ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Πώς έφθασαν να... διώχνουν πελάτες τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ

Εκρηκτική αύξηση 150% το α' εξάμηνο στις δαπάνες των νοικοκυριών για ηλεκτρονικά ψώνια στα σούπερ μάρκετ. Αποφεύγουν τη διαφήμιση οι λιανέμποροι για να προλαβαίνουν να εξυπηρετούν τις παραγγελίες.

Ξεπέρασε το 150% η αύξηση στις δαπάνες των ελληνικών νοικοκυριών για online αγορές από σούπερ μάρκετ το 1ο εξάμηνο του 2020. Μάλιστα οι online αγορές έφθασαν τα 56,3 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο εξαμήνου, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 21% από το σύνολο των πωλήσεων ολόκληρου του 2019. Οι αναλυτές βλέπουν την τάση για ηλεκτρονικές αγορές των βασικών αγαθών να συντηρείται καθώς ακόμα και μετά την καραντίνα ο κλάδος συνέχισε να αναπτύσσεται με υψηλό ρυθμό.

Σύμφωνα με άρθρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδος, τον Ιούνιο υπήρξε αύξηση στις πωλήσεις κατά 170% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, γεγονός που μεταφράζεται σε ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης εξαπλάσιο από αυτόν που καταγραφόταν από τις αρχές του έτους (29% τον Ιανουάριο του 2020). Οι καταναλωτές για τις παραγγελίες προτίμησαν τα desktops και laptops, ακόμα και μετά από την άρση της καραντίνας, φτάνοντας το 68,4% των συνολικών παραγγελιών. 

Σύμφωνα με το εξαμηνιαίο report της Convert Group, για τα ελληνικά online σούπερ μάρκετ ο κορονοϊός επηρέασε και τα marketing κανάλια, με τις οργανικές αναζητήσεις να πρωταγωνιστούν και να είναι υπεύθυνες για το 25% των ηλεκτρονικών συναλλαγών του εξαμήνου, που αποτελεί αύξηση 8 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το 1ο εξάμηνο του 2019.

Αντίθετα, οι παραγγελίες, που ήρθαν από διαφημίσεις στη Google, μειώθηκαν κατά 40% τον Απρίλιο σε σχέση με τον περσινό Απρίλιο. Όπως υποστηρίζουν οι αναλυτές, οι λιανέμποροι ήταν αρκετά συγκρατημένοι στη διαφημιστική τους δαπάνη, είτε επειδή αντιμετώπιζαν προβλήματα διαθεσιμότητας προϊόντων, είτε για να κατευνάσουν τον τεράστιο φόρτο παραγγελιών, που δεν ήταν σε θέση να υποστηρίξουν αποτελεσματικά λόγω έλλειψης υποδομών.

Τι πουλήθηκε περισσότερο

Από τις κατηγορίες online αγορών, που αυξήθηκαν σε αξία στην καραντίνα, η έρευνα καταλήγει ότι τον Μάρτιο του 2020 τα χαρτικά παρουσίασαν αύξηση +407% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Αύξηση +397% παρουσίασαν τα καλλυντικά και είδη περιποίησης, +372% τα κατεψυγμένα τρόφιμα, +348% τα συσκευασμένα τρόφιμα και +340% τα φρέσκα τρόφιμα, +299% τα προϊόντα αρτοποιίας, +159% τα ποτά και αναψυκτικά και τέλος +83% τα προϊόντα περιποίησης για παιδιά.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

online shopping-agores-ilektroniko emmporio
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το 46,8% των Ελλήνων δαπάνησε το 2023 περί τα 50-100 ευρώ σε online αγορές

Οι χαμηλότερες τιμές στο διαδίκτυο ήταν βασικό κίνητρο ώστε το 69,8% των Ελλήνων e-shoppers να εξακολουθήσει να επιλέγει τις διαδικτυακές αγορές από τα φυσικά καταστήματα, μία συμπεριφορά που ισχύει σε ακόμη 8 ευρωπαϊκές χώρες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παράταση αιτήσεων για το Market Pass μέχρι και 8 Ιανουαρίου 2024

Για τους αιτούντες που υποβάλλουν αίτηση έως την 31η Οκτωβρίου, δίνεται η δυνατότητα ακύρωσης ή μεταβολής των στοιχείων για τον τρόπο λήψης της ενίσχυσης (μέσω κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό ή πίστωσης σε ψηφιακή κάρτα) έως και την 31η Οκτωβρίου.