Η αγορά της Θεσσαλονίκης κινείται σε εορταστικούς ρυθμούς, με τα καταστήματα να προσφέρουν όλα τα απαραίτητα για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι και τα δώρα των εορτών.
Παρά τη βροχή, οι καταναλωτές πραγματοποιούν τις αγορές τους με μέτρο, προσαρμόζοντας τις επιλογές τους στις οικονομικές τους δυνατότητες.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), Παντελή Φιλιππίδη, η αγορά κινείται με αργό ρυθμό, αλλά οι επαγγελματίες αισιοδοξούν ότι η κίνηση θα αυξηθεί όσο πλησιάζει η Πρωτοχρονιά.
Ο βροχερός καιρός περιορίζει την προσέλευση, ενώ οι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα σε βασικές ανάγκες όπως τρόφιμα, θέρμανση και ρεύμα.
Η ζήτηση στα κρεοπωλεία παραμένει συγκρατημένη. Το χοιρινό κυριαρχεί στις πωλήσεις, καλύπτοντας σχεδόν το 50% κατά την εορταστική περίοδο, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Καταστηματαρχών Κρεοπωλών, Σάββα Κεσίδη. Ακολουθούν τα πουλερικά, η γαλοπούλα, ο κόκκορας και τα αμνοερίφια, ενώ το μοσχάρι εμφανίζει χαμηλότερη ζήτηση.
Οι τιμές διαμορφώνονται ως εξής: χοιρινό 6,99–7,50 ευρώ/κιλό, κιμάς ανάμεικτος 9 ευρώ/κιλό, στήθος μοσχαρίσιο 9,5 ευρώ/κιλό, μπριζόλα μόσχου 12 ευρώ/κιλό, πανσέτα χοιρινή 5,80 ευρώ/κιλό, αρνάκι/κατσικάκι 14,99 ευρώ/κιλό, γαλοπούλα νωπή 13 ευρώ/κιλό και κατεψυγμένη 10 ευρώ/κιλό. Η μεγαλύτερη αύξηση εντοπίζεται στα λουκάνικα και τον κιμά, ενώ το χοιρινό παραμένει σταθερό σε σχέση με πέρυσι.
Παρά τις αυξήσεις και τα περιορισμένα αποθέματα, οι επαγγελματίες προσπαθούν να διατηρήσουν την ποιότητα και να συγκρατήσουν τις τιμές στα βασικά προϊόντα.
Τα αμνοερίφια αντιμετωπίζουν προβλήματα διαθεσιμότητας λόγω υποχρεωτικής πιστοποίησης για ευλογιά, γεγονός που περιορίζει την προσφορά και αυξάνει το κόστος.
Στο ιστορικό Καπάνι της Θεσσαλονίκης καταγράφεται ζωηρή κίνηση, με τους καταναλωτές να προμηθεύονται κυρίως τα απολύτως απαραίτητα για τα εορταστικά τραπέζια.
Η αυξημένη επιβάρυνση από δώρα και καθημερινά έξοδα περιορίζει τις δαπάνες για κρέατα και άλλα προϊόντα.
Οι τιμές στα κρεοπωλεία του Καπανιού διαμορφώνονται ως εξής: γουρουνάκι γάλακτος 9 ευρώ/κιλό, ρολό κοτόπουλο 7,5 ευρώ, ρολό χοιρινό 6,99 ευρώ, ελασσωνίτικο χοιρινό 7,5 ευρώ/κιλό, κιμάς ανάμεικτος 9 ευρώ/κιλό, στήθος μοσχαρίσιο 9,5 ευρώ/κιλό, μπριζόλα μόσχου 12 ευρώ/κιλό, πανσέτα 5,8 ευρώ/κιλό, κότσι 4 ευρώ/κιλό, λουκάνικα 5,8–9,8 ευρώ/κιλό, αρνάκι-κατσικάκι 14,99 ευρώ/κιλό, γαλοπούλα νωπή 13 ευρώ/κιλό και κατεψυγμένη 10 ευρώ/κιλό.
Η εορταστική περίοδος στα αρτοποιεία του νομού Θεσσαλονίκης χαρακτηρίζεται από ικανοποιητική κίνηση και σταθερές τιμές.
Παρά τις πιέσεις στο λειτουργικό κόστος, οι επαγγελματίες διατήρησαν τις τιμές στα περσινά επίπεδα, διευκολύνοντας τους καταναλωτές να αγοράσουν τα παραδοσιακά προϊόντα των γιορτών.
Η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδας και του Σωματείου Αρτοποιών νομού Θεσσαλονίκης, Έλσα Κουκουμέρια, σημειώνει ότι η αγορά κινείται συγκρατημένα, με τις αγορές να προσαρμόζονται στο διαθέσιμο εισόδημα.
Φέτος, τα αρτοποιεία του νομού αναμένεται να παρασκευάσουν πάνω από 500.000 κιλά βασιλόπιτας, γεγονός που επιβεβαιώνει τη διαχρονική εμπιστοσύνη των καταναλωτών στους φούρνους της γειτονιάς.
Οι επαγγελματίες τονίζουν ότι η ποιότητα των προϊόντων τους ξεχωρίζει, με παραδοσιακές γεύσεις και έμφαση στη φροντίδα και το μεράκι. Οι τιμές παραμένουν σταθερές, με μικρές αυξήσεις μόνο στα εορταστικά είδη λόγω ποιοτικότερων υλικών.
Η εορταστική περίοδος στα ζαχαροπλαστεία της Θεσσαλονίκης εξελίσσεται με ήπια κινητικότητα και συγκρατημένες αγορές.
Οι καταναλωτές προτιμούν μικρότερες ποσότητες, ενώ η αύξηση των τιμών στα μελομακάρονα, κουραμπιέδες και βασιλόπιτες φτάνει το 5%, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Συντεχνίας Καταστηματαρχών Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης, Αντώνη Βαγγέλη.
Οι τιμές στα μελομακάρονα κυμαίνονται από 14 έως 17 ευρώ/κιλό (15–18 ευρώ τα σοκολατένια), οι κουραμπιέδες από 15 έως 20 ευρώ/κιλό και οι βασιλόπιτες από 14 έως 20 ευρώ/κιλό. Η εκτίμηση είναι ότι θα διατεθούν πάνω από 200.000 κιλά βασιλόπιτας ενόψει Πρωτοχρονιάς.
Στα σούπερ μάρκετ, προσφέρονται οικονομικότερες επιλογές: μελομακάρονα από 10 ευρώ/κιλό, κουραμπιέδες από 9 ευρώ/κιλό και βασιλόπιτες από 6 ευρώ/κιλό. Ωστόσο, τα ζαχαροπλαστεία δίνουν έμφαση στην ποιότητα, τα φρέσκα υλικά και την παραδοσιακή παρασκευή.
Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ) υλοποιεί νέα ραδιοφωνική καμπάνια με τη συμμετοχή του Γρηγόρη Αρναούτογλου, καλώντας τους καταναλωτές να στηρίξουν τις τοπικές επιχειρήσεις κατά την εορταστική περίοδο.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΕΕΘ, η καμπάνια υπενθυμίζει ότι κάθε αγορά στην τοπική αγορά αποτελεί “μια ανάσα για τον τόπο σου” και ενισχύει την τοπική οικονομία.