Εξηγώντας όλο το πλαίσιο των επιβαρύνσεων που έχει υποστεί η λειτουργία της επιχείρησης, σημειώνει πως τα υλικά συσκευασίας έχουν ανατιμηθεί από 25% ως 67%. Ενδεικτικά αναφέρει μάλιστα ότι από 65% ως 67% αυξήθηκε το κόστος αγοράς του κουτιού της κομπόστας, 45% με 55% το κόστος αγοράς του γυάλινου βάζου, 25% το κόστος αγοράς του χαρτόκουτου. Σε αυτά προστίθεται η υπερβολική ανατίμηση του κόστους της ενέργειας, ενώ το κόστος μεταφοράς από την Ελλάδα στις ΗΠΑ αυξήθηκε 4 φορές!

Σ΄ αυτό το περιβάλλον η Intercom φέτος θα αυξήσει τις πωλήσεις της κατά περίπου 10% και ο τζίρος της θα υπερβεί τα 100 εκατ. ευρώ. Όπως είπε ο κ. Τσαγκούλης στο BD, η εταιρεία επεξεργάζεται κάθε χρόνο 25.000 – 30.000 τόνους βρώσιμης ελιάς, 23.000 – 25.000 τόνους ροδάκινου και 4.000 – 5.000 τόνους βερύκοκου. Διαθέτει τρία εργοστάσια στη Λάρισα και την Άρτα και απασχολεί 1.200 εργαζόμενους από τις αρχές του Ιουλίου ως τις αρχές του Σεπτεμβρίου, και 550 εργαζόμενους στους υπόλοιπους 10 μήνες του έτους.

Αναφορικά με τις κομπόστες, η χρονιά είναι εξαιρετική –φυσικά για συγκυριακούς λόγους- δεδομένου ότι η Ισπανία και άλλες 4 – 5 χώρες που παράγουν ροδάκινο, δεν έχουν καλή παραγωγή κι ως εκ τούτου οι συνθήκες της ζήτησης στη διεθνή αγορά είναι ευνοϊκές. Παράλληλα η υποτίμηση του ευρώ έναντι του δολαρίου ενισχύει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα, κυρίως επειδή ένα μεγάλο μέρος των εξαγωγών της πραγματοποιείται σε τρίτες χώρες, εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Vergina_beer
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αυξημένες πωλήσεις για την μπύρα Βεργίνα με περιορισμένες ανατιμήσεις

Παρά τις μεγάλες αυξήσεις στα κόστη, η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης περιόρισε σε χαμηλά ποσοστά τις ανατιμήσεις. Η αυξημένη τουριστική κίνηση στήριξε τον όγκο των πωλήσεων. Αβεβαιότητα λόγω πολέμου για το 2023.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Παίζει άμυνα» η Agrino με συγκράτηση των ανατιμήσεων στο ρύζι

Αυξήσεις τιμών πολύ μικρότερες από τις αντίστοιχες στα κόστη πέρασε η Agrino σε μια δύσκολη συγκυρία για την αγορά. Αύξηση της αξίας των πωλήσεων φέτος, παρά τη μείωση του όγκου. Επενδυτικό πρόγραμμα 15 εκατ. ευρώ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Καφές σε φακελάκι τσαγιού: Καινοτομία από τον ιδρυτή της Coffeway

Άρχισε να διατίθεται μέσα από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ το νέο προϊόν καφέ που ανέπτυξε ο Γιάννης Μπενόπουλος. Η διαδρομή από την αλυσίδα καταστημάτων στην παραγωγή καφέ για τα σούπερ μάρκετ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μπισκότα Βιολάντα: Αύξηση εξαγωγών και νέο εργοστάσιο το 2023

Η βιομηχανία μπισκότων αναμένεται να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 20% το 2022, αλλά υποχρεώθηκε να απορροφήσει μεγάλο μέρος των αυξήσεων ενεργειακού κόστους και πρώτων υλών και θα έχει μειωμένη κερδοφορία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ελεγχόμενες οι ανατιμήσεις από Nestle παρά το διπλάσιο ενεργειακό κόστος

Μεσοσταθμικά και συνυπολογιζομένων των προσφορών, η εταιρεία προχώρησε σε ανατίμηση 3% στον καφέ, ενώ το ενεργειακό κόστος αυξήθηκε κατά 100%, τα υλικά συσκευασίας κατά 30% - 40% και η πρώτη ύλη κατά 65%.
Aggelakis-Kotopoula
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αγγελάκης: Μεγάλο πρόγραμμα επενδύσεων και αύξηση πωλήσεων 35% το 2022

Η πτηνοτροφική εταιρεία προχωρά σε επενδύσεις 32 εκατ. ευρώ για την παραγωγική της αναβάθμιση και δίνει έμφαση στις εξαγωγές. Η διοίκηση προβλέπει ότι θα συνεχιστεί η συγκέντρωση στον κλάδο.