ΓΔ: 2126.18 0.12% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
super-market
Φωτο: Shutterstock

Σούπερ μάρκετ: Τα χρυσά ρεκόρ πωλήσεων και η μάχη για τα καλύτερα ακίνητα

Από τις τουριστικές περιοχές έως τα αστικά κέντρα, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ επενδύουν εκατομμύρια, κυνηγώντας πρωτιές σε τζίρο και real estate.

Η εγχώρια αγορά σούπερ μάρκετ διανύει μια περίοδο διπλής δυναμικής: από τη μία, η κατανάλωση κινείται ανοδικά χάρη και στην τουριστική ώθηση, και από την άλλη, οι μεγάλες αλυσίδες «χτίζουν» ισχυρό χαρτοφυλάκιο ακινήτων, διασφαλίζοντας υποδομές και μελλοντική ανάπτυξη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, οι πωλήσεις ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCG) στο πρώτο εξάμηνο του 2025 αυξήθηκαν κατά 6,6%, φτάνοντας τα 6,81 δισ. ευρώ από 6,39 δισ. ευρώ πέρυσι. Τα τρόφιμα παραμένουν κυρίαρχα με μερίδιο άνω του 82% του κύκλου εργασιών, ενώ τα επί ζυγίω προϊόντα – όπως λαχανικά, γαλακτοκομικά και κρέατα. Υπεύθυνες για αυτή την κίνηση είναι οι τουριστικές περιοχές που ξεπέρασαν για ακόμα μία φορά την ηπειρωτική Ελλάδα σε ρυθμό ανάπτυξης με την Κρήτη να φτάνει στο +8,1%, τα νησιά στο +9,5%, όταν ο νομός της πρωτεύουσας η Αττική φτάνει μόλις στο +5,6%. 

Παράλληλα, η ιδιωτική ετικέτα συνεχίζει να κερδίζει έδαφος, φτάνοντας το 27,2% των πωλήσεων, ενώ τα hypermarkets (>2.500 τ.μ.) καταγράφουν τη μεγαλύτερη αύξηση (+7,2%). Το ηλεκτρονικό εμπόριο FMCG σημείωσε τζίρο 157 εκατ. ευρώ (+6%), κυρίως από τρόφιμα.

Σούπερ μάρκετ στο «κυνήγι» ακινήτων

Πίσω από την εμπορική επιτυχία, όμως, εξελίσσεται και ένα έντονο «κυνήγι» επενδύσεων στον τομέα των ακινήτων.

Σκλαβενίτης: Ο leader του κλάδου, ετοιμάζεται το 2025 να σπάσει το δικό του ρεκόρ πωλήσεων ανεβαίνοντας αρκετά πάνω από τα 5,16 δις. Ευρώ του 2024, ενώ παράλληλα ενισχύει το χαρτοφυλάκιό του με στρατηγικές κινήσεις, όπως η αγορά του 2% της Premia Properties (3 εκατ. ευρώ), το εργοστάσιο έτοιμων γευμάτων στη Μαγούλα και το πρώην συγκρότημα της Pitsos στου Ρέντη (26 εκατ. ευρώ). Το 2025 απέκτησε μέσω πλειστηριασμού ακίνητο και οικόπεδο 8.257 τ.μ. στο Ρίο, επικρατώντας έναντι της Lidl.

Lidl Ελλάς: Δεύτερη σε τζίρο στην αγορά, πρώτη διδάξασα στην απόκτηση ακινήτων, συνεχίζει με επενδύσεις σε νέες τοποθεσίες (Αιγάλεω, Μαρούσι - Χαλάνδρι) και υιοθετεί τη στρατηγική «Sale and Leaseback». Στα σχέδιά της περιλαμβάνεται η μετατροπή του πρώην κτιρίου της Miele στον Χολαργό σε κατάστημα.

Μασούτης: Με περίπου 100 ακίνητα αξίας άνω των 250 εκατ. ευρώ, επεκτείνεται με εξαγορές όπως το οικόπεδο της πρώην «Αλυσίδα» και τα κεντρικά της ΕΒΖ στη Θεσσαλονίκη. Αναπτύσσει, επίσης, μεγάλο έργο μεικτής χρήσης στις Τρεις Γέφυρες με 115 κατοικίες και κατάστημα Grand Μασούτης, άνω των 30 εκατ. ευρώ.

Metro και ΑΒ Βασιλόπουλος: Η Metro επενδύει έως 70 εκατ. ευρώ για τη απόκτηση οικοπέδων ώστε να ενοποιήσει τις αποθήκες σε Μάνδρα και Ασπρόπυργο, ενώ η ΑΒ διατηρεί ισχυρό χαρτοφυλάκιο και προχωρά σε στοχευμένες επεκτάσεις.

Θανόπουλος: Ένα ακόμη όνομα με μακρά παράδοση στο ελληνικό λιανεμπόριο, η οικογένεια Θανόπουλου κάνει στροφή προς την αγορά ακινήτων. Στις 27 Ιουνίου 2025, προχώρησε στην ίδρυση της εταιρείας «ΕΛΔΗΜΑΛ Μονοπρόσωπη Α.Ε.». Η νέα εταιρεία θα επικεντρωθεί στον τομέα των εμπορικών ακινήτων, αναλαμβάνοντας την εκμίσθωση και διαχείριση ιδιόκτητων ή μισθωμένων χώρων που δεν προορίζονται για κατοικία. Οι υπηρεσίες της θα παρέχονται τόσο με υπαγωγή σε Φ.Π.Α. όσο και χωρίς, περιλαμβάνοντας ενοικιάσεις επαγγελματικών ακινήτων και λοιπών χώρων μη κατοικίας.

Η εικόνα δείχνει ότι ο ανταγωνισμός δεν περιορίζεται μόνο στις τιμές αλλά οι μεγάλοι «παίκτες» του λιανεμπορίου τροφίμων ενισχύουν πλέον τη θέση τους επενδύοντας εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε γη και κτίρια, με το βλέμμα στραμμένο τόσο στην άμεση κερδοφορία όσο και στη μακροπρόθεσμη ισχύ τους στην αγορά.
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σκλαβενίτης
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κυρίαρχη θέση και στο έτοιμο φαγητό θέλει να πάρει η Σκλαβενίτης

Η κορυφαία αλυσίδα σούπερ μάρκετ, Σκλαβενίτης μπαίνει δυναμικά στον κλάδο των έτοιμων γευμάτων με την εξαγορά της «Σπιτική Κουζίνα» και με μια μεγάλη παραγωγική επένδυση που αλλάζει τα δεδομένα στην ελληνική αγορά.