ΓΔ: 1424.33 2.21% Τζίρος: 125.77 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Supermarket
Φωτο: Shutterstock

Καταναλωτικές οργανώσεις αντιδρούν στην κερδοσκοπία των πολυεθνικών

Το ΙΝΚΑ και η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας μποϊκοτάρουν και ζητούν να γνωστοποιηθούν τα προϊόντα της αθέμιτης κερδοφορίας των δυο πολυεθνικών εταιρειών στις οποίες επιβλήθηκε πρόστιμο.

Πρωτοβουλίες αναλαμβάνουν καταναλωτικές οργανώσεις μετά τα πρόστιμα του υπουργείου Ανάπτυξης σε δύο πολυεθνικές.

Το Ινστιτούτο Καταναλωτών Ελλάδας - ΙΝΚΑ κηρύσσει μποϊκοτάζ στο χρονικό διάστημα από 13 έως 19 Νοεμβρίου, στα προϊόντα των εταιρειών Unilever και Procter&Gamble.

Για την απόφαση αυτή, ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ, Γιώργος Λεχουρίτης.

«Εμείς το ΙΝΚΑ αποφασίσαμε από Δευτέρα 13 Νοεμβρίου μέχρι την Κυριακή 19 Νοεμβρίου να μποϊκοτάρουμε την αγορά προϊόντων από τις εταιρείες Unilever και Ρrocter&Gamble. Λάβαμε αυτή την απόφαση γιατί δεν επιτρέπεται πολυεθνικοί οίκοι να κερδοσκοπούν εις βάρος του ελληνικού λαού», δήλωσε ο κ. Λεχουρίτης.

Από την πλευρά της η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας με εξώδικη πρόσκλησης της προς την Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς και τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα, ζητά να γνωστοποιηθούν τα προϊόντα της αθέμιτης κερδοφορίας των δυο πολυεθνικών εταιρειών στις οποίες επιβλήθηκε πρόστιμο.

Με το εξώδικο η οργάνωση των καταναλωτών ζητάει από το υπουργείο να ανακοινώσει δημόσια τους κωδικούς των προϊόντων, την επωνυμίες και γενικότερα οποιοδήποτε προσδιοριστικό στοιχείο έχει έτσι ώστε να προκύψει η περιγραφή της παράβασης και να υπάρξει ορθή και ακριβής ενημέρωση των καταναλωτών.

Επίσης, ζητάει να ενημερωθεί για το χρονικό διάστημα που οι δυο πολυεθνικές παραβίασαν τη νομοθεσία, ρωτάει εάν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης προτίθεται να επιβάλει ανώτατες τιμές σε προϊόντα και υπηρεσίες σημαντικά για τη διαβίωση των καταναλωτών, και εάν έλεγξε η ΔΙΜΕΑ την αρχική τιμή επί της οποίας υπολόγισαν οι δυο πολυεθνικές την έκπτωση τουλάχιστον 5% για τουλάχιστον 6 μήνες για όσα από τα προϊόντα τους που συμμετέχουν στη σχετική πρωτοβουλία, ώστε να αποκλειστεί ότι υπολογίστηκε η έκπτωση με αυξημένη τιμή.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Kostas Skrekas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διαθέσιμη στους καταναλωτές η αναβαθμισμένη πλατφόρμα e-Καταναλωτής

«Ο καταναλωτής μπορεί να δημιουργήσει το δικό του καλάθι προϊόντων, να συγκρίνει τις τιμές σε ελάχιστο χρόνο, να επιλέξει αλυσίδα και να προχωρήσει στην πιο συμφέρουσα, κατ' αυτόν, αγορά» ανέφερε ο κ. Σκρέκας.
Kostas Skrekas, Ypourgeio Anaptixis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκρέκας: Θα δούμε άμεσα μειώσεις τιμών σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης

Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης «για να διασφαλίσουμε την απόλυτη διαφάνεια στην εφοδιαστική αλυσίδα, υποχρεώνουμε τους προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε "καθαρές" τιμές».
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πάνω από 7.500 κλήσεις στη γραμμή 1520 για την προστασία καταναλωτών

Για τη λειτουργία της γραμμής 1520, λειτουργούν δύο βάρδιες υπαλλήλων, διάρκειας τριών (3) ωρών ημερησίως έκαστη, με ταυτόχρονη φυσική παρουσία τουλάχιστον δύο (2) υπαλλήλων στο τηλεφωνικό κέντρο.
Skrekas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκρέκας: Τα μόνιμης μείωσης τιμής προϊόντα αύξησαν το τζίρο τους 15-20%

Ο υπουργός υπογράμμισε την σημασία που δίνουν οι ελεγκτικές υπηρεσίες, ώστε προσφορές και εκπτώσεις να είναι πραγματικές προς όφελος του καταναλωτή και ειδικά για την BlackFriday, υπογράμμισε ότι έχει γίνει τιμοληψία σε χιλιάδες προϊόντα.