ΓΔ: 1381.07 1.14% Τζίρος: 93.81 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
ellaktor_office
Τα κεντρικά γραφεία της Ελλάκτωρ. Πηγή: ellaktor.gr

Ελλάκτωρ: Η επόμενη ημέρα χωρίς την Άνεμος, από πού θα έλθουν τα κέρδη

Επιστροφή σε κέρδη ύστερα από 10 χρόνια... ανομβρίας για τον κατασκευαστικό όμιλο. Με την πώληση του τομέα ΑΠΕ μηδενίστηκε ο δανεισμός, αλλά θα λείψουν επαναλαμβανόμενα έσοδα. Τα στοιχήματα για κατασκευές, Αττική Οδό.

Ο όμιλος Ελλάκτωρ εμφάνισε καθαρά κέρδη στο 9μηνο του 2022 μετά από 10 χρόνια. Διαμορφώθηκαν στα 15,6 εκατ. ευρώ. Αν όμως αφαιρεθούν τα καθαρά κέρδη 32,3 εκατ. ευρώ του τομέα των ΑΠΕ (Άνεμος), που σύντομα θα πωληθεί στη Μotor Oil, οι ζημιές από τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες του ομίλου (κατασκευές, παραχωρήσεις, περιβάλλον και real estate) ανέρχονται στο 9μηνο στα 16,8 εκατ. ευρώ.

Το γεγονός αυτό δημιουργεί ερωτηματικά ως προς τις μελλοντικές αποδόσεις του ομίλου χωρίς τον Ανεμο, αλλά από τη διοίκηση έχουν διαφορετική οπτική.

Υποστηρίζουν ότι σε επίπεδο EBITDA εδώ και αρκετό διάστημα ο Ανεμος εμφανίζει μια περιορισμένη ανάπτυξη και αναφέρουν για παράδειγμα τα αποτελέσματα 9μηνου. Στο 9μηνο του 2022 ο Ανεμος είχε EBITDA 60 εκατ. ευρώ έναντι 57 εκατ. ευρώ το 9μηνο του 2021. Αντιθέτως, τα συγκρίσιμα EBITDA των υπόλοιπων δραστηριοτήτων (χωρίς τη ζημιά στο Κατάρ και τις αποζημιώσεις για την Αττική Οδό) ανήλθαν στο 9μηνο στα 125 εκατ. ευρώ έναντι 74,2 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Μια επίδοση που οφείλεται στον μηδενισμό σχεδόν των λειτουργικών ζημιών της κατασκευής και στις υψηλές διαχρονικά ροές των παραχωρήσεων και ειδικά της Αττικής Οδού. Θεωρούν λοιπόν από τη διοίκηση πως το πραγματικό growth του ομίλου θα έρθει από τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες, ιδίως μετά την εξυγίανση της κατασκευαστικής δραστηριότητας που πλέον «κουβαλάει» και ένα ανεκτέλεστο 2,7 δισ. ευρώ.

Βεβαίως, στην παραπάνω «άσκηση» η διατήρηση της Αττικής Οδού εξελίσσεται σε μείζον θέμα για τον όμιλο δεδομένου ότι σε ετήσια βάση «πριμοδοτεί» την Ελλάκτωρ  με τουλάχιστον 120 εκατ. ευρώ EBITDA. Μένουν δύο χρόνια μέχρι να λήξει η σύμβαση παραχώρησης και έως τότε ο όμιλος έχει την ευκαιρία να προετοιμαστεί κατάλληλα για τη διεκδίκησή της νέας σύμβασης (μαζί με τον γαλλικό όμιλο Adrian και τον σημερινό συνεταίρο στην εκμετάλλευση του δρόμου Avax) και παράλληλα να ενισχύσει τις κατασκευές με κερδοφόρες συμβάσεις, να μεγαλώσει το αποτύπωμα της Ηλέκτωρ στα περιβαλλοντικά έργα και να χρηματοδοτήσει τα φιλόδοξα σχέδια της θυγατρικής Reds που αφορούν στην αξιοποίηση του ακινήτου στις Γούρνες Ηρακλείου, στην εκκίνηση του Kampas Project και στην εκμετάλλευση της Μαρίνας Αλίμου.

Εξοικονόμηση τόκων 43 εκατ. ευρώ από την εξόφληση του ομολόγου

Σε αυτή την προσπάθεια, η διοίκηση των Ολλανδών της Reggeborgh ξεκινάει με ένα μεγάλο πλεονέκτημα: Την άριστη χρηματοοικονομική κατάσταση του ομίλου μετά την πώληση του 75% της Άνεμος στη Motor Oil από όπου θα εισπραχθούν περί τα 750 εκατ. ευρώ.

Για αυτό και η διοίκηση έσπευσε να εξαγοράσει το ακριβό ομόλογο των 670 εκατ. ευρώ με επιτόκιο 6,4% και να εξοικονομήσει σε ετήσια βάση 43 εκατ. ευρώ από τόκους και χρεολύσια. Έχει ήδη εξαγοραστεί  το 74% του ομολόγου με δάνειο από τη Eurobank 497 εκατ ευρώ και την Παρασκευή η Ελλάκτωρ ανακοίνωσε την υποβολή πρότασης εξαγοράς των υπόλοιπων 173 εκατ. ευρώ, προφανώς με τραπεζικό δάνειο - γέφυρα έως ότου ολοκληρωθεί η πώληση της Ανεμος.

Υπενθυμίζεται πως στις 29 Νοεμβρίου είναι προγραμματισμένη η συνέλευση που θα εγκρίνει την απόσχιση του κλάδου των ΑΠΕ και τη δημιουργία κοινής εταιρείας με τον όμιλο Βαρδινογιάννη (Μotor Oil - MORE).

Στο τέλος Σεπτεμβρίου, αν εξαιρεθούν τα δάνεια και τα διαθέσιμα της Άνεμος (249 εκατ. ευρώ και 52 εκατ. ευρώ αντίστοιχα), ο καθαρός δανεισμός του ομίλου περιορίζεται στα 409 εκατ. ευρώ. Ουσιαστικά με το τίμημα από τον Άνεμο η Ελλάκτωρ θα έχει την ευχέρεια να μηδενίσει το συνολικό δανεισμό για τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες (περίπου 760 εκατ. ευρώ) και να της μείνουν και τα 380 εκατ. ευρώ που είχε στο ταμείο στο τέλος Σεπτεμβρίου, πάντα από τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες.

Σε μια εποχή που το κόστος χρήματος αποτελεί τροχοπέδη για την εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων ο όμιλος θα βρεθεί στην πλεονεκτική θέση να μην έχει καμιά εξάρτηση από τράπεζες και ομολογιούχους. Η συγκυρία αυτή ευνοεί την απρόσκοπτη εκτέλεση των υφιστάμενων εργολαβιών και τη διεκδίκηση νέων έργων στην κατασκευή και παράλληλα δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την υποβολή ανταγωνιστικής προσφοράς στον διαγωνισμό της Αττικής Οδού.

Άμεσα, θα λείψουν τα επαναλαμβανόμενα ετήσια ebitda των 80-85 εκατ. ευρώ του Ανέμου που προσέφεραν ασφάλεια και διατηρούσαν τον όμιλο σε επαφή με τις αγορές, αλλά είναι στο χέρι της διοίκησης να τα αναπληρώσει με την ανάπτυξη των υπόλοιπων θυγατρικών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ellaktor_office
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Σβήνει» τα υψηλά χρέη η Ελλάκτωρ και αναζητά νέες πηγές εσόδων

Έπεσε στα 367 εκατ. ο καθαρός δανεισμός και θα μειωθεί δραστικά με την είσπραξη του τιμήματος από την πώληση της Άνεμος. Πώς θα αναπληρωθούν τα έσοδα που θα χαθούν με την έξοδο από τις ΑΠΕ. Κρίσιμη η διεκδίκηση της Αττικής Οδού.
ellaktor_office
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τι φέρνει το 2024 στον όμιλο Ελλάκτωρ: Τα 650 εκατ. και η νέα στρατηγική

Ολοκληρώνεται ο εταιρικός μετασχηματισμός με την πώληση του 25% της Άνεμος. Καμία άλλη πώληση asset το 2024. Λήγει η «χρυσή» σύμβαση της Αττικής Οδού. Πώς θα διαχειριστεί η διοίκηση τα διαθέσιμα.
ellaktor_office
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ελλάκτωρ: Στην Αθήνα ο Χ. Χόλτερμαν, «ψήνεται» επιστροφή κεφαλαίου

Η έλευση του Ολλανδού βασικού μετόχου Χένρι Χόλτερμαν στην Ελλάδα έχει πυροδοτήσει τα σενάρια για γενναία επιστροφή κεφαλαίου, ενώ αναμένεται η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του 9μηνου τις επόμενες ημέρες.
ellaktor_office
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ελλάκτωρ: Το χρώμα του χρήματος θα δουν οι μέτοχοι τον επόμενο χρόνο

Τη χρηματική διανομή προς τους μετόχους της Ελλάκτωρ μετά από χρόνια προανήγγειλε ο CEO του ομίλου Ευθ, Μπουλούτας. Καμία άλλη πώληση asset του ομίλου το β' εξάμηνο του 2023, εκτός από Άκτωρ και Smart Park.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αττική Οδός: Πώς φθάσαμε στο τίμημα - μαμούθ των 3,27 δισ. ευρώ

Η δεύτερη κόντρα Περιστέρη με Vinci και Μυτιληναίο για τους μεγάλους δρόμους και τα 500.000 ευρώ που έκριναν τον νικητή. Ο προβληματισμός για τα ανοίγματα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η απάντηση της εταιρείας που δεν ανησυχεί.