ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Ο διευθυντής δικτύων της Vodafone Ελλάδος Ν. Πλεύρης

Ν. Πλεύρης: Παραμένει πρόκληση το κόστος για τις συνδέσεις οπτικής ίνας

Ο διευθυντής δικτύου της Vodafone σημείωσε πως η ζήτηση ευρυζωνικών ταχυτήτων στη σταθερή κρατήθηκε σε επίπεδα χαμηλότερα της προσφοράς, και υπογράμμισε τη σημασία των επερχόμενων προγραμμάτων επιδότησης.

Για τις προκλήσεις γύρω από τη διείσδυση και ζήτηση των συνδέσεων οπτικής ίνας απευθείας στο σπίτι (FTTH), τον ρόλο της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης και τις πολιτικές που θα ξεκλειδώσουν την ανάπτυξή τους γεφυρώνοντας την απόσταση που χωρίζει την Ελλάδα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, τοποθετήθηκε, μεταξύ άλλων, ο Νίκος Πλεύρης, Διευθυντής Δικτύου της Vodafone Ελλάδας, στο FTTH Conference που φέτος διεξήχθη στο Βερολίνο.

«Ο απαραίτητος μετασχηματισμός της ευρωπαϊκής συνδεσιμότητας απαιτεί μεγάλες επενδύσεις και γενναίες πολιτικές μεταρρυθμίσεις για τη βελτίωση του επενδυτικού κλίματος και την επίτευξη του φιλόδοξου ψηφιακού στόχου της ΕΕ για καθολική πρόσβαση σε ταχύτητες Gigabit από όλους τους Ευρωπαίους πολίτες. Ιδιαίτερα για την Ελλάδα, υπάρχει ανάγκη για μια πιο ολοκληρωμένη στρατηγική επενδύσεων που θα εγγυάται ταχύτερη ανάπτυξη δικτύων υψηλής χωρητικότητας και περαιτέρω αύξηση της ζήτησης» τόνισε ο κ. Πλεύρης.

Όπως επίσης σημείωσε ο κύριος Πλεύρης, παρότι είναι αδιαμφισβήτητη η πρόοδος της Ελλάδας στη διείσδυση της οπτικής ίνας τα τελευταία χρόνια, η χώρα εξακολούθησε να υστερεί σε σχέση με την ΕΕ στο πεδίο αυτό, καθώς ο υψηλός πληθωρισμός, το ενεργειακό κόστος και οι αυξημένες τιμές των πρώτων υλών εκτόξευσαν το κόστος των επενδύσεων σε δίκτυα νέας γενιάς. Σε συνδυασμό, μάλιστα, με την ακρίβεια σε βασικά αγαθά που έπληξε την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, η ζήτηση ευρυζωνικών ταχυτήτων στη σταθερή κρατήθηκε σε επίπεδα χαμηλότερα της προσφοράς. Στο πλαίσιο αυτό, υπογραμμίστηκε η σημασία των επερχόμενων προγραμμάτων επιδότησης «Smart Readiness» για την κατασκευή οπτικών ινών εντός κτιρίου, και «Gigabit Voucher» για την τόνωση της διείσδυσης συνδέσεων FTTH στα ελληνικά νοικοκυριά.

«Κύρια πρόκληση παραμένει το τελικό κόστος των υπηρεσιών FTTH. Ως εκ τούτου, υπάρχει ανάγκη για μια σειρά από μέτρα που θα δώσουν κίνητρα για την υιοθέτηση υπηρεσιών FTTH στη λιανική αγορά, περιορίζοντας παράλληλα τους επενδυτικούς κινδύνους, όπως η αναθεώρηση των τιμών χονδρικής που βρίσκεται σε εξέλιξη από την ρυθμιστική αρχή, ο εξορθολογισμός της φορολογίας στις τηλεπικοινωνίες και η καταπολέμηση της γραφειοκρατίας, που συχνά αποτελεί τροχοπέδη στην πρόοδο των εργασιών και τις αδειοδοτήσεις», συμπλήρωση ο Ν. Πλεύρης

Υπενθυμίζεται ότι η Vodafone Ελλάδας ολοκληρώνει επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 600 εκατ. ευρώ που ξεκίνησε το 2021, ενώ ο επενδυτικός της σχεδιασμός περιλαμβάνει την υλοποίηση επενδύσεων 1 δισ. ευρώ την προσεχή πενταετία μέχρι το 2029, τόσο για την επέκταση της υποδομής οπτικών ινών, όσο και για τη συνέχιση της ανάπτυξης του δικτύου 5G σε όλη την επικράτεια.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Politico: Έρευνα σε 10 εταιρείες για κονδύλια 2,5 δισ. του Ταμείου Ανάκαμψης

Επιτροπή Ανταγωνισμού αλλά και Ευρωπαϊκή Εισαγγελία εξετάζουν το ενδεχόμενο απάτης για κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης, με τις έρευνες να αφορούν και τους τρεις κορυφαίους τηλεπικοινωνιακούς ομίλους, υποστηρίζει το δημοσίευμα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκληρός πόλεμος τιμών στην κινητή τηλεφωνία: Τι προσφέρουν οι εταιρείες

Κατεβαίνουν κι άλλο οι τιμές στα οικογενειακά πακέτα με νέες προσφορές από τη Nova. Συμβόλαια unlimited κάτω από τα 20 ευρώ τον μήνα. Τι δηλώνουν στο BD από τον ΟΤΕ. Όλες οι προσφορές από τους παρόχους.
papastergiou, παπαστεργιου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σ. Παπαστεργίου: Αναμένουμε μειώσεις τιμών στις τηλεπικοινωνίες

Ο υπουργός, επισήμανε ότι «οι τιμές τα τελευταία χρόνια μειώθηκαν και δεν αυξήθηκαν» σημειώνοντας ότι «η αύξηση του πληθωρισμού τα τελευταία χρόνια δεν επηρέασαν τις τιμές του κλάδου των τηλεπικοινωνιών».
data-kiniti-mobile-dedomena-kostos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Λαβύρινθος πακέτων στις τηλεπικοινωνίες: Σχεδόν 1.300 τα προγράμματα

Πρακτικά αδύνατη η σύγκριση τιμών σε σταθερή και κινητή. Εκατοντάδες διαθέσιμα προγράμματα και 90.000 πιθανοί συνδυασμοί δυσκολεύουν την προσπάθεια του καταναλωτή να καταλήξει στην καλύτερη επιλογή.