ΓΔ: 1697.11 -0.34% Τζίρος: 469.60 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 DATA
Φώτο: Nick Paleologos / SOOC

Στυλιανίδης: Στόχος η Θεσσαλονίκη να καταστεί κύριος λιμένας των Βαλκανίων

Η εφαρμογή του Master Plan για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης επικυρώθηκε με Προεδρικό Διάταγμα. Βάσει των όρων της εν λόγω σύμβασης, ο ΟΛΘ υποχρεούται να υλοποιήσει επενδύσεις αξίας 180 εκατ. ευρώ

Εγκρίθηκε το αναπτυξιακό πρόγραμμα (Master Plan) του λιμένα της Θεσσαλονίκης με τη δημοσίευση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος (ΦΕΚ 18/Α/10.02.2025).

Μέσω αυτού εγκρίνεται τόσο το επικαιροποιημένο σχέδιο Master Plan όσο και η απαραίτητη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Με τον τρόπο αυτό, δίδεται η δυνατότητα στον ΟΛΘ Α.Ε να ικανοποιήσει τις υποχρεώσεις της, χωρίς καθυστερήσεις, όπως αυτές προκύπτουν από την σύμβαση παραχώρησης, όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση.

Βάσει των όρων της εν λόγω σύμβασης, ο ΟΛΘ Α.Ε υποχρεούται να υλοποιήσει επενδύσεις αξίας 180 εκατ. ευρώ, με πρωταγωνιστή το εμβληματικό έργο επέκτασης του 6ου Προβλήτα, μία παρέμβαση που θα πολλαπλασιάσει την δυναμικότητα του λιμένα.

Μεταξύ άλλων, το τεχνικό πρόγραμμα του ΟΛΘ Α.Ε περιλαμβάνει το έργο «Αποκατάστασης και Αξιοποίησης των Εγκαταστάσεων του Παλαιού Τελωνειακού Σταθμού», καθώς επίσης έργα βελτίωσης, επισκευής, συντήρησης, αναβάθμισης και ανακατασκευής των υφιστάμενων υποδομών του λιμένα.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Στυλιανίδης δήλωσε σχετικά: «Η έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο εγκρίνεται το αναπτυξιακό πρόγραμμα (Master Plan) του λιμένα της Θεσσαλονίκης, αποτελεί ορόσημο για την ιστορία αλλά και το μέλλον του λιμένα της Θεσσαλονίκης. Είναι η εκκίνηση μίας νέας εποχής που προβλέπει επενδύσεις εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες - τα επόμενα χρόνια - αναμένεται να εξασφαλίσουν μία ευοίωνη πορεία για την οικονομία και την απασχόληση των εργαζομένων, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο. Η Θεσσαλονίκη κατέχει σημαίνοντα ρόλο στην "Θαλάσσια Εγνατία" αλλά και στη χάραξη της Εθνικής Λιμενικής Πολιτικής, όπως αυτή υλοποιείται από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και τη Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας και Λιμένων. Φιλοδοξούμε η Θεσσαλονίκη να πρωταγωνιστήσει ως κύριος λιμένας των Βαλκανίων.».

Σημειώνεται ότι για την υλοποίηση της σύνθεσης επιστημονικής και διοικητικής διαδικασίας σύνταξης και έκδοσης του εν λόγω Προεδρικού Διατάγματος, συνεργάστηκαν στελέχη από τον λιμένα της Θεσσαλονίκης και το Υπερταμείο (πρώην ΤΑΙΠΕΔ), το οποίο λειτούργησε ως «Αρχή Σχεδιασμού».

Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), εξέδωσε τον Φεβρουάριο του 2023 την αρχική έγκριση του σχεδίου Master Plan, ενώ το σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος κατατέθηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) για προέλεγχο τον Αύγουστο του 2024.

Ο συντονισμός, η επεξεργασία και η προώθηση όλης της διαδικασίας έγινε από τα στελέχη της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλίας και Λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κρουαζιερόπλοιο
ΑΓΟΡΕΣ

ΟΛΘ: Απέκτησε 6.500 μετοχές στα 28,98 ευρώ η Belterra του Ιβάν Σαββίδη

Για τη μετοχή υπάρχει ανοιχτή εντολή αγοράς, στα 27 ευρώ, από τη LeonidsPort, συμφερόντων της οικογένειας Ντρέιφους, στο πλαίσιο δημόσιας πρότασης με στόχο την απόκτηση έως και του 21% του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στυλιανίδης: Σε εξέλιξη το σχέδιο αναβάθμισης της ασφάλειας των λιμένων

Όπως είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής , έχουν βρεθεί οι πρώτες χρηματοδοτήσεις ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ, από τα συνολικά 5 δισεκατομμύρια που απαιτούνται σε βάθος 20ετίας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στυλιανίδης: Δημιουργείται πλέον μια νέα Εγνατία, η Θαλάσσια Εγνατία

«Τους τελευταίους 8 μήνες διακινήθηκαν ακτοπλοϊκώς στον άξονα της Εγνατίας 300.000 περισσότεροι επιβάτες και 200.000 οχήματα, από ό,τι το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019» είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής .
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Υπόθεση για λίγους ο διαγωνισμός των 130 εκατ. για το λιμάνι Θεσσαλονίκης

Το «παρών» στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού έδωσαν Μυτιληναίος - ΤΕΚΑΛ, ενώ δεν υπέβαλαν προσφορές Άκτωρ και Άβαξ. Υποχρεωτική επένδυση από τον ΟΛΘ η επέκταση του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης.
OLTH, Thessaloniki, Limania
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα 8,4 εκατ. τα καθαρά κέρδη για τον ΟΛΘ μειωμένα κατά 12,2%

Οι κύριοι λόγοι μείωσης της κερδοφορίας επικεντρώνονται στην μείωση διακίνησης φορτίων στο Συμβατικό Λιμάνι, καθώς και στην εγγραφή απομείωσης των 0,87 εκατ. της συμμετοχής στην θυγατρική ThPA Sofia EAD.