ΓΔ: 1425.41 0.35% Τζίρος: 1.02 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:32:13 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: George Vitsaras / SOOC

Πιο αυστηρές ποινές στον νέο ΚΟΚ, νέο σύστημα για δίπλωμα οδήγησης

Με τον νέο ΚΟΚ θα υπάρχουν αυστηρές διοικητικές ποινές, όπως αφαίρεση άδειας οδήγησης για μεγάλο χρονικό διάστημα, εάν η παράβαση αφορά τη συμπεριφορά του οδηγού.

«Ασφαλείς δρόμοι, κυκλοφοριακή παιδεία, υπεύθυνοι οδηγοί και δίκαιοι, αλλά αυστηροί, κανόνες για όλους». Aυτό είναι το τετράπτυχο στο οποίο εδράζεται το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξη του, σήμερα, στον τηλεοπτικό σταθμό Mega.

Ο υπουργός επισήμανε πως έγινε εντατική δουλειά, προκειμένου να εντοπιστούν 7.000 επικίνδυνα σημεία, σε συνολικό μήκος 200 χιλιομέτρων, σε όλο το επαρχιακό και δευτερογενές δίκτυο της χώρας, όπου γίνονται θανατηφόρα ατυχήματα, ώστε να γίνουν σε αυτά οι αναγκαίες παρεμβάσεις, με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Αναφέρθηκε επίσης στο έργο Πάτρα - Πύργος, ένα «σύγχρονο γεφύρι της 'Αρτας», όπως το χαρακτήρισε, για να τονίσει ότι αυτή η κυβέρνηση «ξεμπλόκαρε» το έργο, δεν κάθεται όμως «με σταυρωμένα χέρια» μέχρι να ολοκληρωθεί, αλλά κάνει κάτι πρωτοφανές για τα ελληνικά δεδομένα: επενδύει 30 εκατομμύρια ευρώ για διορθώσεις στα επικίνδυνα σημεία του υφιστάμενου δρόμου.

Ο κ. Καραμανλής επανέλαβε, επίσης, ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε αυστηροποίηση του ΚΟΚ, όχι όμως βάζοντας υψηλά χρηματικά πρόστιμα, αλλά βάζοντας αυστηρές ποινές, ενώ αλλάζει και το σύστημα εξετάσεων οδήγησης, για να αντιμετωπιστούν προβλήματα διαφθοράς με τη βοήθεια και της τεχνολογίας, όπως πχ με τη χρήση καμερών. Στόχος είναι, πρόσθεσε, να υπάρχει ένα αξιόπιστο σύστημα εξετάσεων και όσοι παίρνουν το δίπλωμα οδήγησης να ξέρουν όντως να οδηγούν, καθώς όπως σχολίασε «έχουμε ένα ελληνικό φαινόμενο: στην Ελλάδα, πολλοί πρώτα παίρνουν το δίπλωμα και μετά μαθαίνουν να οδηγούν. Πρέπει να γίνεται το αντίθετο».

Όσον αφορά στο θέμα των προστίμων και των ποινών στο νέο ΚΟΚ, εξήγησε αναλυτικά ότι συνήθως στην Ελλάδα η λογική ήταν εξοντωτικά χρηματικά πρόστιμα για παραβάσεις του ΚΟΚ, μία πολιτική κοινωνικά άδικη, διότι ήταν σαν η Πολιτεία να έλεγε πως όποιος έχει λεφτά κάνει ό,τι θέλει, αλλά και αναποτελεσματική, καθώς τα υψηλά χρηματικά πρόστιμα καταλήγουν να μην επιβάλλονται. Αντίθετα, με τον νέο ΚΟΚ θα υπάρχουν αυστηρές διοικητικές ποινές, όπως αφαίρεση άδειας οδήγησης για μεγάλο χρονικό διάστημα, εάν η παράβαση αφορά τη συμπεριφορά του οδηγού, ενώ εάν η παράβαση αφορά το όχημα (πχ να μην έχει περάσει ΚΤΕΟ) θα αφαιρούνται οι πινακίδες. Έμφαση έδωσε ο κ. Καραμανλής και στην οδηγική παιδεία, τονίζοντας ότι για πρώτη φορά θα γίνονται μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία, κάτι που έπρεπε να γίνει εδώ και πολλά χρόνια.

Για την κατάσταση στα ΜΜΜ, ο κ. Καραμανλής παρέπεμψε στα στοιχεία του ΟΑΣΑ, αναφέροντας ενδεικτικά ότι την Τρίτη 2 Φεβρουαρίου καταγράφηκε πληρότητα άνω του 65% μόνο σε 20 δρομολόγια. Επισήμανε ότι πλέον κυκλοφορούν 1.225 λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας, από 850 που είχε παραλάβει η κυβέρνηση τον Ιούλιο του 2019. Σημείωσε επίσης ότι πραγματοποιούνται 3.000 περισσότερα δρομολόγια την ημέρα σε σχέση με τον Σεπτέμβριο. «Συνεχίζουμε να αυξάνουμε τα δρομολόγια. Καταφέραμε να ανατάξουμε σε πολύ μεγάλο ποσοστό έναν πολύ γερασμένο στόλο. Φέραμε τα ΚΤΕΛ στα περιφερειακά δρομολόγια και προσθέσαμε 200 λεωφορεία και σε λίγο θα δείτε να βγαίνουν και άλλα 300 λεωφορεία με leasing στου δρόμους της Αθήνας», πρόσθεσε. Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρεμβαίνει άμεσα, όπου εντοπίζονται προβλήματα. «Αμέσως σκύβουμε πάνω στο πρόβλημα, κάνουμε αναδιάταξη των δρομολογίων και βάζουμε και άλλα λεωφορεία στις διαδρομές αυτές», σημείωσε.

Όσον αφορά στο Μετρό, ανέφερε ότι η αναμονή στις Γραμμές 2 και 3, κατά μέσο όρο, είναι μεταξύ τεσσεράμισι και πεντέμισι λεπτά και στη Γραμμή 1 γύρω στα οκτώ λεπτά. «Οι χρονοαποστάσεις έχουν μειωθεί. Έχουμε ανατάξει το τελευταίο οκτάμηνο έξι επιπλέον συρμούς και κάνουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατόν. Προβλήματα υπάρχουν. Αλλάζουν τα δεδομένα. Καθημερινά κάνουμε μία διαχείριση κρίσης» είπε.

Ερωτηθείς εάν εξετάζει την προμήθεια μηχανημάτων καθαρισμού αέρα για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, εξήγησε ότι πρόκειται για διαφορετικά μηχανήματα από αυτά που τοποθετούνται σε σπίτια ή γραφεία και πρέπει να είναι πιστοποιημένα. Ανέφερε, μάλιστα, ότι οι αστικές συγκοινωνίες έχουν έρθει σε επαφή με εταιρείες κατασκευής τέτοιων μηχανημάτων, και εφόσον είναι πιστοποιημένα, επιβεβαιωμένα αποτελεσματικά και ασφαλή για το επιβατικό κοινό, θα τοποθετηθούν σε λεωφορεία και συρμούς, εκτιμώντας ότι θα υπάρχει εικόνα για το θέμα αυτό μέσα σε ενάμιση μήνα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κλείνει μέχρι τέλος του έτους το θέμα της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού

Όπως είπε ο υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών Νικ. Ταχιάος, «βλέπουμε έναν ανοιχτό δρόμο και ξεσαλώνουμε, γιατί συνήθως τα περισσότερα δυστυχήματα γίνονται από την υπερβολική ταχύτητα».
autokinita, autos, cars
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ξεκινά η ψηφιακή ταξινόμηση όλων των οχημάτων μέσω του Gov.gr

Το ενιαίο ψηφιακό πιστοποιητικό ταξινόμησης οχήματος βάζει τέλος σε μία χρονοβόρα διαδικασία, εξοικονομώντας συγχρόνως πόρους και χρόνο για τις επιχειρήσεις, τους πολίτες, τις τελωνειακές Αρχές, αλλά και τις Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σε ισχύ από σήμερα, εκ νέου, ο Δακτύλιος - Ποια οχήματα εξαιρούνται

Ο Δακτύλιος θα ισχύσει έως και τις 22 Ιουλίου 2022, ενώ «ελεύθερα» κινούνται ηλεκτρικά οχήματα, οχήματα με εκ κατασκευής χρήση φυσικού αερίου, υβριδικά και τα EURO 5 και EURO 6, που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα πάνω από 120 g/km.
autokinita-car-IX
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Προϋποθέσεις για τη δοκιμαστική κυκλοφορία αυτοκινήτων προς πώληση

Η δοκιμαστική κυκλοφορία αυτοκίνητων οχημάτων επιτρέπεται μόνο εφόσον ο επιβαίνων φέρει συμπληρωμένο το «Έντυπο Κυκλοφορίας ΔΟΚ» και ευκρινές φωτοαντίγραφο του αντίτυπου Α του Πιστοποιητικού Ταξινόμησης Οχημάτων.