ΓΔ: 1368.68 -1.58% Τζίρος: 76.94 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:50:37 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Kalathi-Noikokyrioy-Super-Market-Trofima
Φωτο: Menelaos Myrillas / SOOC

Διευρύνεται στα 60 προϊόντα ο κατάλογος του «καλαθιού του νοικοκυριού»

Ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Ν. Παπαθανάσης σημείωσε πως θα προστεθούν επίσης και επιπλέον προϊόντα για τη περίοδο της Σαρακοστής, υπενθυμίζοντας παράλληλα ότι οι πωλήσεις εντός του καλαθιού αυξήθηκαν κατά 100%

Στην προσθήκη νέων προϊοντικών κατηγοριών στο καλάθι του νοικοκυριού προχωράει το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και από τα 51 είδη που περιλαμβάνει σήμερα το καλάθι θα φτάσει στα 60. Αυτό ανακοινώθηκε σήμερα από τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων 'Αδωνι Γεωργιάδη και από τον αναπληρωτή υπουργό, Νίκο Παπαθανάση κατά την επίσκεψή τους σε δύο καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ «Market In» και «My Market» καθώς την εβδομάδα που πέρασε κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μείωση στις τιμές των προϊόντων του «Καλαθιού του Νοικοκυριού».

Ο κ. Παπαθανάσης δήλωσε ότι μεταξύ των νέων κατηγορικών θα είναι και το μοσχάρι ενώ ο υπουργός σημείωσε: «Θα είναι όλα αυτά που θέλετε. Το καλάθι λειτουργεί και θα δώσουμε στον κόσμο την ευκαιρία και αυτά που δεν έβρισκε, να τα βρίσκει στο καλάθι. Αυτός είναι ο σκοπός του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων: να μεγαλώσουμε την ασπίδα και να δώσουμε στον κόσμο περισσότερα ποιοτικά και φτηνά προϊόντα».

Για τις αυξήσεις τιμών σε προϊόντα εντός του καλαθιού ο υπουργός ανέφερε: «Στο καλάθι έχουμε και αυξήσεις και μειώσεις στο γάλα. Υπάρχει, για παράδειγμα, γάλα σήμερα στο καλάθι με 1,09. Την πρώτη εβδομάδα το γάλα είχε 1,25. Φυσικά υπάρχουν και αυξήσεις, δεν απαγορεύεται η αύξηση. Όπως υπάρχουν και καλύτερες τιμές έξω από το καλάθι. Να ξέρουμε ότι για να ενταχθεί ένα προϊόν στο καλάθι, δεν φτάνει να έχει την καλύτερη τιμή. Πρέπει η αλυσίδα που το βάζει να μπορεί να έχει την επαρκή ποσότητα για να καλύψει μία εβδομάδα την κατανάλωση αυτού του προϊόντος. Είναι πιθανόν μία αλυσίδα σε ένα προϊόν να έχει μικρότερη ποσότητα και να μπορεί και να κάνει προσφορά και να πάει χαμηλότερα η τιμή. Εμείς αυτό που θέλουμε είναι να πιέζουμε τις τιμές προς τα κάτω. Δεν μας ενδιαφέρει να πουλάμε μόνο καλάθι. Αν λοιπόν καταφέρνουμε, επειδή στο καλάθι μπήκε ένα γάλα στο 1,20, και κάνουν προσφορά γάλα με 1,12 ευρώ, αυτό είναι καλό, δεν είναι κακό. Μπορεί κάποιος καταναλωτής να πάρει και το 1,12». Επιπλέον για τις αυξήσεις στα όσπρια ο υπουργός ανέφερε ότι έχουν πράγματι μια μικρή αύξηση, αλλά στο καλάθι, έχουν σταθερή τιμή.

Ο κ. Παπαθανάσης επανέλαβε ότι «μία οικογένεια που αγοράζει από το καλάθι μπορεί να εξοικονομήσει έως και 80 ευρώ το μήνα. Το μέτρο θα συμπληρωθεί και από το Market Pass, την κάρτα αγορών που έρχεται μέχρι τις 15 του μηνός. Μόλις γίνουν οι αιτήσεις, τα χρήματα θα πιστωθούν άμεσα στο λογαριασμό των δικαιούχων, έως τις 3 Μαρτίου. Για όσους επιλέξουν την άυλη κάρτα θα μπορούν να την χρησιμοποιήσουν παντού, σε σούπερ μάρκετ, κρεοπωλεία, οπωροπωλεία ακόμα και στις λαϊκές αγορές, όπου υπάρχει δυνατότητα πληρωμής με POS. Όσοι επιλέξουν την κατάθεση των χρημάτων σε τραπεζικό λογαριασμό, θα πληρωθούν σε τρεις μήνες και το ποσό θα είναι μειωμένο κατά 20%». Στο μεταξύ επισημάνθηκε ότι αυξάνονται και τα επώνυμα προϊόντα στο καλάθι. «Αυτό μπορεί να έχει κάποια επίπτωση στην τιμή διότι το επώνυμο προϊόν είναι αναγκαστικά πιο ακριβό από της ιδιωτικής ετικέτας, αλλά ικανοποιεί και πάλι με καλές τιμές την ανάγκη των καταναλωτών» είπε ο υπουργός.

Ο κ. Παπαθανάσης σημείωσε ότι το καλάθι απέδειξε πως μπορεί και συγκρατεί τις τιμές καθώς βρισκόμαστε στην 14η εβδομάδα και παρατηρείται σταθερότητα τιμών και σε αρκετά είδη μείωση. Συνολικά, όπως είπε, από την αρχή του μέτρου, η μείωση στο κόστος φτάνει το 16%. «Όπως έχουμε αποδείξει και με την ειδική σήμανση των προϊόντων που εντάσσονται στο καλάθι, προχωράμε σε διορθωτικές κινήσεις όταν κρίνεται αναγκαίο ώστε να διευκολύνουμε τους καταναλωτές» σημείωσε ο κ. Παπαθανάσης και πρόσθεσε πως σε αυτό το πλαίσιο «για να μπορούν πιο εύκολα οι καταναλωτές να συγκρίνουν τις τιμές των προϊόντων, θα γίνει υποχρεωτικό στη σήμανση η τιμή μονάδος να έχει την ίδια γραμματοσειρά με την τιμή τεμαχίου. Δηλαδή, πέρα από την τιμή του προϊόντος, θα υπάρχει και η τιμή μονάδος, είτε αυτό είναι λίτρο, είτε είναι κιλό, με την ίδια γραμματοσειρά και στο ίδιο μέγεθος.

Ταυτόχρονα, επειδή απεδείχθη ότι οι πωλήσεις εντός του καλαθιού αυξήθηκαν κατά 100% και ο κόσμος ψωνίζει από το καλάθι θα προχωρήσουμε και στην προσθήκη νέων προϊοντικών κατηγοριών και από τα 51 είδη που περιλαμβάνει σήμερα το καλάθι θα φτάσουμε στα 60. Επιπλέον, θα προσθέσουμε και ειδικά προϊόντα για την περίοδο της Σαρακοστής. Πρόκειται για προϊόντα που συνηθίζουν να αγοράζουν οι συμπολίτες μας αυτή την περίοδο». Ο υπουργός υπενθύμισε ότι οι τιμές είναι σε μεγάλο βαθμό σταθερές, σε ποσοστό 86% των προϊόντων, στο 6% των προϊόντων η τιμή μειώθηκε και στο 7% αυξήθηκε.

«Υπάρχει μικρή πίεση κι είναι λογικό να υπάρχει. Οι αλυσίδες αναμένουν μειώσεις τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες. Ξεκινάμε βεβαίως και τα νέα μας μέτρα για το καλάθι της Σαρακοστής και για το καλάθι του Πάσχα, το οποίο εξετάζουμε με πολύ μεγάλη επιμέλεια» όπως είπε. Τέλος ο κ. Παπαθανάσης τόνισε ότι «δεν σταματούν οι έλεγχοι. Οι έλεγχοι γίνονται και εντός καλαθιού και εκτός καλαθιού. Έχουμε βάλει ένα πλαφόν στο ποσοστό κέρδους, ελέγχουμε και επιβάλουμε πρόστιμα. Τα πρόστιμα που επιβάλλονται είναι περίπου 6% με 8% του συνόλου των ελέγχων. Επιπλέον προχωράμε σε ελέγχους και κατόπιν καταγγελιών».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Super-Market
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στις 22 Φεβρουαρίου κάνει πρεμιέρα το «καλάθι της Σαρακοστής»

Όπως ανέφερε o γγ Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, πέρα από τα νηστίσιμα προϊόντα που ήδη υπάρχουν στο καλάθι του νοικοκυριού «θα προστεθούν ο χαλβάς, οι νηστίσιμες σαλάτες, όπως και τα κατεψυγμένα θαλασσινά.
Trofima, Times, Food, Prices, Super Market
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σταθερές οι τιμές στο «καλάθι του νοικοκυριού» για ακόμη μια εβδομάδα

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων, οι τιμές στο 92% των προϊόντων που περιλαμβάνονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» θα παραμείνουν αμετάβλητες μέχρι την έναρξη της νέας χρονιάς.
supermarket, trofima, proionta
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Με προϊόντα για διαβητικούς εμπλουτίζεται το «καλάθι του νοικοκυριού»

Στο καλάθι του νοικοκυριού περιλαμβάνονται ήδη τρόφιμα κατάλληλα για διαβητικούς, όπως γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά, κοτόπουλο και όσπρια, με τον κ. Γεωργιάδη να αναφέρει πως συνεχίσει να συμπληρώνεται με βασικά διατροφικά είδη.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πάνω από 120.000 επισκέψεις καθημερινά στην εφαρμογή e-katanalotis

Σύμφωνα με στοιχεία της Warply που έχει αναλάβει τον σχεδιασμό και την τεχνική υλοποίηση για το «καλάθι του νοικοκυριού» η ψηφιακή πλατφόρμα ανανεώνεται κάθε Τετάρτη και υπάρχουν πάνω από 1.000 προϊόντα από 14 αλυσίδες σε 51 βασικές κατηγορίες.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αποσύρει τη μήνυση η Lidl κατά της 70χρονης για την κλοπή των 40 ευρώ

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ αναφέρει στην ανακοίνωση της πως δεν θα υπάρξει συνέχεια στο θέμα που δημιουργήθηκε και σημειώνει πως οι υπεύθυνοι καταστημάτων είναι υποχρεωμένοι να ακολουθούν τις προβλεπόμενες από το νόμο διαδικασίες.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα προϊόντα που εξαιρούνται από τις διατάξεις περί προωθητικών ενεργειών

«Με αυτήν την τροποποίηση επιτυγχάνεται αμοιβαίο όφελος για επιχειρήσεις και καταναλωτές, ενώ προωθείται και η υιοθέτηση νέων περιβαλλοντικά βιώσιμων συμπεριφορών από τους πολίτες» υπογραμμίζεται από το υπουργείο Ανάπτυξης.