ΓΔ: 912.33 0.05% Τζίρος: 280.85 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Ενισχύουν το εξωστρεφές προφίλ τους οι ελληνικές επιχειρήσεις ένδυσης

Η εγχώρια κατανάλωση ενδυμάτων σημείωσε μικρή υποχώρηση τον Ιούλιο, αλλά συνολικά το επτάμηνο οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων ενισχύθηκαν κατά 26,7% συγκριτικά με πέρσι. Επιτυχημένες συμμετοχές σε διεθνείς εκθέσεις.

Επιτυχημένη υπήρξε η συμμετοχή ελληνικών επιχειρήσεων ένδυσης στις κλαδικές εκθέσεις της Μαδρίτης, του Μονάχου αλλά και της Αθήνας, που πραγματοποιήθηκαν πρόσφατα, με την ενεργό στήριξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης.

Ειδικότερα, στα πλαίσια των τριών κλαδικών εκθέσεων, συμμετείχαν συνολικά 21 επιχειρήσεις από την Κεντρική Μακεδονία, επιτυγχάνοντας να κλείσουν παραγγελίες ύψους 2,1 εκατ ευρώ, με ξένους και Έλληνες αγοραστές, κατά την διενέργεια περισσοτέρων από 670 συναντήσεων business-to-business.

Πρόκειται για τις εκθέσεις Munich Fabric Start του Μονάχου, Momad Metropolis, στην Μαδρίτη και Athens Fashion Trade Show, οι οποιες πραγματοποιήθηκαν μέσα στον Σεπτέμβριο, στα πλαίσια των οποίων οι ελληνικές εταιρείες/εκθέτες κέρδισαν τις εντυπώσεις των ενδιαφερόμενων αγοραστών, τόσο ως προς την ποιοτητα όσο και την αισθητική τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δραστηριοποιούνται περίπου 1.000 επιχειρήσεις ένδυσης/κλωστοϋφαντουργίας, που αντιστοιχούν στο 44% της χώρας, απασχολώντας 12.000 εργαζόμενους και πραγματοποιώντας εξαγωγές αξίας 1,1 δισ ευρώ (το  70% του κλάδου).

Σε ό,τι αφορά πάντως την εγχώρια κατανάλωση, ο Ιούλιος κατέγραψε μικρή κάμψη στις λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων στην χώρα μας, για πρώτη φορά μέσα στο 2022. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων υποχώρησαν σε 209,2 εκατ ευρώ τον φετινό Ιούλιο, από 216,5 εκατ ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2021, χωρίς όμως η τάση αυτή να επηρεάσει και τις επιδόσεις του επταμήνου.

Πιο συγκεκριμένα, οι λιανικές πωλήσεις του επταμήνου ανήλθαν φέτος σε 1,51 δισ ευρώ, από 1,19 δισ το αντίστοιχο περσινό διάστημα, καταγράφοντας ποσοστιαία αύξηση της τάξεως του 26,7%. Σύμφωνα ωστόσο με την Ελ Στατ, η αύξηση των λιανικών πωλήσεων ενδυμάτων περιορίζεται σε 7,9% το τρίμηνο Μαϊου-Ιουλίου φέτος συγκριτικά με πέρσι.

Να σημειωθεί ότι το 2021 έκλεισε με αύξηση της κατανάλωσης συνολικά για τα ελληνικά νοικοκυριά, κατά 6,6%, και ειδικότερα σε σχέση με τα ενδύματα, σε ποσοστό 14,6% συγκριτικά με το 2020. Όπως προκύπτει από την ΕΛΣΤΑΤ, η ενίσχυση αυτή είχε αποτέλεσμα την αύξηση της συνεισφοράς των κλάδων ένδυσης/υπόδησης στο σύνολο της κατανάλωσης σε 5,1% πέρσι, από 4,7% το προηγούμενο έτος.

Η μέση ετήσια δαπάνη ανά άτομο στην Ελλάδα για είδη ένδυσης/υπόδησης αυξήθηκε σε 340 ευρώ το 2021, από 295 ευρώ το 2020, με το συνολικό ποσό για ανέρχεται σε 3,55 δισ ευρώ πέρσι, από 3,1 δισ ευρώ το προηγούμενο έτος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Δυναμική ανάκαμψη για την Shop & Trade με υπερδιπλάσια κερδοφορία

Ανέκτησε το χαμένο έδαφος από την πανδημία η Shop & Trade μέσα στο 2021 και ενδυνάμωσε την παρουσία της στην εγχώρια αγορά της λιανικής. Συνεχίζεται η ανάπτυξη το 2022 με έμφαση στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
mango stores-emporio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κερδίζει έδαφος στην ελληνική αγορά η ισπανική αλυσίδα Mango

Αναμένεται αύξηση πωλήσεων 5% φέτος από τον master franchisee για την Ελλάδα, ενώ η θυγατρική της Mango πέτυχε αύξηση τζίρου 32% το 2021. Ο ισπανικός όμιλος επεκτείνεται διεθνώς με καταστήματα σε Γαλλία, ΗΠΑ, Βρετανία και Ιταλία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Άλμα πωλήσεων 39% και διπλάσια κέρδη για τη Zara Hellas το 2021

Οι επτά αλυσίδες του ισπανικού ομίλου, που λειτουργούν στην Ελλάδα κάτω από την ομπρέλα της ΙΤΧ Ελλάς, παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων και κερδών τη χρονιά που πέρασε. Προβλέπουν γρήγορη επιστροφή στα μεγέθη προ πανδημίας.
calin
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Calin: Καλύπτει τις απώλειες της πανδημίας και επεκτείνει το δίκτυό της

Η εταιρεία ελέγχει στην χώρα μας τις αλυσίδες ένδυσης, εσωρούχων και μαγιώ Intimissimi, Intimissimi Uomo, Calzedonia, Falconeri και Tezenis. Συζητήσεις για την επέκτασή της στα εμπορικά κέντρα της Lamda, στο River West και στον νέο εμπορικό προορισμό του Ελληνικού.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ευκαιρίες στις ΗΠΑ αναζητεί η Mat Fashion - Έχασε εξαγωγές λόγω πολέμου

Η εταιρεία που παράγει σχεδόν εξ ολοκλήρου τις συλλογές plus size ρούχων της στην Ελλάδα αναζητά νέες αγορές, μετά τη συρρίκνωση της παρουσίας σε Ρωσία και Ουκρανία. Αυξημένος ο τζίρος του ηλεκτρονικού καταστήματος.
mango stores-emporio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μεγάλη αύξηση πωλήσεων για τη Mango παρά τις απώλειες στη Ρωσία

Ο ισπανικός όμιλος fast fashion αύξησε κατά 25% τις πωλήσεις το α' εξάμηνο, ενώ έχασε τζίρο 20 εκατ. στη ρωσική αγορά. Επενδύσεις άνω των 120 εκατ. σε τεχνολογία, logistics και ανάπτυξη δικτύου καταστημάτων.