ΓΔ: 1825.84 -0.54% Τζίρος: 4.44 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:35:02
Φωτο: Shutterstock

Αύξηση 3,5% στον τζίρο των σούπερ μάρκετ το 2024, στα 14,8 δισ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, η αύξηση του τζίρου για τα Τρόφιμα και Ποτά στο +4,7% οφείλονταν στην αυξημένη ζήτηση, ενώ η μεταβολή των τιμών συνεισέφερε στην τάση αυτή.

Θετική τάση της τάξεως του +3,6% παρουσίασε ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, με τις πληθωριστικές πιέσεις να υποχωρούν και την αυξημένη ζήτηση να αποτελεί τον σχεδόν αποκλειστικό μοχλό ανάπτυξης του κλάδου, οι συνολικές πωλήσεις του οποίου ανήλθαν στα 14,8 δισ. ευρώ, με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία μετρήσεων της NielsenIQ για το σύνολο του 2024.

Επικεντρώνοντας την ανάλυσή μας στα FMCGs και αποδομώντας τις τάσεις των μεγάλων υπέρ-κατηγοριών, όπως τις ορίζει η NielsenIQ, σε όρους ζήτησης και επιπέδου τιμών, έχει ενδιαφέρον να σχολιάσουμε την διαφορετική δυναμική των Τροφίμων & Ποτών, σε σχέση με τις μεγάλες κατηγορίες του Μη Τρόφιμου.

Συγκεκριμένα, όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, η αύξηση του τζίρου για τα Τρόφιμα και Ποτά στο +4,7% οφείλονταν στην αυξημένη ζήτηση κατά κύριο λόγο, με την μεταβολή των τιμών να συνεισφέρει επίσης θετικά στην τάση αυτή. Στον αντίποδα, η πιο συγκρατημένη θετική τάση (+1,4%) των κατηγοριών, που αφορούν στην Προσωπική Φροντίδα & Υγιεινή, στο σύνολό τους, οφείλεται αποκλειστικά σε αυξημένη ζήτηση, ενώ οι κατηγορίες Φροντίδας του Νοικοκυριού παρουσίασαν μείωση του τζίρου τους, σε σχέση με το 2023, καθώς η αυξημένη ζήτηση αυτών, στο +2,6%, δεν ήταν ικανή να αντιστρέψει την  έντονη αποπληθωριστική τάση τους (-3,8%). 

Η NielsenIQ, με διαρκή στόχο την όσο το δυνατόν ταχύτερη παροχή ποιοτικών στοιχείων στην αγορά, αλλά και την παρακολούθηση της ανερχόμενης τάσης των online πωλήσεων για το λιανεμπόριο τροφίμων διαθέτει πλέον έναν Online Index* αποτελούμενο από συγκεκριμένους λιανέμπορους, με βάση τον οποίο ο online τζίρος ανήλθε στα 278 εκατομμύρια ευρώ το 2024, παρουσιάζοντας έναν εντυπωσιακό διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης στο +21%, 5 φορές πιο υψηλό από τον αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης των φυσικών καταστημάτων των συμμετεχόντων λιανεμπόρων στον δείκτη. Παρ’ όλα αυτά, αν και διαρκώς αυξανόμενη, η συνεισφορά των online πωλήσεων στον συνολικό τζίρο παραμένει χαμηλή, φτάνοντας στο 3,1% την περασμένη χρονιά. 

*αθροιστικές πωλήσεις των Ε.Υ. Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Μασούτης και ΑΝΕΔΗΚ/Κρητικός 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τριπλάσια αύξηση πωλήσεων στα ελληνικά σούπερ μάρκετ από την Ευρώπη

Παρότι οι Έλληνες καταναλωτές δεν αισθάνονται πλούσιοι, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στη χώρα αυξήθηκε τον Μάρτιο του 2025 κατά 4,9% σε ετήσια βάση, τρεις φορές περισσότερο από τον μέσο όρο στην Ευρώπη, που ήταν μόλις 1,6%.
businessdaily-Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΒΕΠ: Οι 9 τάσεις που θα χαρακτηρίσουν την ευρωπαϊκή αγορά λιανικού εμπορίου

Η λιανική αγορά στο τομέα των τροφίμων στην ΕΕ-27 καταγράφει συνεχή αύξηση στις πωλήσεις, παρά τις οικονομικές δυσκολίες και την ψυχολογική αβεβαιότητα που προκάλεσαν τα αμερικανικά τελωνειακά μέτρα ύψους 20%.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Καίνε» πάλι τους καταναλωτές τα τρόφιμα, σωτήρια η μείωση στο ελαιόλαδο

Σημαντικές ανατιμήσεις σε πολλές, βασικές κατηγορίες καταγράφονται τον Μάρτιο και ο πληθωρισμός θα είχε ξεφύγει πάλι, αν δεν υπήρχε η μεγάλη μείωση τιμών στο λάδι. Μεγάλες αυξήσεις από το 2010, δεν καλύφθηκαν από την αύξηση μισθών.