ΓΔ: 1374.14 -0.50% Τζίρος: 26.47 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:24:31 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Ψηφιακή Διακυβέρνηση: 1,3 δισ. ευρώ το όφελος από το gov.gr σε 5 χρόνια

To gov.gr παρέχει σήμερα 1375 υπηρεσίες, από 1147 τον Μάρτιο του 2021 και 627 τον Σεπτέμβριο του 2020. Στο διάστημα αυτό έγιναν ηλεκτρονικά 6,5 εκατομμύρια υπεύθυνες δηλώσεις.

Σε κάθε επίσκεψη που κάνουν οι πολίτες στην ψηφιακή πύλη gov.gr, προκύπτει όφελος για τους ίδιους και για το Δημόσιο ύψους 1 ευρώ. Συνολικά κατά την διετία Μαρτίου 2020 (οπότε ξεκίνησε η λειτουργία της πύλης) έως τον Μάρτιο του 2022 πραγματοποιήθηκαν 273 εκατομμύρια επισκέψεις στην σελίδα και το συνολικό όφελος όπως αυτό εκτιμήθηκε από μελέτη Deloitte ήταν 270 εκατ. ευρώ.

Η μελέτη παρουσιάστηκε χθες σε εκδήλωση του ΣΕΒ για την ψηφιακή διακυβέρνηση, στην οποία συμμετείχε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης.

Το όφελος προκύπτει κυρίως από την εξοικονόμηση χρόνου λόγω μείωσης του χρόνου μετακίνησης των πολιτών και απασχόλησης των υπαλλήλων (268 εκατ.) ενώ 1,2 εκατ. είναι η εξοικονόμηση από την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και 800.000 ευρώ ο περιορισμός της δαπάνης για τα έντυπα έγγραφα. Η ίδια μελέτη εκτιμά ότι σε βάθος πενταετίας το όφελος θα φτάσει στο 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ καθώς αυξάνονται οι υπηρεσίες που παρέχει η ψηφιακή πύλη του Δημοσίου αλλά και η χρήση της από τους πολίτες.

Όπως ανέφερε στην εκδήλωση ο κ. Πιερρακάκης, οι επόμενοι στόχοι που θα επιτευχθούν και με την χρηματοδοτική συνδρομή του ταμείου ανάκαμψης είναι να προστεθούν στις ψηφιακές υπηρεσίες ήδη από τον Ιούλιο οι ταυτότητες και τα διπλώματα αυτοκινήτου που θα ψηφιοποιηθούν σε μορφή εφαρμογής για το κινητό. Παράλληλα με νομοθετική ρύθμιση που θα κατατεθεί τον επόμενο μήνα στη Βουλή θα τεθεί το ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αναδυόμενες τεχνολογίες που είναι μεταξύ άλλων η τεχνητή νοημοσύνη, το blockchain, το internet of things.

To gov.gr παρέχει σήμερα 1375 υπηρεσίες, από 1147 τον Μάρτιο του 2021 και 627 τον Σεπτέμβριο του 2020. Στο διάστημα αυτό έγιναν ηλεκτρονικά 6,5 εκατομμύρια υπεύθυνες δηλώσεις, 2,2 εκατομμύρια εξουσιοδοτήσεις, εκδόθηκαν 4,5 εκατομμύρια πιστοποιητικά, 18 εκατομμύρια βεβαιώσεις εμβολιασμού και έγιναν 3,2 εκατομμύρια ενεργοποιήσεις της άυλης συνταγογράφησης.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η χρήση της διαδικτυακής Πύλης ευνοήθηκε από την πανδημία ωστόσο και μετά την άρση των περιορισμών στις φυσικές συναλλαγές η χρήση της συνεχίζει να αυξάνεται. Συγκεκριμένα στο τελευταίο τετράμηνο ο μηνιαίος ρυθμός αύξησης της χρήσης του gov.gr για εξουσιοδοτήσεις, πιστοποιητικά και λοιπά φτάνει στο 10 % που σημαίνει ότι γίνονται 1 εκατομμύριο νέες ψηφιακές συναλλαγές ανά μήνα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σε λειτουργία η πλατφόρμα του εθνικού μητρώου ζώων συντροφιάς

Πρόσβαση στη νέα ψηφιακή πλατφόρμα έχουν οι κτηνίατροι, οι οποίοι έχουν και την ευθύνη της αρχικής εγγραφής κάθε ζώου συντροφιάς, καθώς και οι πολίτες μέσω των κωδικών Taxisnet. Οι πρώτες 7 υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες.
digital transformation-texnologia
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τί είναι ο Οδηγός Ψηφιακής Προσβασιμότητας και πού μπορεί να βοηθήσει

Στόχος είναι να αναδειχθεί η σημασία της προσβασιμότητας, να ενδυναμωθεί η ευαισθητοποίηση και να ενθαρρυνθούν δράσεις για τη δημιουργία μιας πιο προσβάσιμης κοινωνίας χωρίς αποκλεισμούς.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αυξήθηκαν 35% οι ψηφιακές συναλλαγές των πολιτών με το Δημόσιο το 2022

Για πρώτη φορά οι ψηφιακές συναλλαγές ξεπέρασαν το ένα δισεκατομμύριο, με τις περισσότερες να είναι «οικονομικές» και αποτέλεσαν σχεδόν τις μισές από αυτές που πραγματοποίησαν οι πολίτες τη χρονιά που πέρασε.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ξεκινάει η διασύνδεση του gov.gr με το Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών

Μέσα σε λιγότερους από πέντε μήνες, στο «Μίτος» έχουν δημοσιευτεί περισσότερες από 2.000 διαδικασίες, για τις οποίες οι πολίτες μπορούν να αναζητήσουν και 2.500 επιπλέον βρίσκονται σε στάδιο επεξεργασίας για να προστεθούν.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης «τρέχει» ο μετασχηματισμός των ΚΕΠ

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την αναβάθμιση και αντικατάσταση του τεχνολογικού εξοπλισμού των ΚΕΠ με στόχο να παρέχουν περισσότερες και καλύτερες υπηρεσίες προς επιχειρήσεις και πολίτες.