ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:10:30 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
tileorasi-tv-kanalia-leukes perioxes
Φώτο: Shutterstock

Έβαλε... γκολ η συνδρομητική τηλεόραση χάρη στο αθλητικό περιεχόμενο

Οι καλές επιδόσεις των ελληνικών ομάδων βοήθησαν τις εγχώριες πλατφόρμες συνδρομητικής τηλεόρασης να ανεβάσουν τον αριθμό συνδρομητών. Πώς διαμορφώνονται τώρα οι συσχετισμοί στην αγορά.

Σε παράγοντα κλειδί έχει εξελιχθεί το αθλητικό περιεχόμενο καθώς διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην απόφαση του καταναλωτή για την επιλογή παρόχου. Οι ελληνικές πλατφόρμες επενδύουν δυναμικά με στόχο να σταθούν απέναντι στους κολοσσούς που έχουν εισέλθει στην αγορά. Το τηλεοπτικό κοινό στρέφεται περισσότερο σε ζωντανές μεταδόσεις, ενώ ταινίες, σειρές, θεματικά κανάλια ο τηλεθεατής προτιμάει να τα βλέπει on demand.

Οι Over the Top (OTT) πλατφόρμες καταγράφουν σημαντική άνοδο στην Ελλάδα, με το μοντέλο που ξεκίνησε η Vodafone TV να επεκτείνεται και στους άλλους παρόχους και τη συνδρομητική βάση να φτάνει το 1,3 εκατ.. Ωστόσο όπως τονίζει στέλεχος του τηλεπικοινωνιακού κλάδου στο BD, «η συνδρομητική τηλεόραση είναι ακριβό σπορ, καθώς χρειάζονται σημαντικά ποσά για την εξασφάλιση των δικαιωμάτων, ειδικά των αθλητικών».

 Η πορεία των ελληνικών ομάδων στις διεθνείς διοργανώσεις τη φετινή χρονιά με την πρόκριση του Ολυμπιακού στον τελικό του Conference League και των Παναθηναϊκού και Ολυμπιακού στο Final 4 της Euroleague έχει ενισχύσει τη συνδρομητική βάση Cosmote και Nova αντίστοιχα που βλέπουν τα ακριβά στοιχήματα που είχαν παίξει να αποδίδουν κέρδη. Στο τερέν του αθλητικού περιεχομένου έχει πέσει και η streaming πλατφόρμα του ΑΝΤ1+ που έχει επενδύσει σημαντικά ποσά για να αποκτήσει περιεχόμενο και να ξεπεράσει το «φιάσκο» της μετάδοσης του Μουντιάλ.

Πλέον το ενδιαφέρον μεταφέρεται στην ποιότητα των μεταδόσεων και τις τιμολογιακές πολιτικές των παρόχων για την προσέλκυση συνδρομητών, καθώς «φέτος πρόκειται να είναι το πρώτο ήρεμο καλοκαίρι μετά από καιρό, καθώς πλέον έχουν κλείσει όλες οι διοργανώσεις», αναφέρει στέλεχος του κλάδου στο BD, έπειτα και από την επικράτηση του ΟΤΕ για την απόκτηση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του Champions League.

Ωστόσο Cosmote και Nova υπογραμμίζουν πως εκτός από τον βραχνά της πειρατείας, υφίστανται έναν έντονο ανταγωνισμό που δεν λειτουργεί επί ίσοις όροις καθώς οι ξένες πλατφόρμες streaming δεν πληρώνουν φόρο, την ίδια στιγμή που το 45% του λογαριασμού ενός παρόχου είναι φόροι.

Η εικόνα της ελληνικής αγοράς streaming

Η Cosmote TV αποτελεί τον κυρίαρχο παίκτη της αγοράς συνεχίζοντας σε ανοδική βάση, καθώς στο πρώτο τρίμηνο του 2024 έφτασε τους 688.000 συνδρομητές προσθέτοντας σε ένα τρίμηνο 9.390 νέους πελάτες, σημειώνοντας σε ετήσια βάση αύξηση 6%. Πρόσφατα ο ΟΤΕ ανανέωσε για άλλα τρία χρόνια τα τηλεοπτικά δικαιώματα των διοργανώσεων ποδοσφαίρου της UEFA.

Όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρείας, η φετινή πετυχημένη ευρωπαϊκή πορεία των ελληνικών ομάδων οδήγησε πολλούς συνδρομητές να πάρουν την απόφαση να έχουν τη Cosmote TV στη τηλεόρασή τους, ενώ υπογραμμίζουν πως αλματώδης είναι και η πρόοδος που καταγράφει η ΟΤΤ πλατφόρμα που διαθέτει περισσότερους από 500.000 συνδρομητές. Η Cosmote TV συμφώνησε επίσης με το MEGA για τη μετάδοση του τελικού του Europa Conference League, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί στις 29 Μαΐου μεταξύ του Ολυμπιακού και της Φιορεντίνα, με το τίμημα ωστόσο να παραμένει άγνωστο.

Η Nova το 2023 επανατοποθετήθηκε στην αγορά με επιθετική εμπορική πολιτική και πακτωλό χρημάτων που δαπάνησε για την απόκτηση τηλεοπτικού και αθλητικού περιεχομένου, με την προσθήκη της Premier League να αποδεικνύεται «χρυσή», καθώς εκτιμάται ότι 25.000 συνδρομητές προστέθηκαν εξαιτίας του κορυφαίου ποδοσφαιρικού πρωταθλήματος στον κόσμο.

Εκτός από τη Premier League και τις ομάδες της Super League που διαθέτει, η Nova κέρδισε το «στοίχημα» όταν κλείδωσε μέχρι το 2028 την Euroleague έπειτα από σκληρή μάχη με τη Cosmote. Η δυναμική πορεία των ελληνικών ομάδων καθώς ο Παναθηναϊκός AKTOR επιστρέφει σε πρωταγωνιστικό ρόλο, πρόκειται να αποτελέσουν σύμφωνα με πηγές της εταιρείας ο πυλώνας της αύξησης της συνδρομητικής βάσης.

Συνδυάζοντας φθηνά πακέτα κινητής και σταθερής με τηλεόραση, η Nova έχει καταφέρει πλέον να φτάσει τους 435.000, προσπαθώντας να μειώσει την απόσταση που τη χωρίζει από τη Cosmote TV. Η Nova την περίοδο των Χριστουγέννων διέθεσε δωρεάν συνδρομές, φέρνοντας προσωρινά 170.000 νέους χρήστες, ωστόσο ακόμα η εταιρεία δεν έχει ξεκαθαρίσει πόσοι από αυτούς παρέμειναν στη συνέχεια ως μόνιμοι πελάτες.

Σε πορεία ανάκαμψης βρίσκεται ο ΑΝΤ1+ με την πλατφόρμα να έχει επενδύσει δυναμικά τόσο σε παραγωγές περιεχομένου, όσο και στο αθλητικό περιεχόμενο. Διαθέτει την Formula 1 για την επόμενη τριετία αλλά και όλα τα μαχητικά αγωνίσματα, με στελέχη της πλατφόρμας να υπογραμμίζουν πως ο ΑΝΤ1+ αποτελεί τη μοναδική streaming πλατφόρμα που διαθέτει όλα τα μαχητικά αθλήματα μαζί.

Παράλληλα, η πλατφόρμα ξεπέρασε την κρίση που προκάλεσε το «φιάσκο του Μουντιάλ», προχωρώντας σε κινήσεις επανόρθωσης ως προς τους καταναλωτές, αλλά και με την αλλαγή συνεργάτη, ενώ έχουν υπάρξει αρκετές εσωτερικές αλλαγές. Η πλατφόρμα δεν ανακοινώνει αριθμό συνδρομητών, ωστόσο πηγές επισημαίνουν την αισιοδοξία που υπάρχει στον όμιλο καθώς ο ΑΝΤ1+ κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος και αποτελεί εκ των επιλογών των συνδρομητών.

Η Vodafone TV αποφάσισε να μείνει εκτός του συναγωνισμού στο αθλητικό περιεχόμενο, στοιχηματίζοντας στο premium τηλεοπτικό περιεχόμενο βασιζόμενη και στις συνεργασίες με Disney+ και HBO, προσφέροντας μια θελκτική εναλλακτική πρόταση στους καταναλωτές. Η εταιρεία ξεπέρασε τους 200.000 συνδρομητές, παίρνοντας σημαντική ώθηση από το Disney+ όπου στο πρώτο εξάμηνο πρόσθετε κάθε μήνα 5.000 συνδρομητές, ενώ τον τελευταίο μήνα έχει προσθέσει και το ΑΝΤ1+ στις πλατφόρμες που προσφέρει μαζί.

Το Netflix, που δεν δημοσιεύει τα στοιχεία για την Ελλάδα, εκτιμάται πως διαθέτει 600.000 συνδρομητές, με τον αριθμό αυτό ωστόσο να ενδέχεται να είναι και μεγαλύτερος εξαιτίας του διαμοιρασμού των κωδικών που ακόμα δεν έχει «παγώσει» στη χώρα μας, ενώ από κοντά βρίσκεται και το Disney+ που υπολογίζεται ότι έχει ξεπεράσει τους αρχικούς του στόχους και μετά από ένα χρόνο παρουσίας υπολογίζεται πως έχει φτάσει τους 200.000 συνδρομητές.

Το αποτύπωμα του στην αγορά αναπτύσσει ταχύτατα και το Prime Video της Amazon που καταγράφει ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης στη χώρα μας, με τους συνδρομητές που διαθέτει να εκτιμάται ότι φτάνουν τις 100.000, ενώ το Apple Tv διαθέτει κοντά στους 90.000 συνδρομητές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Optiki Ina, Fiber, Internet, Diadiktyo, Tilepikoinonies
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Αιμορραγία» εσόδων στις τηλεπικοινωνίες, διέξοδος τα έργα Πληροφορικής

Οι τιμές στις επικοινωνίες βυθίστηκαν κατά 3,2% το 2023, καθώς ο ανταγωνισμός συμπίεσε τα έσοδα ανά χρήστη. Οι πάροχοι στρέφονται στα έργα ICT κυρίως του Δημόσιου και έχουν «χτίσει» χαρτοφυλάκια άνω των 2 δισ. ευρώ.
data-kiniti-mobile-dedomena-kostos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Λαβύρινθος πακέτων στις τηλεπικοινωνίες: Σχεδόν 1.300 τα προγράμματα

Πρακτικά αδύνατη η σύγκριση τιμών σε σταθερή και κινητή. Εκατοντάδες διαθέσιμα προγράμματα και 90.000 πιθανοί συνδυασμοί δυσκολεύουν την προσπάθεια του καταναλωτή να καταλήξει στην καλύτερη επιλογή.
tileorasi-tv-kanalia-leukes perioxes
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς θα «τσιμπήσουν» οι αρχές και τους χρήστες πειρατικής τηλεόρασης

Θα εντοπίζονται οι διευθύνσεις IP και θα στέλνονται «ραβασάκια» στα σπίτια για κλήση στον ανακριτή και επιβολή προστίμου. Μεγάλα «χτυπήματα» από την Αστυνομία σε κυκλώματα πειρατικής τηλεόρασης.