ΓΔ: 1469.32 0.36% Τζίρος: 97.13 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 DATA
Φώτο: Shutterstock

Πρωταθλητές οι νέοι Κινέζοι σε αγορές ειδών πολυτελείας

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Περίπου 10 εκατομμύρια Κινέζοι millenials πραγματοποίησαν το ένα τρίτο των παγκόσμιων αγορών ειδών πολυτελείας. Το 70% των αγορών γίνονται εκτός Κίνας, ευκαιρία και για την Ελλάδα.

Μπορεί η γενιά των millenials να αλλάζει σε παγκόσμιο επίπεδο τα δεδομένα σε ό,τι αφορά την κατανάλωση ειδών μόδας, στρεφόμενη σε πιο βιώσιμες πρακτικές, ωστόσο τα είδη πολυτελείας φαίνεται ότι διατηρούν κι επαυξάνουν την αίγλη τους, τροφοδοτούμενα από τους νεαρούς Κινέζους και Κινέζες, που γεννήθηκαν τη δεκαετία του ’80.

Σύμφωνα με έρευνα της McKinsey, περί τα 10 εκατομμύρια Κινέζοι millenials πραγματοποίησαν το ένα τρίτο των παγκόσμιων αγορών ειδών πολυτελείας, συνολικής αξίας 115 δισ. δολαρίων το 2018. Αναμένεται δε μέχρι το 2025 να συνεισφέρουν το 40% των αντίστοιχων πωλήσεων, τροφοδοτώντας το 65% του ρυθμού αύξησης του παγκόσμιου τζίρου.

Τα στοιχεία είναι εντυπωσιακά και ιδιαίτερα σημαντικά για τα πολυτελή brands, δεδομένου του εμπορικού πολέμου που έχει ξεσπάσει μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας και των δυσμενών συνεπειών της επιβολής εκατέρωθεν δασμών. Ωστόσο συνιστούν παράλληλα και μία ευκαιρία για τον επιχειρηματικό κόσμο, δεδομένου ότι το 70% των αγορών των Κινέζων millenials θα πραγματοποιηθεί εκτός Κίνας. Την στιγμή αυτή, η γενιά αυτή βρίσκεται στο απώγειο της δυναμικής της, καθώς διαθέτει ένα σημαντικό εισόδημα που της επιτρέπει να κάνει πολλά ταξίδια στο εξωτερικό για αγορές.

Από κοινού με την νεότερη γενιά Ζ, ή αλλιώς τα παιδιά που γεννήθηκαν την δεκαετία του ’90, αλλάζουν τον χάρτη για ολόκληρο τον κλάδο του λιανεμπορίου καθώς εμφανίζονται αρκετά επιρρεπείς στους λεγόμενους influencers των κοινωνικών δικτύων. Με στόχο να διαφοροποιηθούν από το κοινωνικό σύνολο στο οποίο ανήκουν, οι νέοι Κινέζοι καταναλωτές αγοράζουν τα είδη πολυτελείας που τους προτείνονται από τους σύγχρονους opinion makers του Διαδικτύου για να ξεχωρίσουν και να το δείξουν κι εκείνοι με την σειρά τους μέσα από τα προφίλ τους στα κοινωνικά δίκτυα.

Οι Κινέζοι τουρίστες

Τα στοιχεία αυτά είναι ιδιαιτέρως σημαντικά και για την χώρα μας, με δεδομένη την διαρκώς αυξανόμενη παρουσία Κινέζων τουριστών. Ενδεικτικά, με μέση δαπάνη τα 550 ευρώ, οι Κινέζοι αναδεικνύονται πρωταθλητές στις αγορές tax free στα Αττικά Πολυκαταστήματα, αφήνοντας πίσω τους Ρώσους, Αιγύπτιους και Αμερικανούς και συνεισφέροντας περί το ήμιση των πωλήσεων tax free στα πολυκαταστήματα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, το μερίδιό των Κινέζων επισκεπτών στην αγορά tax free ανήλθε σε 42% το 2018, με μέση δαπάνη τα 1.400 ευρώ. Η συνεισφορά τους στο ελληνικό λιανεμπόριο αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω και προς αυτή την κατεύθυνση υπήρξε πρόσφατα εποικοδομητικός διάλογος μεταξύ ΕΣΑ και του Γενικού Διευθυντή Εμπορίου του Shenzen για την δημιουργία μεταξύ άλλων Ελεύθερης Οικονομικής Ζώνης στην Ελλάδα για την διευκόλυνση των ξένων επενδύσεων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Βήμα από ΗΠΑ για γεφύρωση του χάσματος με Κίνα

To Γενικό Εμπορικό Επιμελητήριο Κίνας- ΗΠΑ (The Chinese American General Chamber of Commerce -CAGCC) στην αμερικανική πολιτεία της Ουάσινγκτον θα λειτουργήσει ως μία ένα γέφυρα επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και επιχειρήσεων μεταξύ της Κίνας και των ΗΠΑ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ευρωπαϊκό «όχι» στη σύγχρονη δουλεία για την παραγωγή ενδυμάτων

Κοινοτική οδηγία θα υποχρεώνει όλες τις εταιρείες που εδρεύουν στην Ε.Ε. να ελέγχουν τις συνθήκες εργασίας σε προμηθευτές τους από τρίτες χώρες, μετά και το σκάνδαλο καταναγκαστικής εργασίας στην Κίνα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ανοδική πορεία οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων στην εγχώρια αγορά

Συνεχίστηκε και στο εννεάμηνο η θετική πορεία του τζίρου στην εγχώρια αγορά ένδυσης, έστω και μετριασμένη. Εισαγωγές και εξαγωγές ενδυμάτων και κλωστοϋφαντουργικών ειδών παρέμειναν σε κάμψη.