Ο Δήμος Χανίων και η Δημοτική Βιβλιοθήκη Χανίων συμμετέχουν στο διεθνές πρόγραμμα φιλοξενίας «Βιώσιμες Βιβλιοθήκες» του Ινστιτούτου Γκαίτε, εκπροσωπώντας αποκλειστικά την Ελλάδα στο ευρωπαϊκό δίκτυο «Goethe-Institut Europe I».
Το πρόγραμμα συγκεντρώνει δέκα επιλεγμένες βιβλιοθήκες από ισάριθμες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ελλάδα, η Τουρκία, η Αρμενία, η Ουκρανία, η Πολωνία, η Σερβία, η Βοσνία-Ερζεγοβίνη, η Γεωργία, η Σλοβακία και η Ρουμανία.
Η επιλογή των βιβλιοθηκών βασίστηκε στην προσήλωσή τους στη βιωσιμότητα, την καινοτομία και τη συμμετοχή των πολιτών στη διαμόρφωση ενός πιο πράσινου μέλλοντος.
Σύμφωνα με τους υπεύθυνους του προγράμματος, η Δημοτική Βιβλιοθήκη Χανίων θα φιλοξενήσει από τις 10 έως τις 14 Νοεμβρίου 2025 την ψυχοπαιδαγωγό και διαχειρίστρια περιβαλλοντικών έργων, Δομνίκη Βαγιάτη.
Η κ. Βαγιάτη, σε συνεργασία με την Παιδική-Εφηβική Βιβλιοθήκη Σούδας, θα υλοποιήσει ένα εκπαιδευτικό και διαδραστικό πρόγραμμα, με στόχο την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της βιώσιμης δράσης.
Οι δράσεις πραγματοποιούνται με τη στήριξη της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων και της ΔΕΔΙΣΑ ΑΕ (ΟΤΑ), με τη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών από τη Δ’ τάξη του 1ου Δημοτικού Σχολείου Σούδας.
Τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2025, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Χανίων και στην Παιδική-Εφηβική Βιβλιοθήκη Σούδας, θα πραγματοποιηθεί η επίσημη παρουσίαση του διεθνούς προγράμματος.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει βιωματικό εργαστήριο, παρουσίαση καλών πρακτικών από την Ελλάδα και το εξωτερικό για την ανακύκλωση και την κυκλική οικονομία, συζήτηση και ανταλλαγή ιδεών, καθώς και προβολή του ντοκιμαντέρ «Ρωγμές Πράσινου» της Περιβαλλοντικής Οργάνωσης Μαμαγαία, σχετικά με τη δημιουργία του πρώτου αστικού Βρώσιμου Δάσους στην Ελλάδα.
Η συμμετοχή της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Χανίων στο πρόγραμμα «Βιώσιμες Βιβλιοθήκες» αναδεικνύει τον ρόλο της ως πυρήνα κοινωνικής αλλαγής, προωθώντας τις αξίες της συνεργασίας, της αμοιβαιότητας και της δημιουργικής ανταλλαγής.
Παράλληλα, ενισχύει τις διεθνείς συνεργασίες του Δήμου Χανίων στον τομέα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και της πολιτιστικής βιωσιμότητας.