ΓΔ: 1452.28 0.44% Τζίρος: 85.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Super-Market
Φωτο: Shutterstock

Τα δίνουν όλα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ για τα μερίδια αγοράς των εορτών

Οι αλυσίδες επιβαρύνουν το κόστος των πωλήσεων επειδή θέλουν να αυξήσουν τον τζίρο όσο είναι δυνατό περισσότερο. Συμμετέχουν περισσότερο από κάθε περίοδο του έτους στις προσφορές των προμηθευτών τους.

«Τα ρέστα τους παίζουν» στο τελευταίο δεκαήμερο του χρόνου όλες οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, προκειμένου να κλείσουν με ένα καλό photo finish για το 2023. Συνήθως ο Δεκέμβριος θεωρείται πως είναι ο καλύτερος μήνας του χρόνου για τις πωλήσεις του λιανεμπορίου – εκτός από τις περιπτώσεις των αλυσίδων που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές και τον Δεκέμβριο τον αντικαθιστά ο Αύγουστος.

Υπολογίζεται μάλιστα πως συμμετέχει στις ετήσιες πωλήσεις με ποσοστό μεγαλύτερο του 10%. Όμως ο Δεκέμβριος είναι ο καλύτερος μήνας των πωλήσεων, αλλά είναι ο χειρότερος μήνας των οικονομικών αποτελεσμάτων, δηλαδή της κερδοφορίας!

Όπως έλεγαν προς το BD πηγές της αγοράς, στη διάρκεια του τελευταίου μήνα του χρόνου, οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ επιβαρύνουν το κόστος των πωλήσεων για δύο λόγους: πρώτον, καταβάλλουν τον δέκατο τέταρτο μισθό και δεύτερον, επειδή θέλουν να αυξήσουν τον τζίρο όσο είναι δυνατό περισσότερο, συμμετέχουν περισσότερο από κάθε περίοδο του έτους στις προσφορές των προμηθευτών τους, αυξάνοντας το ποσοστό τους.

Παράλληλα στις κατηγορίες των οπωροκηπευτικών και του κρεοπωλείου οι προσφορές που γίνονται αυτές τις ημέρες προέρχονται εξ ολοκλήρου από τα ταμεία των αλυσίδων! Έτσι το κόστος είναι υψηλότερο από κάθε άλλο μήνα. Μάλιστα, για να προλάβουν την αγορά του Δεκεμβρίου, τόσο η ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ όσο και η Μασούτης ΑΕ, κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε τα νέα τους καταστήματα –στο Μαρούσι και η ανακαίνιση του Ελληνικού της ΑΒ και της Γλυφάδας του Μασούτη– να είναι εγκαίρως έτοιμα και να προλάβουν ιδιαίτερα την χριστουγεννιάτικη αγορά.

Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι, όπως έλεγαν οι ίδιες πηγές, η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη συνεχίζει να αυξάνει τις πωλήσεις και να κερδίζει μερίδιο αγοράς – στις περιπτώσεις που διαπιστώσουν πως κάποιο προϊόν είναι φθηνότερο σε άλλη αλυσίδα βάζουν καρτελάκι έκπτωσης π.χ. 10 ή 20 λεπτών, προκειμένου να μην υπάρξει η εντύπωση στους καταναλωτές ότι ενδεχομένως υπάρχουν προϊόντα στα οποία είναι η ΕΥΣ είναι ακριβότερη.

Από την άλλη πλευρά η επιχειρηματική στρατηγική της Lidl έχει ορισμένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Έχοντας εξαντλήσει πλέον τα όρια των χαμηλών τιμών επιχειρεί να να ενισχύσει τα χαρακτηριστικά του «σούπερ μάρκετ» -στα οποία υστερεί- «παίζοντας» με ένα περιορισμένο αριθμό προσφορών αυτή την περίοδο. Η αλυσίδα που καταβάλει όμως εναγώνιες προσπάθειες – τουλάχιστον – να διατηρήσει το μερίδιο της αγορά, είναι η ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ, γι΄ αυτό και έκανε ότι ήταν δυνατόν να ανοίξει το κατάστημα στο Μαρούσι και να ολοκληρώσει την ανακαίνιση του μεγάλου καταστήματος της στο Ελληνικό.

Έχοντας αλλάξει το μείγμα των προμηθευτών της, επιδιώκει να διατηρήσει το εταιρικό της σύνθημα «... και του πουλιού το γάλα» με προϊόντα του ομίλου Ahold και μεγάλες προσφορές σε επώνυμα είδη, που τις συγχρηματοδοτεί!

Τα my market της Μετρό ΑΕ ενισχύουν με σταθερούς ρυθμούς το μερίδιο τους στην αγορά – χωρίς άλματα και αρνητικές επιδόσεις – και αυξάνουν τα ποσοστά των προσφορών τους κατά τον ίδιο τρόπο, με την συγχρηματοδότηση.

Τα βλέμματα της αγοράς είναι στραμμένα στην επιχειρούμενη είσοδο στην αγορά της Αττικής της Μασούτης ΑΕ.Προ ημερών εγκαινίασε το πρώτο της μεγάλο κατάστημα στη Γλυφάδα – με οριζόντια μείωση 10% σε όλα της τα προϊόντα, όπως συνήθως συμβαίνει όταν ανοίγουν νέα καταστήματα. Σε μία αγορά κορεσμένη από μεγάλα σούπερ μάρκετ αποτελεί στοίχημα για την εταιρεία η επιτυχία του.

Το επόμενο κατάστημα της θα είναι στις Τρεις Γέφυρες και αναζητά χώρο στα βόρεια προάστια. Βέβαια, για να ολοκληρωθεί η είσοδος της στην Αττική χρειάζεται να κάνει πολλά πράγματα ακόμη, όπως επί παραδείγματι να εξασφαλίσει αποθηκευτικούς χώρους ώστε να μην τροφοδοτεί την Αθήνα από την Θεσσαλονίκη!

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Supermarket
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκληρός ανταγωνισμός με... όλα τα όπλα στον κλάδο των σούπερ μάρκετ

Οι αλυσίδες «επιδοτούν» τις προσφορές των προμηθευτών τους για να εμφανίσουν χαμηλότερες τιμές. Στα μικρά καταστήματα επικεντρώνεται ο ανταγωνισμός. Διαφημιστικά «χτυπήματα» στα όρια της νομιμότητας.
Plithorismos, Inflation, Plythorismos, Times, Trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρέσινγκ από την κυβέρνηση στις πολυεθνικές για μειώσεις τιμών στα ράφια

Την Επιτροπή Ανταγωνισμού και τη ΔΙΜΕΑ ενεργοποιεί η κυβέρνηση, ενώ η Κομισιόν ανταποκρίθηκε θετικά στην πρωτοβουλία Μητσοτάκη. Σε ποια προϊόντα καταγράφονται ήδη μειώσεις τιμών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι περιμένει η αγορά από τον Θεοδωρικάκο: Μηνύματα μέσω... προστίμων

Πολιτική... μαστιγίου ακολουθεί ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, με κατακόρυφη αύξηση των προβλεπόμενων προστίμων, παρότι οι τιμές βρίσκονται ήδη σε πτώση και αναμένεται να υποχωρήσουν ταχύτερα από τον Οκτώβριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επίθεση σε δύο μέτωπα από την κυβέρνηση για μείωση τιμών στα σούπερ μάρκετ

Περισσότεροι έλεγχοι και πολύ βαριά πρόστιμα, έως 6 εκατ. ευρώ. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα ερευνήσει αν οι πολυεθνικές επιβάλλουν ακριβότερες τιμές στην Ελλάδα από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξέσπασε πόλεμος τιμών των σούπερ μάρκετ στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Ανοικτή επίθεση Lidl με συγκρίσεις τιμών σε προϊόντα private label και μειώσεις τιμών σε 80 προϊόντα. Ο ανταγωνισμός αναμένεται να παρασύρει χαμηλότερα και τις τιμές στα επώνυμα προϊόντα.