ΓΔ: 792.38 0.63% Τζίρος: 84.54 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Αντέχουν τα σούπερ μάρκετ στην... επέλαση στα ράφια

Νέος κύκλος αύξησης της κατανάλωσης μετά την απόφαση για κλείσιμο των σχολείων. Μεγάλη ζήτηση ξηρών τροφίμων, απολυμαντικών, καθαριστικών και στα χαρτομάντηλων, αλλά δεν τίθεται θέμα επάρκειας.

Εντείνεται η «επιδρομή» στα σούπερ μάρκετ λόγω της συνεχώς αυξανόμενης ανησυχίας που προκαλεί η εξάπλωση των κρουσμάτων κοροναϊού στην χώρα μας.

Όπως αναφέρουν στο Business Daily εκπρόσωποι των αλυσίδων «η γνωστοποίηση των κρουσμάτων στην Κίνα ενεργοποίησε αρχικά τους επoνομαζόμενους "budget conscious" καταναλωτές, ενώ με την ύπαρξη του πρώτου κρούσματος στην Ελλάδα υπήρξε απότομη αύξηση κατανάλωσης στα σούπερ μάρκετ»

Είναι χαρακτηριστικό ότι τη πρώτη εβδομάδα η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στις «ακριβές» περιοχές της Αθήνας πχ Κηφισιά, Γλυφάδα, Ψυχικό με τα καρότσια να ξεπερνούν το μέσο όρο που υπό κανονικές συνθήκες διαμορφώνεται στα 60- 80 ευρώ, ενώ περισσότερη επισκεψιμότητα κατέγραψαν τα hyperκαταστήματα. Σε δεύτερο χρόνο αναπτύχθηκε αυξημένη κίνηση σε πιο «λαϊκές» γειτονιές. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας IRI, που δημοσιοποιήθηκαν χθες, την εβδομάδα 24/2 με 1/3 (εβδομάδα πριν την Κ.Δευτέρα ) καταγράφηκε αύξηση πωλήσεων σε αξία στα προϊόντα σταθερού barcode (ταχυκίνητα και είδη bazaar και όχι τα επί ζυγίω) κατά 35,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή την εβδομάδα πριν την Κ. Δευτέρα (4/3/2019- 10/3/2019).

Ωστόσο, σε αμιγώς συγκρίσιμη βάση την εν λόγω εβδομάδα οι τζίροι στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα εμφανίζονται ενισχυμένοι κατά 41,8%. Σημειώνεται ότι τα στοιχεία αυτά αφορούν στις πωλήσεις από τα φυσικά καταστήματα και δε περιλαμβάνουν μέρος των αγορών που πραγματοποιήθηκαν στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ. 

Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο κρούσμα επιβεβαιώθηκε στην Ελλάδα στις 26 Φεβρουαρίου στην Θεσσαλονίκη. Ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι η περίοδος συνέπεσε με το τριήμερο της Κ.Δευτέρας, συνεπώς αναμενόταν μια σχετικά αυξημένη κατανάλωση.  Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, την εβδομάδα που ξεκίνησε στις 2 Μαρτίου υπήρξε μια επιβράδυνση των έντονων αγορών. Ωστόσο, με την ανακοίνωση των μέτρων για το κλείσιμο των σχολείων η κατάσταση εντάθηκε εκ νέου.

Μεγάλη ζήτηση υπάρχει για τις κατηγορίες ξηρού τροφίμου (όσπρια, μακαρόνια, κονσέρβες, κα.), οι οποίες μπορεί να αποθηκευτούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα καθώς επίσης στα απολυμαντικά, στα καθαριστικά και στα χαρτομάντηλα. 

Από πλευράς αλυσίδων και βιομηχανίας τονίζεται ότι δεν τίθεται θέμα επάρκειας αγαθών και ελλείψεων στην αγορά. Οι αλυσίδες βρίσκονται σε εγρήγορση για την άμεση τροφοδοσίας της αγοράς. Ενδεχομένως να καταγραφούν ορισμένες καθυστερήσεις στην τροφοδοσία σε προϊόντα αντισηπτικά (μαντιλάκια και καθαριστικά) με γνώμονα ότι υπό κανονικές συνθήκες δεν υπήρχε πρόβλεψη για τόσο μεγάλες παραγγελίες από πλευράς αλυσίδων. 

Διαβεβαιώσεις για επάρκεια από το υπουργείο

Ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης, διαβεβαίωσε χθες ότι δεν τίθεται ζήτημα επάρκειας και δεν πρόκειται να υπάρξει έλλειψη αγαθών, τονίζοντας ότι το υπουργείο παρακολουθεί στενά την προμήθεια και τις τιμές των αγαθών.

Σε συνάντηση μεταξύ του υφυπουργού και στελεχών αλυσίδων σούπερ μάρκετ, με αντικείμενο την αποτίμηση της κατάστασης στην αγορά και τη διασφάλιση της επάρκειας αγαθών, οι εκπρόσωποι των αλυσίδων αναφέρθηκαν στη δυνατότητα διεύρυνσης του ωραρίου για την τροφοδοσία των καταστημάτων για την ομαλή λειτουργία της αγοράς, δεδομένων των συνθηκών. Επίσης, κατέστη σαφές ότι δεν προκρίνεται ως μέτρο η επιβολή διατίμησης στην αγορά. Παράλληλα, εξετάστηκε η ενίσχυση του δικτύου διανομής κατ' οίκον, ενώ επαναβεβαιώθηκε ότι είναι απαραίτητη η τήρηση προληπτικών μέτρων υγιεινής για την ασφάλεια των εργαζομένων και την ομαλή λειτουργία των σούπερ μάρκετ.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Χρυσό» τρίμηνο στα σούπερ μάρκετ με αύξηση του τζίρου σε 1,5 δισ. ευρώ

Καταναλωτική φρενίτιδα έφερε η καραντίνα τον Μάρτιο, με αύξηση των πωλήσεων κατά 26,9%, ενώ συνολικά το α' τρίμηνο ο τζίρος αυξήθηκε κατά 12,2%. Κερδισμένα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.