ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Ο Πειραιάς βασικός κόμβος ανεφοδιασμού πλοίων με LNG

Το λιμάνι του Πειραιά μετατρέπεται σε βασικό σημείο της στρατηγικής για την ανάπτυξη του LNG ως ναυτιλικό καύσιμο καθώς θα είναι βασικός κόμβος ανεφοδιασμού πλοίων που κινούνται με LNG στην Αν. Μεσόγειο.

Σε κεντρικό σημείο του σχεδιασμού για την ανάπτυξη του LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο αναδεικνύεται το λιμάνι του Πειραιά βάσει το σχεδίου Poseidon Med II. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί μια σειρά από μελέτες και έχει εγκριθεί το νέο master plan που προσδιορίζει τους χώρους ανεφοδιασμού των πλοίων με LNG, με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας να μπορεί να τροφοδοτεί πλοία με LNG στο 2021.

Στις νέες υποδομές που θα κατασκευαστούν στο λιμάνι με κόστος 40 εκατ. ευρώ θα μπορούν να ανεφοδιαστούν μέχρι και δυο πλοία με LNG. Όπως ανέφερε το στέλεχος του ΟΛΠ κ. Δημήτρης Σπύρου, το λιμάνι του Πειραιά ετοιμάζεται για την «υποδοχή» του LNG bunkering και από το 2021 θα μπορούν να ανεφοδιαστούν πλοία μέσω βυτιοφόρων ενώ από τα τέλη του 2022 θα υπάρχει και η δυνατότητα για ship to ship ανεφοδιασμό.

Η εγγύτητα με τον σταθμό του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα και η τεχνολογική ωριμότητα που υπάρχει πλέον αποτελούν από τα βασικά πλεονεκτήματα του Πειραιά για να αναδειχθεί σε σημαντικό κόμβο για τον ανεφοδιασμό πλοίων με LNG στην Ανατολική Μεσόγειο με τα κέρδη να είναι τεράστια για την ελληνική οικονομία.

Μετά το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τα ναυτιλιακά καύσιμα που ξεκίνησε να ισχύει από την 1η Ιανουαρίου το LNG αναδεικνύεται σε μια από τις καλύτερες λύσεις για την ναυτιλία. Κατά την διάρκεια της ημερίδας του Poseidon Med II που πραγματοποιήθηκε στον ΟΛΠ, ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης σημείωσε πως η ναυτιλία πρέπει να εξετάσει την λύση του φυσικού αερίου ως ναυτιλιακό καύσιμο ενώ παράλληλα υπογράμμισε την σημασία του προγράμματος Poseidon Med II και τόνισε πως η Ελλάδα είναι αρωγός της κλιματικής στρατηγικής της ΕΕ.

Επιπλέον ο υπουργός ανέφερε την σημασία να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και τόνισε την ανάγκη για επενδύσεις.

Όπως ανέφερε το στέλεχος της Lloyd’s Register Θ. Σταματέλος αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο νερό περίπου 350 πλοία που κινούνται με LNG. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται 250 LNG carriers και ακόμα 100 κυρίως κρουαζιερόπλοια, πλοία μεταφοράς κοντέινερ και ακτοπλοϊκά.

Επιπλέον υπάρχουν ακόμα 200 πλοία που θα κινούνται με LNG και βρίσκονται σε παραγγελία, καταγράφοντας διπλασιασμό των μεγεθών σε 5 μόλις χρόνια, καθώς το 2015 υπήρχαν μόλις 100 πλοία στο νερό και άλλα 100 σε παραγγελία. Στα επόμενα χρόνια ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί στα 500 με 1.000 πλοία

Ο Γιωργος Πολυχρονίου, στέλεχος της ΔΕΠΑ και project manager του Poseidon Med II ανέφερε πως «το πρόγραμμα δημιουργεί μια νέα αγορά για την ναυτιλία και την ελληνική οικονομία».

Ανέφερε επίσης πως μέχρι στιγμής το ενδιαφέρον επικεντρώνονταν στο μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου, όμως πλέον αναδεικνύονται και τα ανταγωνιστικά του πλεονεκτήματα έναντι των συμβατικών καυσίμων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην ψηφιακή εποχή περνά η ναυτιλία, στον ΟΤΕ η ψηφιοποίηση αρχείων

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ανακοινωθεί ο ανάδοχος για το έργο της ψηφιοποίησης των αρχείων του υπ. Ναυτιλίας. Έρχονται και τρία νέα ψηφιακά εργαλεία για λιμενικές υποδομές και εξυπηρέτηση ναυτικών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Κίνα καλεί ελληνικές επιχειρήσεις για διεύρυνση της συνεργασίας

Ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλης Κουτουλάκης, τόνισε αναφορικά με τις σχέσεις Ελλάδας-Κίνας ότι το αμοιβαίο ενδιαφέρον για τη διεύρυνση τους θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μηδενικές οι εισαγωγές ρωσικού φυσικού αερίου στην Ελλάδα τον Ιανουάριο

Σύμφωνα με ανάλυση του Green Tank για πρώτη φορά τα τελευταία 30 χρόνια δεν χρειάστηκε το ρωσικό αέριο για να καλυφθούν οι ενεργειακές ανάγκες της χώρας, ενώ παράλληλα συνεχίζεται η αύξηση των εισαγωγών LNG.