insurance_contract
Πηγή: Shutterstock

Έρχεται «βροχή» προστίμων σε ασφαλιστικές εταιρείες

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Πάνω από δέκα καταγγελίες την ημέρα για καταχρηστικές πρακτικές δέχεται η γενική γραμματεία Προστασίας Καταναλωτή. Σε εξέλιξη οι έρευνες, έρχονται κυρώσεις. «Πονοκέφαλος» τα συμβόλαια υγείας.

Δέκα τουλάχιστον καταγγελίες την ημέρα δέχεται, σύμφωνα με πληροφορίες, η γ.γ. Προστασίας Καταναλωτή για καταχρηστικές συμβάσεις, αθέτηση υποχρεώσεων και αθέμιτων πρακτικών από ασφαλιστικές εταιρείες.

Ειδικά στις ασφαλίσεις υγείας, υπάρχουν πολλές καταγγελίες για μεγάλες ξένες πολυεθνικές ότι ασφαλισμένοι ηλικίας άνω των 60 ετών μεταφέρονται σε συγκεκριμένο συμβόλαιο μικρότερων καλύψεων χάνοντας έτσι τα δικαιώματα που θα είχαν, εάν έμεναν στις παλιές τους συμβάσεις. 

Η Γ.Γ Προστασίας Καταναλωτή ερευνά αυτό το διάστημα τις καταγγελίες αυτές και αναμένεται ότι θα επιβάλει μεγάλα πρόστιμα μέχρι το τέλος του χρόνου.

Κορυφή του παγόβουνου

Η πρόσφατη επιβολή μεγάλου προστίμου (240.000 ευρώ) σε ασφαλιστική εταιρεία για καταχρηστικούς όρους στα συμβόλαια υγείας της αποτελεί την κορυφή του παγόβουνου σε μία ασφαλιστική αγορά που για χρόνια είχε μάθει να λειτουργεί με πολλές νομικές αιρέσεις και πολλούς αστερίσκους. 

Η κυβέρνηση θέλει να δώσει πολλές και μεγάλες αρμοδιότητες στις ασφαλιστικές εταιρείες (Σύνταξη-Υγεία-Γενικές Ασφαλίσεις), αλλά για να το πετύχει αυτό θα πρέπει η ασφαλιστική αγορά σε όλα τα επίπεδα να είναι άψογη.

Δυστυχώς, οι καταγγελίες στην Γενική Γραμματεία Προστασίας Καταναλωτή αυξάνονται τα τελευταία χρόνια και αυτό οφείλεται ή στο ότι οι ασφαλισμένοι δεν διαβάζουν προσεκτικά τα συμβόλαιά τους, ή στο ότι οι διαμεσολαβητές δεν τους ενημερώνουν σωστά ή και στο ότι οι ίδιες οι ασφαλιστικές εταιρείες προσφέρουν προϊόντα, τα οποία δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των ασφαλισμένων ή επιβάλλουν καταχρηστικούς όρους, που αλλάζουν την στόχευση της ασφάλισης.

Στις περισσότερες καταγγελίες, οι ευθύνες αποδίδονται και στους τρεις κρίκους της αλυσίδας: στον ασφαλισμένο, στο σύμβουλο ασφάλισης και στην εταιρεία. Αφορούν θέματα, όπως συμβάσεις υπέρ τρίτων, γενικούς όρους συναλλαγών, εξαιρέσεις στα παραρτήματα των συμβάσεων, ρήτρες κ.α.

Τι καταγγέλλεται

Οι περισσότεροι ασφαλισμένοι διαμαρτύρονται είτε για τις χαμηλές αποζημιώσεις που δικαιούνται στις Γενικές Ασφαλίσεις , είτε για τις καθυστερήσεις αποζημιώσεων σε όλες τις ασφαλίσεις και ιδιαίτερα στις ασφαλίσεις υγείας, αλλά κυρίως τα τελευταία χρόνια για το δικαίωμα της ασφαλιστικής εταιρείας να αναπροσαρμόζει μονομερώς τα ασφάλιστρα νοσοκομειακή κάλυψης σε οποιαδήποτε ημερομηνία ανανέωσης της σύμβασης νοσοκομειακής κάλυψης, χωρίς να ορίζονται στην ίδια τη σύμβαση τα κριτήρια αναπροσαρμογής.

Μία άλλη συνηθισμένη καταγγελία είναι για τις αυξήσεις ασφαλίστρων στις συμβάσεις ζωής, που οι περισσότερες κρίνονται καταχρηστικές, εάν έγκεινται στην απόλυτη και χωρίς σπουδαίο λόγο μονομερή κρίση της ασφαλιστικής εταιρείας.  Κρίνονται καταχρηστικές γιατί διαταράσσουν την ισορροπία δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των συμβαλλομένων σε βάρος του ασφαλισμένου καταναλωτή.  Επίσης πολλές καταγγελίες στον κλάδο υγείας αφορούν και τις μονομερείς αλλαγές καλύψεων στα συμβόλαια.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σκλαβενίτης: Ομαδική ασφάλεια ζωής και υγείας για τους εργαζομένους του

Μία ακόμα παροχή προσφέρουν στους 24.000 εργαζομένους τους οι Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης οι οποίες θα παρέχουν από την 1η Νοεμβρίου πρόγραμμα ομαδικής ασφάλισης ζωής και υγείας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρόστιμο 240.000 ευρώ σε ασφαλιστική εταιρεία από το υπ. Ανάπτυξης

Πρόστιμο ύψους 240.000 ευρώ επέβαλε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων σε ασφαλιστική εταιρεία για καταχρηστικό όρο σε ασφαλιστήρια συμβόλαια ύστερα από καταγγελία.