ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Ρεκόρ πωλήσεων και κερδοφορίας για την ισπανική Mango το 2022

Η αλυσίδα fast fashion κατέγραψε πωλήσεις ρεκόρ την χρονιά που πέρασε, ύψους 2,6 δισ ευρώ, ενώ αυξημένα κατά 20% ήταν τα καθαρά της κέρδη, παρά το δύσκολο γεωπολιτικό περιβάλλον και το ισχυρό δολάριο.

Επιδόσεις-ρεκόρ κατέγραψε η ισπανική αλυσίδα ένδυσης Mango την χρονιά που πέρασε, πραγματοποιώντας τις υψηλότερες πωλήσεις στην ιστορία της κι αποκομίζοντας καθαρά κέρδη ύψους 81 εκατ ευρώ.

Ειδικότερα, τα έσοδα της εταιρείας άγγιξαν τα 2,68 δισ ευρώ το 2022, αυξημένα κατά 20% συγκριτικά με το 2021 και κατά 13,.2% συγκριτικά με το 2019, ενώ αύξηση της τάξεως του 20,9% παρουσίασαν και τα κέρδη της, την καλύτερη επίδοση της τελευταίας δεκαετίας, σε μία χρονιά που σηματοδοτήθηκε κυρίως από την επιστροφή των καταναλωτών στα φυσικά καταστήματα.

Αύξηση κατά 14 εκατ ευρώ καταγράφηκε επίσης και σε επίπεδο κερδών EBITDA, τα οποία ανήλθαν σε 436,6 εκατ ευρώ το 2022, με την θετική μεταβολή να μετριάζεται εξαιτίας τόσο του πολέμου στην Ουκρανία και την παύση των δραστηριοτήτων της Mango στην Ρωσία όσο και του ισχυρού δολαρίου. Μάλιστα, όπως σημειώνει η εταιρεία, μόνο η ζημιά από την απόσυρση από την ρωσική αγορά υπολογίζεται σε 20 εκατ ευρώ.

Μικρή αύξηση παρουσίασαν και οι online πωλήσεις της αλυσίδας, αγγίζοντας τα 960 εκατ ευρώ από 942 εκατ το 2021, συνεισφέροντας το 36% του συνολικού τζίρου. Η παρουσία της Mango μέσα από  το ηλεκτρονικό της κατάστημα καλύπτει συνολικά 90 χώρες, ενώ ακόμη 20 χώρες θα προστεθούν φέτος, μέσα στο πρώτο εξάμηνο, κυρίως στην Αφρική αλλά και τη Λατινική Αμερική.

Η αλυσίδα μετρούσε στο τέλος του 2022 συνολικά 2.566 καταστήματα σε 115 χώρες του κόσμου, έχοντας προσθέσει 119 νέα σημεία στο δίκτυο της, με το πλέον εμβληματικό να εγκαινιάζεται την περσινή άνοιξη στην Πέμπτη λεωφόρο της Νέας Υόρκης.

Περαιτέρω, τη χρονιά που πέρασε η ισπανική εταιρεία διέθεσε συνολικά επενδυτικά κεφάλαια ύψους 107 εκατ ευρώ, ποσό διπλάσιο συγκριτικά με το 2021, εστιάζοντας ειδικότερα στην τεχνολογική αναβάθμιση, τα logistics καθώς και την επέκταση του δικτύου καταστημάτων της.

Το 82% του τζίρου της Mango, ή ποσό άνω 2 δισ ευρώ, εξακολουθεί να προέρχεται από τις πωλήσεις των γυναικείων συλλογών της, ωστόσο το προηγούμενο έτος σημαντική ανάπτυξη παρουσίασαν και οι ανδρικές και παιδικές συλλογές της, με τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 30% και 18% αντίστοιχα, συγκριτικά με το 2021, αγγίζοντας τα 300 εκατ και 200 εκατ ευρώ αντίστοιχα. Πωλήσεις ύψους 5 εκατ ευρώ πραγματοποίησε και η σειρά οικιακού εξοπλισμού Mango Home, συμπληρώνοντας στο τέλος του Δεκεμβρίου το πρώτο έτος λειτουργίας της.

Το 2022 έκλεισε με ένα ακόμη ορόσημο για την ισπανική εταιρεία fast fashion, καθώς υπέγραψε για πρώτη φορά συμφωνία χρηματοδότησης η οποία συνδέεται με την τήρηση συγκεκριμένων κριτηρίων ESG, με βάση την στρατηγική βιωσιμότητας που έχει χαράξει με ορίζοντα τα 2030.

Μέχρι τότε η εταιρεία στοχεύει στην χρήση 100% ανακυκλωμένων ή ανακυκλώσιμων υλικών ενώ μέχρι το 2050 προσδοκά στο να είναι κλιματικά ουδέτερη.

Μέσα στο 2024 προγραμματίζονται επίσης τα εγκαίνια των νέων κεντρικών εγκαταστάσεων της εταιρείας, Mango Campus, μία επένδυση της τάξεως των 42 εκατ ευρώ, ενώ στο στάδιο της ολοκλήρωσης βρίσκονται οι εργασίες επέκτασης των εγκαταστάσεων logistics που διαθέτει έξω από την Βαρκελώνη, οι οποίες θα δύνανται να διαχειριστούν την διακίνηση έως και 85.000 ενδυμάτων την ώρα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ρεκόρ πωλήσεων για την ισπανική Mango, πώς κινείται στην ελληνική αγορά

Ο ισπανικός όμιλος θα προσθέσει ακόμη 500 καταστήματα στο δίκτυο του διεθνώς το 2024, έτος συμπλήρωσης 40 ετών από την ίδρυσή του. Στην Ελλάδα λειτουργεί 9 καταστήματα. Η θυγατρική του ομίλου είχε αύξηση εσόδων 40% το 2022.
mango stores-emporio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κερδίζει έδαφος στην ελληνική αγορά η ισπανική αλυσίδα Mango

Αναμένεται αύξηση πωλήσεων 5% φέτος από τον master franchisee για την Ελλάδα, ενώ η θυγατρική της Mango πέτυχε αύξηση τζίρου 32% το 2021. Ο ισπανικός όμιλος επεκτείνεται διεθνώς με καταστήματα σε Γαλλία, ΗΠΑ, Βρετανία και Ιταλία.
mango stores-emporio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μεγάλη αύξηση πωλήσεων για τη Mango παρά τις απώλειες στη Ρωσία

Ο ισπανικός όμιλος fast fashion αύξησε κατά 25% τις πωλήσεις το α' εξάμηνο, ενώ έχασε τζίρο 20 εκατ. στη ρωσική αγορά. Επενδύσεις άνω των 120 εκατ. σε τεχνολογία, logistics και ανάπτυξη δικτύου καταστημάτων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ξεπέρασε ήδη την κερδοφορία του 2019 ο ισπανικός κολοσσός Mango

Τα κέρδη προ φόρων της αλυσίδας fast fashion ενισχύθηκαν κατά 20 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο φέτος, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, και κατά 100 εκατ ευρώ συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020.