ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.32 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:19:11 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: ΑΠΕ

Ανοίγει ο δρόμος για σύγχρονο σιδηρόδρομο στη Πελοπόννησο

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε πως ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη και δημιουργεί θέσεις εργασίας.

Η επανενεργοποίηση του σιδηροδρόμου στο δίκτυο της Περιφέρειας Πελοποννήσου, καθώς και τα μεγάλα οδικά έργα της περιοχής, ήταν στο επίκεντρο της συνάντησης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Παναγιώτη Νίκα σήμερα το πρωί στην Τρίπολη.

Όπως δήλωσε ο κ. Καραμανλής, υπουργείο και Περιφέρεια Πελοποννήσου υπέγραφαν σύμβαση για την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου. «Κάνουμε για πρώτη φορά», τόνισε, «κάτι που γίνεται σε όλες τις χώρες της Ευρώπης: όπου η κεντρική διοίκηση δεν μπορεί να κάνει κάτι, βοηθά η Περιφέρεια. Αυτή τη λογική θέλουμε και εμείς κάποτε να ακολουθήσουμε, για αυτό και η συνεργασία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την Περιφέρεια πρέπει να είναι πολύ στενή -και είναι».

Όπως ανέφερε ο υπουργός, μπαίνουμε πλέον σε μία εποχή που δεν μπορούμε να έχουμε ανάπτυξη χωρίς έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο. «Η αλήθεια, όμως, είναι ότι στα σιδηροδρομικά έργα η χώρα μας έχει μείνει πίσω τα τελευταία χρόνια. Κάνουμε, λοιπόν, μία πολύ μεγάλη προσπάθεια να αναπτύξουμε ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο, φιλικό προς το περιβάλλον. Προσπάθεια που σε μια δύσκολη εποχή, συμβάλλει και στην ανάπτυξη και δημιουργεί θέσεις εργασίας».

Ο κ. Καραμανλής, που δήλωσε Αρκάς στην καταγωγή κατά το ήμισυ, ανέφερε επίσης ότι η κυβέρνηση δεν αφήνει όμως πίσω τα οδικά έργα που βρίσκονται σε εκκρεμότητα. «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να πούμε ότι προχωράμε τις διαδικασίες για την αναβάθμιση του Ισθμού, για τη σύνδεση με αυτοκινητόδρομο του Ναυπλίου με το Άργος, αλλά και για το έργο για το οποίο μίλησε ο κ. Βλάσης, την παράκαμψη των Λαγκαδίων. Πρόκειται για έργα που θα μελετήσουμε σωστά ώστε σε συνεργασία η Περιφέρεια και το υπουργείο να καταφέρουμε να βρούμε χρηματοδότηση. Στη συνέχεια θα έχουμε την ευκαιρία να πούμε και για το Γύθειο-Σπάρτη που είναι κι αυτό ένα έργο στο οποίο ολοκληρώνονται οι μελέτες, ώστε να εξεταστεί η δυνατότητα ένταξής του στο ΕΣΠΑ/ΠΕΠ», ανέφερε.

Όλα αυτά τα έργα, σημείωσε, «τα βάζουμε σε μία σειρά. Αυτό για το οποίο εγώ μπορώ να δεσμευτώ είναι ένα και πολύ απλό: Δεν πρόκειται να ανακοινώνουμε έργα, αν δεν έχουμε εξασφαλίσει χρηματοδότηση. Η εποχή που ερχόντουσαν οι υπουργοί και οι πολιτικοί και υπόσχονταν τα πάντα χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, πρέπει να τελειώσει. Εμείς θέλουμε να λέμε λίγα, σοβαρά και τα έργα να προχωρούν ανάλογα με τα δεδομένα που έχουμε και, εφόσον έχουν ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, πάντα με την έγκριση των ευρωπαϊκών θεσμών».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Chistos Staikouras
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Προτεραιότητα η ενίσχυση της συνδεσιμότητας στις μεταφορές

Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στην πρόοδο της ελληνικής οικονομίας, επισημαίνοντας τον καθοριστικό ρόλο του τομέα των υποδομών και μεταφορών στην ισχυροποίηση του περιφερειακού γεωπολιτικού ρόλου της χώρας.
Chistos Staikouras
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Η Ελλάδα διεκδικεί πόρους για το σιδηροδρομικό της δίκτυο

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε ότι «η ολοκλήρωση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών είναι θεμελιώδους σημασίας για την επίτευξη μίας πραγματικά ενοποιημένης και αποτελεσματικής αγοράς».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καραμανλής: Σιδηροδρομικά έργα ύψους 3,3 δισ. σε όλη την Ελλάδα

Ο υπουργός υπενθύμισε ότι η κατασκευή σιδηροδρομικών έργων στην Ελλάδα υπήρξε ένα «ανέκδοτο» τα τελευταία 30 χρόνια και σημείωσε ότι η κυβέρνηση απευθύνθηκε στη DG COMP και προχώρησε σε μεταρρύθμιση για να διορθώσει το πρόβλημα.