ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:36:57 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Σπύρος Θεοδωρόπουλος
Σπύρος Θεοδωρόπουλος, Φωτο: Γ.Τ. Πρωθυπουργού/ Δημήτρης Παπαμήτσος

ΙΟΝ: Η αντίστροφη μέτρηση για την αντεπίθεση του Σπ. Θεοδωρόπουλου

Διεθνή επέκταση της ιστορικής σοκολατοβιομηχανίας σχεδιάζει ο πλειοψηφών μέτοχος, Σπύρος Θεοδωρόπουλος. Ρήτρα μη ανταγωνισμού για τρία χρόνια περιελάμβανε η συμφωνία πώλησης της Chipita στη Mondelez.

Μία νέα, πολύ πιο ισχυρή ΙΟΝ εκτιμάται ότι θα δούμε τα επόμενα χρόνια υπό την ηγεσία του Σπύρου Θεοδωρόπουλου. Η διατήρηση της ελληνικής ταυτότητας και της δυνατότητας ανάπτυξης ήταν οι δύο λόγοι που οι παλαιοί βασικοί μέτοχοι πείσθηκαν να πουλήσουν. Ο ίδιος προχωράει με προσεκτικά βήματα, καθώς γνωρίζει ότι η ιστορική βιομηχανία δεν είναι συνηθισμένη σε απότομες κινήσεις. Η δεύτερη σημαντική, μετά την είσοδο στο μετοχικό κεφάλαιο, πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα με την αύξηση του ποσοστού του, μέσω της Bespkoke SGA, από 45% σε 60%.

Η κίνηση αυτή συνδυάστηκε και με τη διοικητική ανασυγκρότηση της σοκολατοβιομηχανίας, καθώς ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος από απλό μέλος ανέλαβε αντιπρόεδρος, πίσω από την Πρόεδρο Ντίνα Κωτσιοπούλου, συνεχίστρια της οικογένειας των ιδρυτών. Παράλληλα, διευθύνων σύμβουλος ανέλαβε ο Μίλτος Τριανταφύλλου, ο οποίος είχε πολύχρονη καριέρα τόσο στην Chipita όσο και στη Vivartia στον κλάδο αρτοποιίας και ζαχαρωδών την εποχή που η εταιρεία παραγωγής κρουσάν ήταν τμήμα του ομίλου.

Οι εξελίξεις είναι προάγγελος της επόμενη ημέρας της ΙΟΝ, που προς το παρόν σχεδιάζεται επί χάρτου. Αυτό, καθώς ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος, όπως συμβαίνει σχεδόν σε όλες τις σημαντικές εξαγορές, έχει δεσμευθεί από τους νέους μετόχους της Chipita (την Mondelez) από ρήτρα μη ανταγωνισμού, που σύμφωνα με πληροφορίες του BusinessDaily είναι διάρκειας τριών ετών -η εξαγορά ολοκληρώθηκε στις αρχές του περασμένου έτους. Καθώς πλέον ο χρόνος κυλάει αντίστροφα, ο νέος ισχυρός άνδρας της ΙΟΝ ετοιμάζει την αντεπίθεση, ώστε η βιομηχανία να κατακτήσει μερίδια σε αγορές στις οποίες δεν έχει παρουσία αλλά ο ίδιος γνωρίζει καλά.

Μία από τις πρώτες κινήσεις που έκανε, ακόμη και όταν ήταν μειοψηφών μέτοχος, ήταν να ενισχυθεί η εξωστρέφεια της ΙΟΝ μέσω παρουσίας σε διεθνείς εκθέσεις τροφίμων και εξειδικευμένες εκθέσεις στον κλάδο του snacking και των ζαχαρωδών. Αν γνωρίζει κάτι πολύ καλά είναι ότι η ελληνική αγορά, όσο και αν εξαπλωθεί η ΙΟΝ, «έχει ταβάνι» και μόνο μέσω διεθνούς επέκτασης μπορεί να έρθει η ανάπτυξη των μεγεθών.

Οι πωλήσεις εξωτερικού ήταν και το αγκάθι που συγκράτησε τον κύκλο εργασιών της ΙΟΝ το 2022, σύμφωνα με τον δημοσιευμένο ισολογισμό. Συγκεκριμένα, οι συνολικές πωλήσεις του 2022 διαμορφώθηκαν σε 117,8 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 1%, με τις εγχώριες πωλήσεις να αυξάνονται κατά 3,57% και αυτές του εξωτερικού (11,24 εκατ. ευρώ) να εμφανίζουν μείωση κατά 18,13%. Αξίζει να σημειωθεί ότι σχεδόν οι μισές πωλήσεις του εξωτερικού (49%) αφορούν χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ από τις τρίτες χώρες οι περισσότερες εξαγωγές πραγματοποιούνται σε Αλβανία, Αίγυπτο και ΗΠΑ.

Τα αυξημένα κόστη οδήγησαν και σε πίεση των αποτελεσμάτων στη χρήση του 2022. Συγκεκριμένα, τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 39,2 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 15,18%, τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε 13,97 εκατ. ευρώ (πτώση 5,66%) και τα κέρδη προ φόρων σε 8,56 εκατ. ευρώ έναντι 9,64 εκατ. ευρώ το 2021.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σπ. Θεοδωρόπουλος: Το success story της Chipita και οι 4 βασικές αρχές

Ο ιδρυτής της Chipita μιλά στο Innovative Greeks Talks του ΣΕΒ για την κατάκτηση της διεθνούς αγοράς με ένα καινοτόμο προϊόν. Τι συμβουλεύει τους επιχειρηματίες: Οι τέσσερις αρχές που οδηγούν στην επιτυχία.