ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Κατάστημα της αλυσίδας Public + home (Business Daily)

Ζημιές για τα Public και το 2023: Πώς εξηγεί η διοίκηση τα αποτελέσματα

Παρά την αύξηση του κύκλου εργασιών τα Public είχαν ζημιές το 2022 και θα μείνουν στο «κόκκινο» το 2023. Πού τις αποδίδει ο CEO του ομίλου, Ρόμπυ Μπουρλά. Προσβλέπει σε κερδοφορία στη χρήση 2024.

Τα Public εισέρχονται στην «μετεφηβική» ηλικία έχοντας καταφέρει να επιβιώσουν σε μία δύσκολη αγορά. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς πόσοι ανταγωνιστές τους στις βασικές κατηγορίες, τα προϊόντα τεχνολογίας και τα βιβλιοπωλεία, έχουν βάλει λουκέτο ή έχουν συρρικνωθεί. Μετά από την εξαγορά και την πρόσφατη απορρόφηση, και σε επίπεδο καταστημάτων της Media Markt, βρίσκονται στο κατώφλι των πωλήσεων του μισού δισεκατομμυρίου κάτι που αναμένεται να επιτευχθεί την φετινή χρονιά.

Παρά την υψηλή αναγνωρισιμότητα του σήματος, τη συνεχή ανάπτυξη των πωλήσεων και την επέκταση σε νέες κατηγορίες, στα περίπου δεκαοχτώ χρόνια λειτουργίας ένα είναι το βασικό «αγκάθι» της εταιρείας: ότι μέχρι σήμερα, με εξαίρεση την χρήση του 2018 -και αυτή εξαιτίας αναβαλλόμενου φόρου- δεν έχει καταφέρει να παρουσιάσει καθαρά κέρδη μετά φόρων. Αντίθετα στις περισσότερες χρήσεις παρουσίαζε ζημιές πολλών εκατομμυρίων με αποκορύφωμα, τουλάχιστον έως σήμερα την χρήση του 2021 που άγγιξαν τα 59 εκατ. ευρώ.

Όπως και πέρυσι έτσι και φέτος στην παρουσίαση της πορείας της εταιρείας προς τους δημοσιογράφους , ο CEO του ομίλου Public, Ρόμπυ Μπουρλάς, με αρκετή μαεστρία, απέφυγε να μιλήσει για τα καθαρά αποτελέσματα περιοριζόμενος στα λειτουργικά κέρδη που διαμορφώθηκε στα 4,6 εκατ. ευρώ. Παραδέχτηκε όμως ότι τόσο το 2022 όσο και την τρέχουσα χρονιά θα εμφανιστούν ζημιές σε επίπεδο καθαρών αποτελεσμάτων με την ελπίδα από το 2024 το πρόσημο να είναι θετικό.

Απαντώντας σε ερώτηση για το πότε ο βασικός μέτοχος, δηλαδή ο Πάνος Γερμανός, θα καταφέρει να εισπράξει μέρισμα από την επένδυση που έως σήμερα χρηματοδοτεί αδρά, ο κ. Μπουρλάς σημείωσε «προφανώς ο μέτοχος στο τέλος της ημέρας δεν περιορίζεται στο EBITDA. Θέλει να έχει κέρδη προ φόρων, θέλει να έχει ταμειακές ροές, να αποπληρώσει δάνεια και να πάρει μέρισμα. Περάσαμε μία πολύ δύσκολη περίοδο στον κορονοϊό που έπεσε πάνω στην συγχώνευση με τα Media Markt και αυτό μας δημιούργησε κάποιες χρήσεις ζημιογόνες. Αυτό που για εμάς είναι προτεραιότητα είναι να είμαστε λειτουργικά κερδοφόροι».

Σε ότι αφορά τις ζημιές στο τελικό αποτέλεσμα, τουλάχιστον για τα τελευταία χρόνια, αυτές οφείλονται στα «απόνερα» της συγχώνευσης της Media Markt. «Στους ισολογισμούς που δημοσιεύουμε, υπάρχουν πάρα πολλά έξοδα τα οποία σχετίζονται με την συγχώνευση. Για παράδειγμα είναι η άυλη αξία της φίρμας Media Markt. Από την στιγμή που αποφασίσαμε να σταματήσουμε την χρήση είμαστε υποχρεωμένοι να μην περνάμε στα πάγια μας και να περαστεί ως έξοδο. Μία άλλη σημαντική λογιστική κίνηση ήταν για παράδειγμα το κατάστημα της Συγγρού το οποίο από τα 6.000 τ.μ. έπεσε στα 2.000 τ.μ.. Αυτό έχει σημαντικά έξοδα όπως η αποζημίωση του κατόχου του ακινήτου και οι επενδύσεις για την μετατροπή του καταστήματος στην νέα του μορφή . Έτσι και το 2021, και το 2022 και το 2023 που θα είναι η τελευταία χρονιά η εταιρεία θα καταγράψει ζημιές στο τελικό αποτέλεσμα».

Σύμφωνα με τον κ. Μπουρλά οι παραπάνω ζημιές είναι εντός των προβλέψεων που είχε κάνει η διοίκηση της εταιρείας όταν προχωρούσε στην εξαγορά της MediaMarkt. Ως προς την τελευταία αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα εξαγοράστηκε και το εναπομείναν 2% που κατείχαν οι Γερμανοί στην πρώην ελληνική θυγατρική τους. Σε επίπεδο καταστημάτων της Media Markt η τελευταία αλλαγή αφορά στην δημιουργία Outlet στον χώρο που φιλοξενεί το κατάστημα στου Ρέντη.

Σε ότι αφορά την τρέχουσα χρήση οι πωλήσεις το πρώτο εξάμηνο εμφανίζονται αυξημένες κατά 21% ενώ σύμφωνα με την διοικητική ομάδα του ομίλου θετικά είναι τα μηνύματα από τον πρώτο μήνα όπου τα καταστήματα της Media Markt έχουν μετονομαστεί σε Public + Home.

Το επενδυτικό πρόγραμμα του 2023 διαμορφώνεται σε 20 εκατ. ευρώ και αφορά στο μεγαλύτερο μέρος στην παραπάνω ενοποίηση ενώ αντίστοιχο ποσό θα δαπανηθεί σε επενδύσεις και το 2024 με το μεγαλύτερο μέρος (10 εκατ. ευρώ) να αφορούν νέες επενδύσεις στο οικοσύστημα του ομίλου, 5 εκατ. ευρώ στο δίκτυο και επιπλέον 5 εκατ. ευρώ σε τεχνολογικές υποδομές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Public: Πάνω από 500 εκατ. οι πωλήσεις το 2023 μαζί με την MediaMarkt

Σημαντική ώθηση στον τζίρο έδωσαν οι υπηρεσίες που έχουν αναπτυχθεί και προσφέρονται εντός και εκτός καταστήματος, με τον όμιλο να ενισχύει το πολυκαναλικό μοντέλο και να προχωράει σε νέες στρατηγικές συνεργασίες.
GAP
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

GAP / Μαρινόπουλος: Επταπλάσια κέρδη έφερε το «κούρεμα» χρεών κατά 95%

Έκτακτα έσοδα 3,6 εκατ. ευρώ κατέγραψε το 2022 η Μαρινόπουλος Σύμβουλοι Επιχειρήσεων (GAP) από την διαγραφή 95% των οφειλών της προς τους μη ουσιώδεις πιστωτές της. Πώς ρυθμίστηκαν τα χρέη σε εφορία και ΕΦΚΑ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΔΕΗ – Κωτσόβολος: Από τη μεσοτοιχία του '50 στη μεγάλη συμφωνία του 2023

Οι δύο εταιρείες «γεννήθηκαν» την ίδια χρονιά και στον ίδιο δρόμο και προώθησαν, από διαφορετικές θέσεις, τον εξηλεκτρισμό της Ελλάδας. Τι σημαίνει η εξαγορά: τα φωτοβολταϊκά και οι αλλαγές σχεδίου για το δίκτυο της ΔΕΗ.