Φωτο: Shutterstock

Η MLS, η Aegean και η φημολογούμενη επένδυση βιομηχανίας αυτοκινήτων

Τα νέα στελέχη διοίκησης στην MLS, η σιγή για τη διάσωση της Aegean, οι συζητήσεις για συναρμολόγηση αυτοκινήτων στην Ελλάδα και η μάταιη αναμονή στο ΧΑ για εντολές από το εξωτερικό.
  • Σε εξέλιξη βρίσκονται συζητήσεις της κυβέρνησης με δύο - τρεις μεγάλους επενδυτές, εδώ και αρκετό διάστημα, οι οποίοι ενδιαφέρονται για την δημιουργία μονάδας συναρμολόγησης αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Όπως μου μεταφέρουν, οι συζητήσεις με έναν από τους επενδυτές έχουν προχωρήσει πολύ και πολύ σύντομα είναι πιθανό να έχουμε ανακοινώσεις για μια ακόμη σημαντική ξένη επένδυση, η οποία μάλιστα θα έχει και γεωπολιτική προέκταση.
  • Πλησιάζει στο «δίπλωμα», από τις αρχές Νοεμβρίου, η μετοχή της Aegean. Χθες, κέρδισε 1,20%, ενώ σωρευτικά από το Νοέμβριο τα κέρδη ξεπερνούν το 91%. Προφανώς, η αγορά δεν προεξοφλεί μόνο την επιστροφή των αερομεταφορών στην κανονικότητα χάρη στα εμβόλια, αλλά αποτιμά και τους εξαιρετικά ευνοϊκούς όρους που έχουν ανακοινωθεί από την κυβέρνηση για τη διάσωση του αερομεταφορέα με κρατικά κεφάλαια. Το Δημόσιο θα δώσει 120 εκατ. ευρώ χωρίς να πάρει μετοχές, οι μέτοχοι της Aegean μόνο 60 εκατ. ευρώ σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. Όλα βαίνουν καλώς, λοιπόν, αλλά υπάρχει μια λεπτομέρεια: ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό τίποτα σχετικά για τη διαδικασία έγκρισης του σχεδίου διάσωσης από την Κομισιόν, ενώ οι υπηρεσίες της Επιτροπής σε λίγο κλείνουν για τις διακοπές των Χριστουγέννων. Πότε, άραγε, διερωτώνται πολλοί στην αγορά, θα υπάρξει ορατότητα για αυτό το τόσο κρίσιμο θέμα;
  • Με φόρα ξεκίνησε και χθες η αγορά και ο Γενικός Δείκτης από πολύ νωρίς ξεπέρασε τις 800 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο άνω του 2%. Κάπου εκεί η αγορά φάνηκε να σταθεροποιείται με τους επαγγελματίες να κοιτούν το ρολόι τους περιμένοντας η ώρα να πάει 14.30. Γιατί; Διότι περίπου εκείνη την ώρα, τις προηγούμενες ημέρες, έβγαιναν σημαντικές εντολές αγοράς, πιθανότατα από το εξωτερικό, «σκουπίζοντας» την προσφορά, και οδηγώντας την αγορά δυναμικά υψηλότερα. Ωστόσο, οι προσδοκίες χθες δεν επιβεβαιώθηκαν και εντολές δεν ήρθαν. Ούτε στις 14.30, ούτε στις 15.00 και, κάπως έτσι, σιγά – σιγά τα υψηλά χάθηκαν και ο δείκτης έκλεισε στις 788,02 μονάδες, πολύ κάτω από τις 800 αλλά πάνω από το όριο των 780 μονάδων.
  • Σήμερα αναμένεται να δοκιμαστεί η αντοχή του ορίου των 780 μονάδων με ενισχυμένες τις πιθανότητες μιας διορθωτικής κίνησης δεδομένου μάλιστα του πτωτικού γυρίσματος στις διεθνείς αγορές οι οποίες έχασαν τα πρωινά μεγάλα κέρδη.  
  • Την τοποθέτηση δύο νέων μελών στο Δ.Σ. της MLS ανακοίνωσε χθες η εταιρία υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για οικονομολόγους «με μεγάλη εμπειρία στον τομέα των επιχειρήσεων». Θα μου επιτρέψετε να αμφιβάλλω, διότι είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς αν στελέχη με πραγματική εμπειρία στον τομέα των επιχειρήσεων θα μετείχαν σε κάτι όπως η MLS. Ευτυχώς που έχουμε και την πανδημία και η εταιρία έχει να επικαλείται κάτι, με τον Γιάννη Καματάκη να προσπαθεί να συνεχίσει το παιχνίδι “Other People’s Money”. Με τη διαφορά ότι δύσκολα μπορεί να συνεχιστεί ένα τέτοιο παιχνίδι από τη στιγμή που πιάνεσαι.
  • Καλύτερα από κάθε αρχική πρόβλεψη πηγαίνει φέτος η doValue, γνωστή στην Ελλάδα από την εξαγορά της Eurobank FPS. Η εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων έχει προσθέσει φέτος, έως τώρα, νέα δάνεια αξίας 11 δισ. ευρώ στη διαχείρισή της, έναντι αρχικού στόχου 10 δισ. ευρώ για ολόκληρη τη χρονιά. Το τελευταίο «χτύπημα» της doValue έγινε στην Ιταλία, όπου κατέληξε σε συμφωνία με τον όμιλο της Unicredit για τη διαχείριση μη εξυπηρετούμενων απαιτήσεων από συμβάσεις leasing συνολικού ύψους 1,6 δισ. ευρώ. Πρόκειται για την πρώτη τιτλοποίηση απαιτήσεων από συμβάσεις leasing, που γίνεται με βάση το αντίστοιχο ιταλικό σχέδιο «Ηρακλής». Η doValue ανέλαβε τη δουλειά ύστερα από ανοικτή διαδικασία υποβολής προσφορών, στην οποία συμμετείχαν όλα τα μεγάλα ονόματα του κλάδου της.
  • Δεν ήταν και ακριβώς αιφνιδιαστική η χθεσινή παραίτηση του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ, Άρη Ξενόφου. Η αλλαγή στη διοικητική πυραμίδα του ΤΑΙΠΕΔ είχε συμφωνηθεί και δρομολογηθεί εδώ και αρκετό διάστημα. 

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Ο προβληματισμός για το μέλλον του ΤΧΣ και το βήμα σημειωτόν για Ελληνικό

Ο ρόλος του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας στις αυξήσεις κεφαλαίου των τραπεζών, η διάψευση προσδοκιών για τα έργα στο παλιό αεροδρόμιο και η ένταση στις σχέσεις με την Cosco.
Trapeza, trapeza peiraios
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το σχόλιο της Moody's για την Πειραιώς και τα πρόστιμα της Κεφαλαιαγοράς

Γιατί βγαίνει κερδισμένη η Πειραιώς από τη μετατροπή των CoCos, ποια είναι τα «ψιλά γράμματα» του σχεδίου διάσωσης της Aegean και οι απελπιστικές καθυστερήσεις της Επ. Κεφαλαιαγοράς.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Η τραπεζική αμνησία του ΣΥΡΙΖΑ, το κακό τρίμηνο της Aegean και η φτώχεια των ΑΧΕ

Οι τέσσερις πρώην υπουργοί που ξέχασαν την ανακεφαλαιοποίηση της Πειραιώς με 0,003 ευρώ, οι κακές εκπλήξεις στις αερομεταφορές το καλοκαίρι και οι χρηματιστές που ζουν με ψίχουλα.