Ploio
ΑΠΕ

Αλλάζουν από τις 15 Ιουνίου τα υγειονομικά πρωτόκολλα για τις μετακινήσεις με πλοίο

Αναγκαία κρίνεται η αναθεώρηση των πρωτοκόλλων επιβατών όπως τονίζουν ακτοπλοϊκοί κύκλοι καθώς η ζήτηση για ταξίδια με πλοία παραμένει σε χαμηλά επίπεδα.

Το άνοιγμα των αεροπορικών μεταφορών από 29 χώρες και οι πρωτοβουλίες που έχει λάβει η κυβέρνηση για την ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού οδηγεί σε αναθεώρηση του πρωτοκόλλου επιβατών στην ακτοπλοΐα μετά τις 15 Ιουνίου, καθώς η ζήτηση για ταξίδια αναμένεται να αυξηθεί.

Το υπουργείο Ναυτιλίας σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ και τις ακτοπλοϊκές εταιρείες εξετάζουν τα νέα πιθανά μέτρα που θα ακολουθηθούν στις θαλάσσιες μεταφορές με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες ωστόσο να σημειώνουν πως η ζήτηση παραμένει σε χαμηλά επίπεδα.

Συγκεκριμένα, ακτοπλοϊκοί κύκλοι δηλώνουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι και ο Ιούνιος θα είναι ένας προβληματικός μήνας στην επιβατική κίνηση σε σχέση με πέρυσι, καθώς η ζήτηση εξακολουθεί να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, ενώ αναφέρουν ότι η αναθεώρηση των πρωτοκόλλων επιβατών κρίνεται αναγκαία για τη δρομολόγηση των περισσότερων ταχύπλοων, καθώς αυτή τη στιγμή που είναι στο 50% δεν μπορεί να καλύψει το κόστος λειτουργίας τους.

Αυτή τη στιγμή από τα 85 πλοία, στην ακτοπλοϊκή συγκοινωνία δραστηριοποιούνται περίπου τα 35 με 40.

Το πιθανότερο σενάριο που εξετάζουν πολλές εταιρείες είναι τα δρομολόγια των περισσότερων ταχύπλοων ανάλογα με τη ζήτηση να ξεκινήσουν στο τέλος Ιουνίου ή στις αρχές Ιουλίου. Πολλές εταιρείες έχουν αρχίσει ήδη να ανακοινώνουν την έναρξη δρομολογίων ταχυπλόων ωστόσο η εκτέλεσή τους εξαρτάται πάντα από την κάλυψη της επιβατικής κίνησης.

Πάντως η αρχή έγινε ήδη από την εταιρεία Aegean Speed Lines που ανακοίνωσε την έναρξη των δρομολογίων του καταμαράν ταχυπλόου HSC SPEEDRUNNER III στην γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων (Σέριφο, Σίφνο, Μήλο) από την Παρασκευή 5η Ιουνίου 2020. Επίσης για την Πέμπτη 4/6 έχει ανακοινώσει την εκτέλεση δρομολογίου το superjet για Σίφνο, Μήλο, Φολέγανδρο, Θήρα, Αμοργό, Κουφονήσι, Νάξο και Μύκονο και για την Παρασκευή 5/6 το seajet 2 για Σίφνο, Μήλο, Φολέγανδρο, Θήρα, Αμοργό, Κουφονήσι, Νάξο, Μύκονο.

Το ταχύπλοα αυτά θα ταξιδεύουν με μειωμένο πρωτόκολλο επιβατών ενώ έχουν συμμορφωθεί πλήρως με τα μέτρα και τα πρωτόκολλα προστασίας από την cοvid-19 που έχει θεσπίσει ο ΕΟΔΥ.

Σήμερα από το το λιμάνι του Πειραιά θα εκτελεσθούν τέσσερα δρομολόγια πλοίων (δύο για την Κρήτη, ένα για τις Δυτικές Κυκλάδες και ένα για νησιά του ανατολικού Αιγαίου) ένα από τη Ραφήνα για Κυκλάδες και τρία από το Λαύριο για Κέα και Κύθνο.

Σύμφωνα με στοιχεία των κεντρικών λιμεναρχείων, χθες Παρασκευή 29/5 από το λιμάνι του Πειραιά πραγματοποιήθηκαν 11 δρομολόγια, ενώ αναχώρησαν για διάφορα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη 5.726 επιβάτες, 1.394 οχήματα, 744 φορτηγά και 265 δίκυκλα. Επίσης για τα νησιά του Αργοσαρωνικού αναχώρησαν περίπου 2.000 επιβάτες.

Από το λιμάνι της Ραφήνας χθες πραγματοποιήθηκε ένα δρομολόγιο για τις Κυκλάδες και αναχώρησαν συνολικά 568 οχήματα 38 φορτηγά και 27 δίκυκλα. Από το Λαύριο αναχώρησαν συνολικά 623 επιβάτες 186 οχήματα 28 φορτηγά και 5 δίκυκλα.

Οι επιβάτες που πρόκειται να ταξιδέψουν με κάποιο πλοίο της ακτοπλοΐας, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι πριν από την επιβίβασή τους, εξακολουθούν να ισχύουν συγκεκριμένοι κανόνες πρόληψης, στο πλαίσιο μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊου. Έτσι στο πλαίσιο ειδικών οδηγιών από τον ΕΟΔΥ, όλοι οι επιβαίνοντες θα θερμομετρούνται, θα συμπληρώνουν ειδικό ερωτηματολόγιο ενώ θα διατηρούν απόσταση 1,5 μέτρου σε όλους τους χώρους κίνησης μέσα στο πλοίο.

Επίσης, στα πλοία υπάρχει ειδική διάταξη για τους επιβάτες στα αεροπορικά καθίσματα, ένα κάθισμα κατειλημμένο και ένα κάθισμα κενό, παρακείμενο, εμπρός και πίσω. Η χρήση κάθε καμπίνας θα επιτρέπεται από ένα άτομο, εκτός αν πρόκειται για οικογένειες, συγγενείς πρώτου βαθμού.

Τα πλοία ταξιδεύουν με μειωμένο πρωτόκολλο καθώς το καθένα φιλοξενεί μόνο το 50% των επιβατών, που προβλέπουν τα χαρτιά του, εκτός αν πρόκειται για πλοίο με καμπίνες που το ποσοστό αυτό γίνεται 55%.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ploio-limani-anemoi
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με την έναρξη της τουριστικής περιόδου η δυνατότητα μετακίνησης στα νησιά

Ο υπουργός Ναυτιλίας προανήγγειλε πως θα υπάρξει ολοκληρωμένο σχέδιο για την νησιωτική πολιτική και υπογράμμισε πως θα αλλάξει το πρωτόκολλο για τον αριθμό επιβατών στα πλοία. Αντιδράσεις από τους ακτοπλόους.
Ploio-limani-anemoi
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενίσχυση ύψους 37,7 εκατ. ευρώ σε ακτοπλοϊκές και νησιωτικές επιχειρήσεις

Σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στόχος είναι να υπάρξουν βιώσιμες λύσεις σε δυο σημαντικούς κλάδους της εθνικής οικονομίας που προσφέρουν πολλά στην χώρα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρηματοδότηση 15 εκ. ευρώ για τη στήριξη της ακτοπλοΐας

'Εχουν προσδιοριστεί 36 γραμμές του εθνικού και τοπικού θαλάσσιου συγκοινωνιακού δικτύου, για τις οποίες θα επιδοτηθεί η εξυπηρέτηση τους, όταν αυτό δε θα είναι δυνατό να προσφερθεί από τις ακτοπλοϊκές εταιρίες.   
Plakiotakis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γ. Πλακιωτάκης: Τεράστιο ενδιαφέρον για 10 μεγάλα περιφερειακά λιμάνια της χώρας

Το τεράστιο συγκριτικό πλεονέκτημα από γεωπολιτικής και γεωστρατηγικής άποψης των 10 μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας έχει προσελκύσει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας.
Plakiotakis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γ. Πλακιωτάκης: Να μετατραπούν τα λιμάνια σε ατμομηχανές ανάπτυξης

Τα λιμάνια πρέπει να εξελιχθούν σε «ατμομηχανές ανάπτυξης» σημείωσε ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης που τόνισε οτι η εμμονή του ΣΥΡΙΖΑ σε ξεπερασμένα μοντέλα στοίχισε στην ελληνική οικονομία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπεγράφη η σύμβαση για την αξιοποίηση του Πύργου, στο λιμάνι του Πειραιά

Η επένδυση προβλέπει μικτές χρήσεις γραφείων, καταστημάτων, χώρους ενημέρωσης και ανάδειξης του τουριστικού προϊόντος του Πειραιά, πολυχώρο πολιτιστικών λειτουργιών, με χώρο εστίασης, γραφεία και εστιατόριο.