ΓΔ: 1448.7 0.06% Τζίρος: 152.33 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Πώς αναβαθμίζει η αλυσίδα Κρητικός την παρουσία της στη Β. Ελλάδα

Ολοκληρώθηκε η εξαγορά της αλυσίδας Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες με την έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Η Κρητικός αποκτά δίκτυο μικρών καταστημάτων σε 20 νομούς και δύο μεγάλες αποθήκες στη Θεσσαλονίκη.

Ολοκληρώθηκε η εξαγορά της εταιρείας Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες ΑΕ από την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Κρητικός ΑΝΕΔΗΚ ΑΕ, με την έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Η αλυσίδα Κρητικός αποκτά ένα συμπληρωματικό δίκτυο 330 – 340 μικρών καταστημάτων σε 20 νομούς της χώρας, ενισχύοντας την παρουσία της αγορά, βελτιώνοντας τις πωλήσεις της και αποκτώντας δύο μεγάλες αποθήκες στη Θεσσαλονίκη, έχοντας πλέον την δυνατότητα να «χτίσει» μία ισχυρότερη παρουσία στη Βόρειο Ελλάδα.

Πάντως, η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού θέτει ορισμένους περιορισμούς. Αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «οι εταιρείες πρότειναν και ανέλαβαν, διορθωτικά μέτρα σε δύο περιπτώσεις συνεργαζόμενων καταστημάτων στις περιοχές των Γρεβενών και του Ρεθύμνου, με τη σοβαρότητα των όποιων πιθανών αποτελεσμάτων στον ανταγωνισμό να μετριάζεται από το γεγονός ότι πρόκειται για καταστήματα-δυνητικούς στόχους της υπό αξιολόγηση συγκέντρωσης, όπερ και συνεπάγεται ότι δεν θα μεταβιβασθούν στην ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, αλλά θα έχουν μία αυξημένη σχέση συνεργασίας, με τη χρήση κοινών εμπορικών σημάτων, συμμετοχή σε κοινά φυλλάδια προσφορών και κοινές προωθητικές ενέργειες, χρήση κοινών καρτών πιστότητας και τοποθέτηση κωδικών ιδιωτικής ετικέτας, από κοινού».

Και προσθέτει πως «σύμφωνα με τα διορθωτικά μέτρα που προτάθηκαν, μεταξύ άλλων, οι εν λόγω εταιρείες θα διακόψουν την καθ’ οιονδήποτε τρόπο και υπό καθ’ οιονδήποτε τύπο παραχώρηση χρήσης των Μεταβιβαζόμενων Σημάτων στα Καταστήματα, και θα αποστούν από την παραχώρηση τέτοιας χρήσης στο μέλλον. Επίσης, θα αποστούν από την καθ΄ οιονδήποτε τρόπο και υπό καθ’ οιονδήποτε τύπο παραχώρηση χρήσης στα Καταστήματα άλλου εμπορικού σήματος ιδιοκτησίας ή διαχείρισης της ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ». Δηλαδή, θα απολαμβάνουν των προνομίων της συμμετοχής στην αλυσίδα Κρητικός, αλλά δεν θα έχουν το σήμα της.

Όπως είχε γράψει τον Αύγουστο το BD, η πώληση της εταιρείας Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες ΑΕ ήταν σχεδόν μονόδρομος, δεδομένου ότι στη Βόρειο Ελλάδα, ο ανταγωνισμός μεταξύ των μεγάλων αλυσίδων – που δίνουν τον τόνο – αλλά και γενικότερα του κλάδου, έχει οξύτατα χαρακτηριστικά, γεγονός που επί της ουσίας αφήνει ελάχιστα περιθώρια για την επιβίωση των μικρών μονάδων του λιανεμπορίου. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι η Κρητικός διαθέτει 42 καταστήματα σε οκτώ περιοχές της Βορείου Ελλάδος –από τον Πλαταμώνα ως τις Φέρρες του Έβρου, της Θεσσαλονίκης περιλαμβανομένης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Κρητικός αγόρασε ακριβά την εν λόγω επιχείρηση. Εξαγόρασε ετήσιο τζίρο περίπου 90 εκατ. ευρώ –τόσες οι πωλήσεις των Συνεργαζόμενων Παντοπωλών το 2021 με κέρδη 200.000 ευρώ. Από το δίκτυο των καταστημάτων περί τα 50 είναι ιδιόκτητα καταστήματα, ενώ υπάρχουν και δύο μεγάλες αποθήκες στην Θεσσαλονίκη  3.500 – 4.000 τ.μ. η καθεμιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ύπαρξη των αποθηκευτικών χώρων είναι κρίσιμο μέγεθος προκειμένου να στηριχθεί η ανάπτυξη στην Βόρειο Ελλάδα και να αποβλέπει ο νέος όμιλος στην απόσπαση ενός αξιόπιστου μεριδίου αγοράς.

Από την πλευρά της, η Κρητικός βελτιώνει τη θέση της στην αγορά. Οι πωλήσεις της φέτος –και λόγω του πληθωρισμού– θα υπερβούν κατά πολύ τα 500 εκατ. ευρώ, που την τοποθετούν πλέον στη μεσαία κατηγορία του κλάδου με δυναμική τάση ανόδου. Στην διάρκεια του 2020 παρουσίασε πωλήσεις 390,1 εκατ. ευρώ και κέρδη 2,854 εκατ. ευρώ. Η Κρητικός αποκτά μία ισόρροπη γεωγραφική ανάπτυξη, έστω και με μικρά σημεία πώλησης και ενισχύει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα.

Με την απόφασή της, η Επιτροπής Ανταγωνισμού «ενέκρινε ομόφωνα την απόκτηση από την εταιρεία ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΑΝΕΔΗΚ Α.Ε. του αποκλειστικού ελέγχου της εταιρεία ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΣ Α.Ε. με αντικείμενο την χονδρική και λιανική πώληση όλων των προϊόντων ειδών παντοπωλείου, καθώς και την λειτουργία και εκμετάλλευση καταστημάτων super market ενώ στην εξαγορά συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων, το σύνολο των ιδιόκτητων καταστημάτων όσο και των ιδιόκτητων εμπορικών σημάτων όσο και το δίκτυο συνεργατών της εταιρείας ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΣ, είτε μέσω της εξακολούθησης χρήσης των εμπορικών σημάτων που διαχειρίζεται η τελευταία, είτε μέσω εξακολούθησης σχέσης χονδρικής πώλησης».

Η Επιτροπή προσθέτει ότι «για τους σκοπούς της παρούσας συγκέντρωσης, προκειμένου να ελεγχθούν πλήρως οι ανταγωνιστικές συνθήκες, έγινε περαιτέρω κατάτμηση της σχετικής γεωγραφικής αγοράς σε ότι αφορά την λιανική πώληση ειδών σούπερ μάρκετ σε τοπικό επίπεδο ανά νομό και συγκεκριμένα σε ακτίνα έως 10 λεπτών με το αυτοκίνητο για τις αστικές περιοχές και έως 30 λεπτών με το αυτοκίνητο για τις ημιαστικές  περιοχές,  για τις περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας, Γρεβενών, Εύβοιας, Ημαθίας, Ηρακλείου, Θεσσαλονίκης, Καβάλας (Νήσος Θάσος), Καρδίτσας, Καστοριάς, Κιλκίς, Κοζάνης, Λάρισας, Λασιθίου, Λευκάδας, Πέλλας, Πιερίας, Ρεθύμνου, Φλώρινας, Χαλκιδικής και Χανίων».

Σύμφωνα με την απόφαση, «δεν συντρέχουν ειδικές περιστάσεις που να δημιουργούν αμφιβολίες ως προς τη συμβατότητα της υπό αξιολόγηση συγκέντρωσης στον ανταγωνισμό στις ανωτέρω σχετικές αγορές σε πανελλαδική εμβέλεια σε επίπεδο ιδιόκτητων καταστημάτων, ενώ ταυτόχρονα, στις ως άνω τοπικές αγορές ως προς την λιανική πώληση ειδών σούπερ μάρκετ υφίστανται σημαντικές ανταγωνιστικές πιέσεις από ανταγωνιστικά καταστήματα πανελλαδικής εμβέλειας και συγκεκριμένα παρατηρείται ταυτόχρονη παρουσία τουλάχιστον ενός καταστήματος αλυσίδας σούπερ μάρκετ πανελλαδικής εμβέλειας με αντίστοιχο τουλάχιστον μερίδιο αγοράς με την νέα οντότητα που θα προκύψει μετά τη συγκέντρωση».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Θυσιάζει περιθώρια κέρδους η Μασούτης για να κερδίσει νέα μερίδια αγοράς

Με όπλο τις χαμηλές τιμές, η πέμπτη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ επιδιώκει την αύξηση των πωλήσεων με ταχύτερους ρυθμούς από τον μέσο όρο της αγοράς, ενώ ανοίγει νέα καταστήματα στη νότια Ελλάδα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Eπίθεση» της Μασούτης στη νότια Ελλάδα, «πονοκέφαλος» τα logistics

Με προσφορά για δωρεάν ψώνια σε τυχερούς καταναλωτές, η βορειοελλαδική αλυσίδα δίνει ώθηση στα νέα καταστήματα Γλυφάδας και Πάτρας. Υψηλό κόστος από τη μεταφορά των εμπορευμάτων από Θεσσαλονίκη.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέα στρατηγική από την ΑΒ Βασιλόπουλος: Ποικιλία και ιδιωτική ετικέτα

Κατάστημα - «πιλότος» για τις αλλαγές στην αλυσίδα εγκαινιάστηκε στο Μαρούσι. Προσπάθεια αντιμετώπισης του σκληρού ανταγωνισμού στις τιμές με πολλούς κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας της μητρικής Ahold.