ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Ενισχύουν το εξωστρεφές προφίλ τους οι ελληνικές επιχειρήσεις ένδυσης

Η εγχώρια κατανάλωση ενδυμάτων σημείωσε μικρή υποχώρηση τον Ιούλιο, αλλά συνολικά το επτάμηνο οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων ενισχύθηκαν κατά 26,7% συγκριτικά με πέρσι. Επιτυχημένες συμμετοχές σε διεθνείς εκθέσεις.

Επιτυχημένη υπήρξε η συμμετοχή ελληνικών επιχειρήσεων ένδυσης στις κλαδικές εκθέσεις της Μαδρίτης, του Μονάχου αλλά και της Αθήνας, που πραγματοποιήθηκαν πρόσφατα, με την ενεργό στήριξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης.

Ειδικότερα, στα πλαίσια των τριών κλαδικών εκθέσεων, συμμετείχαν συνολικά 21 επιχειρήσεις από την Κεντρική Μακεδονία, επιτυγχάνοντας να κλείσουν παραγγελίες ύψους 2,1 εκατ ευρώ, με ξένους και Έλληνες αγοραστές, κατά την διενέργεια περισσοτέρων από 670 συναντήσεων business-to-business.

Πρόκειται για τις εκθέσεις Munich Fabric Start του Μονάχου, Momad Metropolis, στην Μαδρίτη και Athens Fashion Trade Show, οι οποιες πραγματοποιήθηκαν μέσα στον Σεπτέμβριο, στα πλαίσια των οποίων οι ελληνικές εταιρείες/εκθέτες κέρδισαν τις εντυπώσεις των ενδιαφερόμενων αγοραστών, τόσο ως προς την ποιοτητα όσο και την αισθητική τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δραστηριοποιούνται περίπου 1.000 επιχειρήσεις ένδυσης/κλωστοϋφαντουργίας, που αντιστοιχούν στο 44% της χώρας, απασχολώντας 12.000 εργαζόμενους και πραγματοποιώντας εξαγωγές αξίας 1,1 δισ ευρώ (το  70% του κλάδου).

Σε ό,τι αφορά πάντως την εγχώρια κατανάλωση, ο Ιούλιος κατέγραψε μικρή κάμψη στις λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων στην χώρα μας, για πρώτη φορά μέσα στο 2022. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων υποχώρησαν σε 209,2 εκατ ευρώ τον φετινό Ιούλιο, από 216,5 εκατ ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2021, χωρίς όμως η τάση αυτή να επηρεάσει και τις επιδόσεις του επταμήνου.

Πιο συγκεκριμένα, οι λιανικές πωλήσεις του επταμήνου ανήλθαν φέτος σε 1,51 δισ ευρώ, από 1,19 δισ το αντίστοιχο περσινό διάστημα, καταγράφοντας ποσοστιαία αύξηση της τάξεως του 26,7%. Σύμφωνα ωστόσο με την Ελ Στατ, η αύξηση των λιανικών πωλήσεων ενδυμάτων περιορίζεται σε 7,9% το τρίμηνο Μαϊου-Ιουλίου φέτος συγκριτικά με πέρσι.

Να σημειωθεί ότι το 2021 έκλεισε με αύξηση της κατανάλωσης συνολικά για τα ελληνικά νοικοκυριά, κατά 6,6%, και ειδικότερα σε σχέση με τα ενδύματα, σε ποσοστό 14,6% συγκριτικά με το 2020. Όπως προκύπτει από την ΕΛΣΤΑΤ, η ενίσχυση αυτή είχε αποτέλεσμα την αύξηση της συνεισφοράς των κλάδων ένδυσης/υπόδησης στο σύνολο της κατανάλωσης σε 5,1% πέρσι, από 4,7% το προηγούμενο έτος.

Η μέση ετήσια δαπάνη ανά άτομο στην Ελλάδα για είδη ένδυσης/υπόδησης αυξήθηκε σε 340 ευρώ το 2021, από 295 ευρώ το 2020, με το συνολικό ποσό για ανέρχεται σε 3,55 δισ ευρώ πέρσι, από 3,1 δισ ευρώ το προηγούμενο έτος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

textiles-klostes-sevk
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πονοκέφαλος το νέο καθεστώς ΦΠΑ για εξαγωγικές εταιρείες ένδυσης

Ο ΣΕΠΕΕ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για δεκάδες εξαγωγικές επιχειρήσεις, οι οποίες εξαιρούνται από τη διαδικασία απαλλαγής από τον ΦΠΑ επί εισαγόμενων αγαθών, τα επανεξάγονται σε άλλο κράτος-μέλος της ΕΕ.
textiles-klostes-sevk
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Άλμα 28% στις πωλήσεις ενδυμάτων στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο

Η εσωτερική αγορά στήριξε τις ελληνικές επιχειρήσεις ενδυμάτων και κλωστοϋφαντουργίας, ενώ οι εξαγωγές υποχώρησαν κατά 7,8%. Διευρύνθηκε σημαντικά το έλλειμμα του ευρωπαϊκού ισοζυγίου στα είδη ένδυσης το 2022.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με όπλο τις σταθερές τιμές, η Pink Woman πετυχαίνει ισχυρή ανάπτυξη

Η εταιρεία γυναικείων ενδυμάτων έχει επιλέξει να κρατά σταθερές τιμές τα τελευταία χρόνια και κερδίζει έδαφος στην αγορά με διψήφια ποσοστά αύξησης πωλήσεων και σημαντική αύξηση κερδών το 2023.
mango stores-emporio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επιδόσεις ρεκόρ για τη Mango το 2023, κινείται στα χνάρια της Inditex

Ο ισπανικός όμιλος ακολουθεί το παράδειγμα της Inditex, αναβαθμίζοντας τις συλλογές του και κρατώντας αποστάσεις από τον φθηνότερο ανταγωνισμό. Τουλάχιστον 500 νέα καταστήματα μέχρι το 2026, τα έσοδα θα αγγίξουν τα 4 δισ.