ΓΔ: 1448.7 0.06% Τζίρος: 152.33 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Pixabay

Ανανεωμένο το έντυπο για τις διαδικασίες ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών

H πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών - ΗΕΔ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, επιτρέπει σε καταναλωτές και εμπόρους στα κράτη της Ε.Ε. να επιλύουν ηλεκτρονικά τις διαφορές από συμβάσεις υπηρεσιών που συνάπτονται μέσω διαδικτύου.

Ένα νέο έντυπο για την ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τις διαδικασίες ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών σχεδίασαν το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας και ο Συνήγορος του Καταναλωτή.

Υπενθυμίζεται ότι η πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών - ΗΕΔ (Online Dispute Resolution - ODR) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, επιτρέπει τόσο σε Ευρωπαίους καταναλωτές όσο και σε εμπόρους (προμηθευτές) που εδρεύουν στα κράτη-μέλη της Ε.Ε. να επιλύουν ηλεκτρονικά τις διαφορές που ανακύπτουν από συμβάσεις πώλησης ή παροχής υπηρεσιών που συνάπτονται μέσω διαδικτύου, ξεκίνησε τη λειτουργία της.

Μέσω της πλατφόρμας στην ιστοσελίδα https://webgate.ec.europa.eu/odr, ο καταναλωτής μπορεί να υποβάλει ηλεκτρονικά την καταγγελία του και να συμφωνήσει με τον καταγγελλόμενο προμηθευτή ποιός από τους αναγνωρισμένους φορείς επίλυσης διαφορών θα αναλάβει την εξωδικαστική επίλυση της καταναλωτικής διαφοράς, η διεκπεραίωση της οποίας θα γίνεται εντός 90 ημερών από την παραλαβή του πλήρους φακέλου από τον φορέα εναλλακτικής επίλυσης. Στην Ελλάδα, η διαδικασία ηλεκτρονικής επίλυσης της διαφοράς γίνεται χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.

Οι επιχειρήσεις που συνάπτουν συμβάσεις ηλεκτρονικής πώλησης ή παροχής υπηρεσιών γνωστοποιούν μέσα από τους διαδικτυακούς τόπους τους τον ηλεκτρονικό σύνδεσμο προς την πλατφόρμα ΗΕΔ κατά τρόπο ευπρόσιτο για τους καταναλωτές, καθώς και τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού τους ταχυδρομείου, ενώ υποχρεούνται να ενημερώνουν τους καταναλωτές σχετικά με τη δυνατότητα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών.

Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας έχει ορισθεί ως εθνικό σημείο επαφής της Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών (άρθρο 5β της υπ' αριθ. 70330οικ./2015 Κ.Υ.Α. ΦΕΚ Β' 1421). Καταναλωτές και έμποροι μπορούν να απευθύνονται στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας για κάθε είδους απορία σχετικά με τη λειτουργία της πλατφόρμας και τη διαδικασία επίλυσης των καταναλωτικών διαφορών στα παρακάτω στοιχεία επικοινωνίας:

Η εξωδικαστική επίλυση των διαφορών για όλους τους εμπορικούς κλάδους γίνεται από την Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» που αποτελεί αναγνωρισμένο φορέα εξωδικαστικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στην τελική ευθεία μπαίνει η ανταλλαγή δεδομένων Υγείας εντός της ΕΕ

Με τον Eυρωπαϊκό Xώρο Δεδομένων Υγείας οι πολίτες θα έχουν ταχύτερη και ευκολότερη πρόσβαση σε ηλεκτρονικά δεδομένα υγείας, ανεξάρτητα από το αν βρίσκονται στη χώρα καταγωγής τους ή σε άλλο κράτος μέλος.
businessdaily-Agrotes-Bruxxels
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σε ασφυξία οι αγρότες της Ευρώπης: Γιατί βγήκαν τα τρακτέρ στους δρόμους

Μελέτη του ερευνητικού οργανισμού διαΝΕΟσις, δημοσιεύθηκε με τίτλο «Η Κοινή Αγροτική Πολιτική για τις κινητοποιήσεις των αγροτών σε ΕΕ και Ελλάδα; Μία πρώτη αποτίμηση του αγροτικού ζητήματος».
digital transformation-texnologia
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΣΕΒ: Η Ελλάδα πέτυχε τη μεγαλύτερη βελτίωση στο δείκτη ψηφιακής ωριμότητας

Οι ψηφιακές επιδόσεις της Ελλάδας βελτιώθηκαν κατά 56%, έναντι 30% στο σύνολο της ΕΕ, κάτι που - όπως αναφέρει ο ΣΕΒ - σημαίνει ότι η χώρα κατάφερε να ξεπεράσει τις ευρωπαϊκές ταχύτητες.