ΓΔ: 1386.14 0.37% Τζίρος: 48.08 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:29:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Βενέτης

Βενέτης: Το σχέδιο για τα παγωτά Δωδώνη και η περιπέτεια στη Βοιωτία

Με επενδύσεις 15 εκατ. και στόχο την ανάπτυξη δικτύου 12 καταστημάτων, η Βενέτης στοχεύει στην αναγέννηση της ιστορικής βιομηχανίας παγωτού. Έντονη δυσαρέσκεια της διοίκησης για το μπλοκάρισμα μεγάλης επένδυσης στη Βοιωτία.

Στα «χέρια» του ομίλου εστίασης Βενέτη περνά πλέον η ευθύνη της ανασυγκρότησης της ιστορικής βιομηχανίας παγωτού Δωδώνη, καθώς βρέθηκε λύση με συμφωνία με τις πιστώτριες τράπεζες ώστε η αλυσίδα φούρνων να εξαγοράσει τα δάνειά της και πλέον, μέσα στην επόμενη τριετία, θα εφαρμόσει πλάνο εξυγίανσης αλλά και ανάπτυξης.

Αυτό αποκάλυψε χθες ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Βενέτης, Παναγιώτης Μονεμβασιώτης, τονίζοντας ότι υπάρχει συμφωνία με τις τράπεζες τόσο για το τίμημα όσο και για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η διαδικασία, ενώ η συμφωνία περιλαμβάνει και τις κτιριακές εγκαταστάσεις.

Επίσης, παρ’ ότι δεν αποκάλυψε οικονομικά στοιχεία, τόνισε πως η προσφορά είναι κατά 15% αυξημένη σε σχέση με αυτή που είχε κατατεθεί στην προηγούμενη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Πάντως, είπε πως υπογραφές δεν έχουν πέσει, ενώ δεν έχει οριστικοποιηθεί το ύψος του «κουρέματος» των δανείων.

Το πλάνο εξυγίανσης αλλά και εκ νέου ανάπτυξης της ιστορικής βιομηχανίας παγωτού είναι τριετές και σύμφωνα με τον κ. Μονεμβασιώτη στόχος είναι το δίκτυο να φτάσει στα δώδεκα καταστήματα με το σήμα «Παγωτά Δωδώνη», εκ των οποίων τα δύο θα είναι ιδιόκτητα, στα Βόρεια και Νότια Προάστια και τα άλλα δέκα με τη μέθοδο του franchise σε άλλες περιοχές. Ο ίδιος παραδέχθηκε ότι το εγχείρημα είναι δύσκολο, ενώ τόνισε πως το brand της Δωδώνη στο παγωτό είναι πολύ ισχυρό και το πιο ποιοτικό σήμα παγωτού στην Ελλάδα σύμφωνα με έρευνες στις ηλικίες πάνω από 40 ετών και πολύ κοντά στην κουλτούρα της Βενέτης.

Η εξαγορά και η αναβάθμιση καταστημάτων θα απαιτήσει γύρω στα 10 εκατ. ευρώ, ενώ η αναβάθμιση της μονάδας παραγωγής με προμήθεια εξοπλισμού άλλα 5 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι το σήριαλ για την πώληση της Παγωτά Δωδώνη εκτείνεται σε βάθος χρόνου με άκαρπους διαγωνισμούς. Τον Ιούλιο του 2022 στον τελευταίο διαγωνισμό για την πώληση των δανείων της εταιρείας είχε πλειοδοτήσει η εταιρεία First Runner συμφερόντων του επιχειρηματία Αλέξανδρου Κατσιώτη, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της εισηγμένης εταιρείας ΕΛΓΕΚΑ.

Οι πιστωτές, με επικεφαλής την Intrum, αφού εξέτασαν τις προσφορές που δέχτηκαν για τα δάνεια της Δωδώνη που είχαν στην κατοχή τους με εγγύηση τις μετοχές της εταιρείας, αποφάσισαν να τα πουλήσουν με σημαντικό discount στον εν λόγω επιχειρηματία. Τότε, δάνεια περίπου 36 εκατ. ευρώ πουλήθηκαν έναντι 4 εκατ. ευρώ. Η προσφορά του κ. Κατσιώτη ήταν καλύτερη σε σχέση με τις προτάσεις της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας Κρι Κρι και των φούρνων Βενέτη.

Η καθυστέρηση, όμως, απόρροια των γραφειοκρατικών διαδικασιών για τη μεταβίβαση των δανείων και κατ’ επέκταση του ελέγχου της εταιρείας οδήγησαν τον επιχειρηματία λίγο πριν τα Χριστούγεννα 2022 να κάνει πίσω. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Κατσιώτης ήθελε να εισέλθει όσο το δυνατόν γρηγορότερα στην εταιρεία για να εφαρμόσει το business plan εξυγίανσης, αλλά διαπίστωσε πως οι διαδικασίες κυλούσαν αργά και δεν θα ήθελε η εταιρεία να «χάσει» άλλη μια οικονομική χρήση διευρύνοντας τις ζημιές της.

Σημειώνεται πως το 2018, όταν επιχειρήθηκε για πρώτη φορά να πωληθεί η εταιρεία, οι τράπεζες δέχτηκαν δύο σχεδόν ίδιες προσφορές της τάξης των 9 - 10 εκατ ευρώ από το ελληνικό σχήμα των εταιρειών Γιώτης – Γρηγόρης Μικρογεύματα και τον ινδικό όμιλο τροφίμων Switzgroup.

Τότε δεν υπήρξε συμφωνία και στα χρόνια που μεσολάβησαν μέχρι σήμερα η εταιρεία ήρθε σε ακόμη πιο δύσκολη χρηματοοικονομική θέση και οι τράπεζες είδαν ένα περιουσιακό τους στοιχείο να απαξιώνεται. Η εταιρεία είχε συσσωρευμένες ζημιές άνω των 30 εκατ. ευρώ, αρνητικά ίδια κεφάλαια και τζίρο κάτω από τα 9 εκατ. ευρώ και το δίκτυό της έχει συρρικνωθεί στα 40 καταστήματα.

Επενδυτικό πλάνο 80 εκατ. ευρώ από τη Βενέτης

Όπως αποκάλυψε χθες ο κ. Μονεμβασιώτης, ο όμιλος τα «τρέξει» ένα επενδυτικό πλάνο ύψους 80 εκατ. ευρώ την ερχόμενη τετραετία, με εστίαση την επέκταση στην Ελλάδα, ενώ στο εξωτερικό, όπως είπε, αναθεωρούνται πολλά και τα όποια βήματα θα είναι πολύ προσεκτικά.

Ναυαρχίδα του νέου επενδυτικού προγράμματος θα είναι η νέα μεγάλη παραγωγική μονάδα στη Βοιωτία όπου έχουν αγοραστεί πολλά στρέμματα γης, αλλά λόγω γραφειοκρατίας υπάρχουν καθυστερήσεις στις άδειες οικοδομής.

«Απασχολούμε 2.000 εργαζόμενους, στηρίζουμε την ελληνική οικονομία και δυστυχώς τα τελευταία τέσσερα χρόνια προσπαθούμε να εγκαταστήσουμε τη μονάδα παραγωγής μας στη Βοιωτία και δεν μας αφήνουν. Έχουμε χάσει δυο αναπτυξιακούς νόμους και έχουμε αναστείλει μια επένδυση της τάξης των 30 εκατ. ευρώ. Η πράσινη μονάδα παραγωγής βιοτεχνικών προϊόντων τελικά θα φτιαχτεί με το τριπλάσιο κόστος και σκοπεύουμε να κινηθούμε νομικά», τόνισε ο κ. Μονεμβασιώτης.

 

Επίσης το πρόγραμμα περιλαμβάνει μηχανολογικό εξοπλισμό, νέα καταστήματα και εξαγορά δικτύων καταστημάτων εστίασης, όπως μικρών αλυσίδων καφέ. Στόχος του τετραετούς αυτού προγράμματος είναι οι πωλήσεις του σήματος Βενέτη να ξεπεράσουν τα 200 εκατ. κύκλο εργασιών σε βάθος πενταετίας.

Σήμερα η Βενέτης αποτελεί την πιο πολυσχιδή αλυσίδα εστίασης και καφέ στην Ελλάδα, έχοντας υπό την ομπρέλα της 17 brands, ενώ απασχολεί 2.000 άτομα, έχοντας 125 σημεία πώλησης, με στόχο έως το τέλος του 2023 να φτάσει τα 145-150 καταστήματα, με την εξαγορά δικτύων λιανικής πώλησης να αποτελεί στρατηγική επιλογή.

Ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε το 2022 στα 52,29 εκατ. ευρώ έναντι 43 εκατ. ευρώ το 2021, σημειώνοντας αύξηση 24%, ενώ ο όμιλος έχει επανέλθει σε επίπεδο πωλήσεων στα προ πανδημίας επίπεδα. Τα κέρδη προ φόρων του ομίλου έφτασαν το 2022 τα 3,67 εκατ. από 5,06 ευρώ το 2021, σημειώνοντας μείωση κατά 28%, ενώ τα EBITDA κατήλθαν στα 8,71 εκατ. ευρώ έναντι 11 εκατ. ευρώ το 2021, σημειώνοντας μείωση κατά 24%. Για το πρώτο τρίμηνο του 2023 ο κύκλος εργασιών του ομίλου εκτιμάται ότι σημείωσε αύξηση κατά 12%.

Η Εθνική Πινακοθήκη και το άνοιγμα στο catering

Το επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου περιλαμβάνει την έναρξη λειτουργίας των χώρων εστίασης της Εθνικής Πινακοθήκης (Café Εστιατόριο Κ. Παρθένης και Café Ilissos), είσοδο στην αγορά των Dark Kitchens με δύο νέα concepts τo JACKSON BURGER και την PIZZA MIA, επέκταση στον χώρο της εστίασης με τη δημιουργία του νέου concept, TAILOR MADE COFFEE ROASTERS και επαναλειτουργία του ιστορικού JACKSON HALL στο Κολωνάκι.

H εταιρεία μπαίνει και στο χώρο των υπηρεσιών catering μέσω της Venice Boutique Catering και επικεφαλής τον Εxecutive Chef Jean Louis Capsalas, ο οποίος, μεταξύ άλλων, ανέλαβε μετά από διαγωνισμό και διαχειρίζεται τους δύο χώρους εστίασης στην Εθνική Πινακοθήκη. Το Café Εστιατόριο Κ. Παρθένης βρίσκεται στον τρίτο όροφο του κτηρίου Β' της Εθνικής Πινακοθήκης, προσφέροντας στους επισκέπτες φαγητό με πιάτα που εναλλάσσονται ανάλογα με την εποχή και τις διαθέσιμες πρώτες ύλες.

Το Café Ilissos είναι ένα all day café που βρίσκεται κάτω από το φουαγιέ της κεντρικής εισόδου της Εθνικής Πινακοθήκης, μέσα στον κήπο με το κανάλι και τα διάσπαρτα γλυπτά. Σημειώνεται ότι και οι δυο χώροι ακολουθούν το ωράριο λειτουργίας της Εθνικής Πινακοθήκης.

 

Η αλυσίδα πραγματοποιεί είσοδο και στην αγορά των Dark Kitchens, με δύο νέα concepts, το JACKSON BURGER και την PIZZA MIA. Σε συνεργασία με την Five Boys, λειτουργούν ήδη τέσσερις Dark Kitchens στην Αττική- στην Καισαριανή και την Αργυρούπολη- ενώ δύο είναι υπό κατασκευή στην περιοχή του Κολωνακίου. Στόχος είναι μέχρι τέλος του χρόνου o αριθμός να φτάσει τις δέκα.

Παράλληλα, σε συνεργασία με την ομάδα του TAILOR MADE δημιουργήθηκε το νέο concept TAILOR MADE COFFEE ROASTERS, με πρώτο πιλοτικό κατάστημα στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, στην οδό Περικλέους 37. Πρόκειται για ένα concept ποιοτικού καφέ – καφεκοπτείου. 

Μέχρι το τέλος του 2023 αναμένεται να επαναλειτουργήσει το ιστορικό μπαρ-εστιατόριο JACKSON HALL στο Κολωνάκι. Ο σχεδιασμός προβλέπει στο ισόγειο κατάστημα να στεγαστεί ένα Artisan Bakery ενώ στον πρώτο όροφο θα λειτουργήσει American Bar-Εστιατόριο με τα σήματα των Jackson Burger και Pizza Mia.

Το «μικρότερο» concept της εταιρείας, το VENETI GO, αριθμεί σήμερα δύο καταστήματα, ενώ μέσα στο 2023 αναμένεται να λειτουργήσουν άλλα δέκα οκτώ. Τα VENETI GO αποτελούν τη νέα πρόταση της εταιρείας ΒΕΝΕΤΗ για την κάλυψη μικρών αναγκών του καταναλωτή.

Η CREMERIA VENETI, το Boutique Γαλακτοπωλείο της εταιρείας ΒΕΝΕΤΗ, διαθέτει αυτή τη στιγμή εφτά σημεία πώλησης, ενώ τα προϊόντα VENETI FAMILY έχουν διεισδύσει στην αγορά της Ελλάδας και του εξωτερικού ενώ διευρύνεται διαρκώς η γκάμα τυποποιημένων προϊόντων της ετικέτας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

everest
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αλλάζουν εικόνα τα everest, στόχος η ισχυρή ανάπτυξη με franchise

Προσπάθεια για νέο λανσάρισμα της φίρμας, με αλλαγή στην εικόνα των καταστημάτων και νέα προϊόντα. Αναζητούν συνεργάτες για την ανάπτυξη του δικτύου. Προσπάθεια για συγκράτηση των ανατιμήσεων.
Loumidis, kafes, coffee
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Θα σερβίρει πάλι καφέ το ιστορικό καφεκοπτείο Λουμίδης στην Ομόνοια

Την απόφαση για την επιστροφή στην αγορά του σερβιρισμένου καφέ επηρέασε η αναβάθμιση της Ομόνοιας με μεγάλες επενδύσεις ξενοδοχειακών ομίλων. Στόχος, η διείσδυση σε νεανικό κοινό.
Bread Factory, Larisa
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Bread Factory: «Ψήνει» νέες επενδύσεις σε Αττική και περιφέρεια

Η αλυσίδα πολυχώρων εστίασης εγκαινίασε το ένατο κατάστημά της και σχεδιάζει επενδύσεις 4 εκατ. ευρώ σε νέους χώρους στη Θεσσαλονίκη και άλλες μεγάλες πόλεις. Στα 20 εκατ. ο τζίρος, ενώ απασχολεί 1.500 άτομα.
veneti-monemvasiotis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Βενέτης: Μετ' εμποδίων τα σχέδια ανάπτυξης, «βαρίδι» η γραφειοκρατία

Το «πάγωμα» στο άνοιγμα νέων καταστημάτων franchise και οι απώλειες λόγω πανδημίας, το νέο concept στο χώρο του fast food που δοκιμάζεται στο «Μπάγκειον» και τα χρόνια καθυστερήσεων λόγω γραφειοκρατίας.
veneti-monemvasiotis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Βενέτης: Μπαίνει στον χώρο του fast food με νέο μοντέλο καταστήματος

Το νέο VENETI GREAT αποτελεί το «πιλοτικό» μοντέλο καταστήματος που ανέπτυξε η εταιρεία προκειμένου να εξάγει ένα concept με ελληνικές και διεθνείς γεύσεις στο εξωτερικό και ειδικότερα στις αγορές της Μεγάλης Βρετανίας, των ΗΠΑ και των αραβικών χωρών.