ΓΔ: 2087.2 1.05% Τζίρος: 225.96 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Ράφια σούπερ μάρκετ
Φωτογραφία Shutterstock

Θετική η Ένωση Καταναλωτών στην αναγραφή τιμής αγοράς, ζητά σαφείς κανόνες

Η Ένωση Καταναλωτών χαιρετίζει το μέτρο για την αναγραφή της τιμής αγοράς στα προϊόντα, επισημαίνοντας την ανάγκη καθορισμού σαφών κανόνων ώστε να αποτυπώνεται η πραγματική τιμή παραγωγού.

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ) εξέφρασε την ικανοποίησή της για την ανακοίνωση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, σχετικά με την υποχρεωτική αναγραφή όχι μόνο της τιμής πώλησης, αλλά και της τιμής αγοράς των προϊόντων από τον παραγωγό ή προμηθευτή.

Σύμφωνα με την ΕΕΚΕ, η πρόταση αυτή αποτελεί διαχρονικό αίτημα της οργάνωσης ήδη από τον Μάιο του 2021, όταν ξεκίνησε η ανοδική πορεία των τιμών.

 Η Ένωση τονίζει πως έχει θέσει επανειλημμένα το ζήτημα στις αρμόδιες αρχές και στα κοινοβουλευτικά κόμματα, ενώ προβάλλει σταθερά τη θέση της μέσω δημόσιων παρεμβάσεων.

Παρά τη θετική αποδοχή του μέτρου, η ΕΕΚΕ εκφράζει επιφυλάξεις ως προς την αποτελεσματικότητά του. Επισημαίνει ότι το υπουργείο δεν έχει ακόμα ορίσει ποια βασικά προϊόντα θα υπαχθούν στη ρύθμιση σε όλο το φάσμα της λαϊκής κατανάλωσης, όπως σούπερ μάρκετ, μανάβικα, κρεοπωλεία, καταστήματα ένδυσης και υπόδησης.

Η οργάνωση αναφέρει επιπλέον ότι, όπως προκύπτει από την ανακοίνωση του υπουργού στον Τύπο, γίνεται λόγος για την "τιμή πρώτης τιμολόγησης του προϊόντος". 

Ωστόσο, επειδή συχνά η αρχική πώληση από τον παραγωγό στον χονδρέμπορο γίνεται με ανοιχτή τιμή, υπάρχει ο κίνδυνος να αναγράφεται ως τιμή αγοράς εκείνη του χονδρέμπορου προς τον λιανέμπορο, η οποία είναι αυξημένη.

Για τον λόγο αυτό, η ΕΕΚΕ υπογραμμίζει ότι στην τελική υπουργική απόφαση πρέπει να διασφαλιστεί η υποχρεωτική αναγραφή της πραγματικής τιμής παραγωγού, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να συγκρίνουν τη διαδρομή της τιμής από την παραγωγή έως το ράφι.

 Με αυτόν τον τρόπο, θα είναι δυνατή η διαπίστωση πιθανών φαινομένων αισχροκέρδειας ή άλλων πρακτικών που στρέφονται κατά των καταναλωτών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Με γυναίκα σε μαγαζί
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Klarna: Ανεβαίνει η αγοραστική διάθεση των καταναλωτών για Black Friday

Η έρευνα της Klarna δείχνει αυξημένη πρόθεση αγορών για τη Black Friday, με έμφαση σε μόδα και τεχνολογία. Οι καταναλωτές στρέφονται στο online, θέτουν όρια δαπανών και ελέγχουν τιμές πριν τις προσφορές.
Αμερικανική σημαία Καπιτώλιο
ΔΙΕΘΝΗ

Ρεκόρ δαπανών στις ΗΠΑ τα Χριστούγεννα παρά τις πιέσεις από πληθωρισμό

Οι χριστουγεννιάτικες δαπάνες στις ΗΠΑ αναμένεται να ξεπεράσουν για πρώτη φορά το 1 τρισ. δολάρια, με ισχυρή ώθηση από το e-commerce, την AI και την ανταγωνιστική αγορά, παρά πληθωρισμό και δασμούς.
super-market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ανθεκτικά σούπερ μάρκετ, οι «φοβισμένοι» καταναλωτές, τι ψωνίζει κάθε γενιά

Η αγορά των σούπερ μάρκετ δείχνει εντυπωσιακή ανθεκτικότητα, οι καταναλωτές αν και πιεσμένοι ψυχολογικά αυξάνουν τις αγορές τους με σημαντικές διαφοροποιήσεις αναλόγως τη γενιά που ανήκουν.
Οικονομία Γερμανίας ευρώ
ΔΙΕΘΝΗ

Γερμανοί οικονομολόγοι: Υπερβολικά απαισιόδοξοι και υπερβολικές αποταμιεύσεις

Οι Γερμανοί αποταμιεύουν υπερβολικά και αυτό βλάπτει την οικονομία, προειδοποιούν οικονομολόγοι και προτείνουν ενημέρωση και ενδεχόμενο φόρο στους λογαριασμούς ταμιευτηρίου. Δανός οικονομολόγος τονίζει ότι η απαισιοδοξία δεν δικαιολογείται.
Χριστουγεννιάτικο εμπορικό κέντρο
ΔΙΕΘΝΗ

Οι Γερμανοί φέτος θα ξοδέψουν λιγότερα για χριστουγεννιάτικα δώρα

Οι Γερμανοί φέτος θα ξοδέψουν κατά μέσο όρο 263 ευρώ για χριστουγεννιάτικα δώρα, 34 ευρώ λιγότερα από πέρυσι, λόγω ακρίβειας. Παρά τις οικονομικές πιέσεις, η προσμονή για τη γιορτή παραμένει υψηλή, με πιο προσεκτικές αγορές.