ΓΔ: 1447.82 1.93% Τζίρος: 137.17 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Melissa
Πηγή: Melissa Κίκιζας

Το αμερικανικό όνειρο του Αλ. Κίκιζα: Πώς έγινε προμηθευτής της Walmart

Σε διαγωνισμό του αμερικανικού κολοσσού του λιανεμπορίου, η Μέλισσα Κίκιζας αναδείχτηκε ως η μοναδική ευρωπαϊκή βιομηχανία που προμηθεύει ζυμαρικά τη Walmart. Εξαγωγές με υψηλό περιθώριο κέρδους.

Βασικός Ευρωπαίος προμηθευτής της Walmart σε ζυμαρικά είναι πλέον από τις αρχές του 2023 η εταιρεία Μέλισσα Κίκιζας ΑΒΕΕ Τροφίμων, ενώ ήδη έχει κλείσει δύο ακόμη καλές συμφωνίες για την αμερικανική αγορά, που θα αρχίσουν να τρέχουν από τον προσεχή Ιούνιο.

Έτσι, η αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών αναδεικνύεται πλέον ως η καλύτερη εξαγωγική αγορά της παραδοσιακής ελληνικής βιομηχανίας ζυμαρικών. Η ιστορική βιομηχανία ζει το δικό της «αμερικανικό όνειρο»! Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Αλέξανδρος Κίκιζας σε πρώτη φάση και σε έναν ιδιότυπο διαγωνισμό της Walmart, όπου συμμετείχαν περί τις 900 βιομηχανίες ζυμαρικών από τη διεθνή αγορά, η ελληνική βιομηχανία ήταν μεταξύ των 4 – 5 συμμετασχόντων που επιλέχθηκαν να συνεργαστούν με τον αμερικανικό όμιλο.

Ήδη ο αμερικανικός κολοσσός του λιανεμπορίου απορροφά περί τους 10.000 τόνους ετησίως σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με υψηλά περιθώρια κέρδους για την ελληνική εταιρεία. «Κερδίζουμε περισσότερα απ' ό,τι στην Ελλάδα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κίκιζας και τόνισε ότι υπάρχουν προοπτικές και για την προώθηση επώνυμων προϊόντων, ενώ εντός των προσεχών ημερών πρόκειται να έρθει για συζητήσεις υψηλόβαθμη αντιπροσωπεία στελεχών του αμερικανικού ομίλου.

Το 2022, ενώ ήταν μία δύσκολη χρονιά για την εσωτερική αγορά με τις υψηλές επιβαρύνσεις του ενεργειακού κόστους –από 1,5 εκατ. ευρώ αυξήθηκε σε 5 εκατ. ευρώ, μετά από τις επιδοτήσεις- και τις γενικότερες αναστατώσεις που προκάλεσε ο πόλεμος της Ουκρανίας, με προφανείς συνέπειες στην κερδοφορία της εταιρείας, ωστόσο ενισχύθηκε σε όγκους και αξία η εξαγωγική δραστηριότητα της Μέλισσα Κίκιζας ΑΒΕΕ.

Συγκεκριμένα, όπως επεσήμανε ο κ. Κίκιζας –πρόκειται για την τρίτη γενιά στη διοίκηση της εταιρείας στο διάστημα των 75 χρόνων λειτουργίας της– πέρυσι η αξία των εξαγωγών αυξήθηκε κατά 80% και ανήλθε στα 40 εκατ. ευρώ, με στόχο εφέτος να ανέλθει στα 54 εκατ. ευρώ. Οι καλύτερες αγορές των ελληνικών ζυμαρικών ήταν οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Σαουδική Αραβία –όπου εξάγει επώνυμα προϊόντα–, η Γερμανία –με ισχυρή παρουσία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας– το Βέλγιο, η Κίνα, η Πολωνία και η Κύπρος.

Το σύνολο των πωλήσεων των εταιρειών του ομίλου στη διάρκεια του 2022 ανήλθαν στα 119 εκατ. ευρώ έναντι 71 εκατ. ευρώ το 2021, το EBITDA ανήλθε στα 9 εκατ. ευρώ έναντι 4,7 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 4,6 εκατ. ευρώ έναντι 1 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο χρόνο. Σημειώνεται ότι η εταιρεία απασχολεί 280 εργαζόμενους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως είπε ο κ. Κίκιζας, στη διάρκεια του 2022 νούμερο 1 brand ζυμαρικών στην ελληνική αγορά αναδείχθηκε η «Μέλισσα». Η ελληνική βιομηχανία είναι ο μεγαλύτερος αγοραστής σκληρού σίτου στην αγορά. Αγοράζει και επεξεργάζεται περί τους 100.000 τόνους ετησίως, από τους οποίους το 15% προέρχεται από τη συμβολαιακή γεωργία, στην οποία δραστηριοποιείται τα τελευταία 10 χρόνια, συνεργαζόμενη με 700 παραγωγούς που καλλιεργούν συνολικά 60.000 στρέμματα στη Θεσσαλία, την Κοζάνη, ακόμη και στις Σέρρες.

Επίσης σε εξέλιξη βρίσκεται το επενδυτικό πρόγραμμα που άρχισε να υλοποιείται από το 2018 και το 2024 που θα ολοκληρωθεί το κόστος του θα ανέλθει στα 45 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία, όπως είπε ο κ. Κίκιζας, είχε μηδενίσει τον τραπεζικό της δανεισμό, πριν ανοίξει τον νέο επενδυτικό της κύκλο. Πλέον τα τραπεζικά της δάνεια ανέρχονται περί τα 40 εκατ. ευρώ.

Αναφερόμενος γενικότερα στους επενδυτικούς στόχους της εταιρείας, ο κ. Κίκιζας είπε ότι το τρίπτυχο που χαρακτηρίζει τις επιλογές του είναι η ενίσχυση της εξαγωγικής του δραστηριότητας, η παραγωγή καινοτόμων προϊόντων και η μεταποίηση αγροτικών προϊόντων. Ερωτηθείς για τη θέση που έχουν στην αγορά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, είπε πως χωρίς να συμπεριληφθεί η Lidl, βρίσκονται στην τρίτη θέση με μερίδιο περίπου 17%. Αν όμως μετρηθεί και η Lidl τότε κατέχουν πλέον την πρώτη θέση. Και το «καλάθι του νοικοκυριού», είπε, ενίσχυσε την δυναμική που είχαν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Το ελαιόλαδο και η Ακαδημία Σίτου

Από τον Δεκέμβριο του 2021 στην Μέλισσα Κίκιζας ΑΒΕΕ Τροφίμων ανήκει η εταιρεία τυποποίησης ελαιολάδου Terra Kreta. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία το 97% των πωλήσεων της προέρχεται από την εξαγωγική της δραστηριότητα, τυποποιόντας 4.000 τόνους ελαιολάδου.

Όπως ανέφερε ο ίδιος, η εταιρεία την χρονιά που την απέκτησε είχε πωλήσεις ύψους 16 – 17 εκατ. ευρώ, στη διάρκεια του 2022 οι πωλήσεις της ανήλθαν 21 εκατ. ευρώ και εφέτος –με την τιμή του προϊόντος σε υψηλά επίπεδα– εκτιμά ότι θα ανέλθουν στα 27 εκατ. ευρώ, ενώ οι τυποποιημένες ποσότητες θα ανέλθουν στους 4.500 τόνους. Τον επόμενο χρόνο, το 2024 σκοπεύει να «ανοίξει» το κανάλι του εγχώριου λιανεμπορίου. Πάντως, η καλύτερη αγορά του ελαιολάδου της Terra Kreta είναι η γερμανική. Τελευταία μάλιστα το ελαιόλαδο βρέθηκε στο «top 3» του κορυφαίου διεθνούς διαγωνισμού Mario Solinas.

Αναφορικά με την Ακαδημία Σίτου, την οποία έχει δημιουργήσει η εταιρεία και λειτουργεί στη Λάρισα στη διάρκεια των τελευταίων 10 χρόνων, ο κ. Κίκιζας ανέφερε, μεταξύ των άλλων ότι στόχος είναι η εκπαίδευση των νεοεισερχόμενων παραγωγών. Κάθε χρόνο παρακολουθούν τα σεμινάρια της Ακαδημίας περί τους 20 αγρότες και αυτός που θα πρωτεύσει με πληρωμένα όλα τα έξοδα θα παρακολουθήσει δωρεάν την Αμερικανική Γεωργική Σχολή της Θεσσαλονίκης. Ως τώρα έχουν αποφοιτήσει 170 αγρότες. Η Ακαδημία Σίτου συνεργάζεται με 6 start ups του αγροτικού τομέα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρι Κρι: Ισχυρή αναπτυξιακή πορεία με «όπλο» την ιδιωτική ετικέτα

Πενταπλασιασμό της λειτουργικής κερδοφορίας από το 2021 έχει επιτύχει η γαλακτοβιομηχανία χάρη στη στροφή στην παραγωγή γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας που της έδωσε την πρώτη θέση στην αγορά.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση τζίρου 23% για την ΕΒΟΛ το 2023, «πονοκέφαλος» η αύξηση κόστους

Μεγάλη αύξηση των δαπανών για ζωοτροφές έχουν προκαλέσει οι πλημμύρες στη Θεσσαλία. Η συνεταιριστική βιομηχανία ΕΒΟΛ στηρίζει τους κτηνοτρόφους με ζωοτροφές και αυξημένες τιμές αγοράς του γάλακτος.