Βαρύς έπεσε ο «πέλεκυς» του υπ. Ανάπτυξης σε Σκλαβενίτη και Lidl για σοβαρές παραβάσεις της νομοθεσίας, με τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ να καλούνται να πληρώσουν πρόστιμα ύψους 2,2 εκατ. ευρώ.
Όπως σας είχε ενημερώσει το BD τις προηγούμενες ημέρες, σύμφωνα με πληροφορίες είχαν εντοπιστεί παραβάσεις του κώδικα δεοντολογίας από μεγάλους παίχτες της αγοράς του λιανεμπορίου και αναμένονταν πρόστιμα.
Η Lidl μετά από έλεγχο που πραγματοποιήθηκε κατ΄εντολή του υπ. Ανάπτυξης Τ. Θεοδωρικάκου και που ολοκληρώθηκε στις αρχές Σεπτεμβρίου, καλείται να καταβάλει πρόστιμο ύψους 805.340 ευρώ για παραβάσεις του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους.
Βαρύτερο το πρόστιμο που επιβλήθηκε στη Σκλαβενίτης, καθώς φτάνει τα 1.440.000 ευρώ, λόγω παραβίασης του Κώδικα Δεοντολογίας, μετά απο ελέγχο που διατάχθηκε το φετινό καλοκαίρι.
Όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία, πριν από την ανακοίνωση των αποφάσεων ενημερώθηκαν οι δύο εταιρείες. Ο Υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η εφαρμογή του νόμου για την προστασία των καταναλωτών είναι αδιαπραγμάτευτη. Ο νόμος είναι νόμος και ισχύει για όλους. Οι φορείς του λιανεμπορίου οφείλουν να επιδεικνύουν κοινωνική ευθύνη απέναντι σε όλους τους πολίτες ανεξαιρέτως. Είμαστε δεσμευμένοι σε ό,τι περνά από το δικό μας χέρι να στηρίζουμε με πράξεις το διαθέσιμο εισόδημα της ελληνικής οικογένειας, της μεσαίας τάξης και ιδιαίτερα των πιο αδύναμων κοινωνικών στρωμάτων».
Οι αποφάσεις ελήφθησαν μετά από στοχευμένους ελέγχους της ΔΙΜΕΑ που ξεκίνησαν με εντολή του Υπουργού Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκου, ο οποίος είχε προειδοποιήσει τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και στις χθεσινές του δηλώσεις καθώς συνεχίζεται η κόντρα για την πρωτοβουλία της μείωσης τιμών σε 1.000 κωδικούς προϊόντων.
Ο υπ. Ανάπτυξης έχει επαναλάβει τις τελευταίες ημέρες τη δέσμευση μειώσεις τιμών σε 1.000 κωδικούς προϊόντων καλώντας τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ να προχωρήσουν σε αυτή την πρωτοβουλία το «ταχύτερο δυνατό» καθώς όπως έχει επισημάνει η κυβέρνηση, παραμένει προσηλωμένη στη στήριξη του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών, με ιδιαίτερη έμφαση στη μεσαία τάξη και τα πιο ευάλωτα στρώματα.
Ωστόσο από την πλευρά τους, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ κάνουν λόγο για εξαιρετικά χαμηλά περιθώρια κέρδους, ζητούν και τη συμμετοχή της βιομηχανίας τροφίμων καθώς δεν διατίθεται να επωμιστούν όλο το βάρος.