Φωτο: Shutterstock

Πώς έφθασαν να... διώχνουν πελάτες τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ

Εκρηκτική αύξηση 150% το α' εξάμηνο στις δαπάνες των νοικοκυριών για ηλεκτρονικά ψώνια στα σούπερ μάρκετ. Αποφεύγουν τη διαφήμιση οι λιανέμποροι για να προλαβαίνουν να εξυπηρετούν τις παραγγελίες.

Ξεπέρασε το 150% η αύξηση στις δαπάνες των ελληνικών νοικοκυριών για online αγορές από σούπερ μάρκετ το 1ο εξάμηνο του 2020. Μάλιστα οι online αγορές έφθασαν τα 56,3 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο εξαμήνου, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 21% από το σύνολο των πωλήσεων ολόκληρου του 2019. Οι αναλυτές βλέπουν την τάση για ηλεκτρονικές αγορές των βασικών αγαθών να συντηρείται καθώς ακόμα και μετά την καραντίνα ο κλάδος συνέχισε να αναπτύσσεται με υψηλό ρυθμό.

Σύμφωνα με άρθρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδος, τον Ιούνιο υπήρξε αύξηση στις πωλήσεις κατά 170% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, γεγονός που μεταφράζεται σε ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης εξαπλάσιο από αυτόν που καταγραφόταν από τις αρχές του έτους (29% τον Ιανουάριο του 2020). Οι καταναλωτές για τις παραγγελίες προτίμησαν τα desktops και laptops, ακόμα και μετά από την άρση της καραντίνας, φτάνοντας το 68,4% των συνολικών παραγγελιών. 

Σύμφωνα με το εξαμηνιαίο report της Convert Group, για τα ελληνικά online σούπερ μάρκετ ο κορονοϊός επηρέασε και τα marketing κανάλια, με τις οργανικές αναζητήσεις να πρωταγωνιστούν και να είναι υπεύθυνες για το 25% των ηλεκτρονικών συναλλαγών του εξαμήνου, που αποτελεί αύξηση 8 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το 1ο εξάμηνο του 2019.

Αντίθετα, οι παραγγελίες, που ήρθαν από διαφημίσεις στη Google, μειώθηκαν κατά 40% τον Απρίλιο σε σχέση με τον περσινό Απρίλιο. Όπως υποστηρίζουν οι αναλυτές, οι λιανέμποροι ήταν αρκετά συγκρατημένοι στη διαφημιστική τους δαπάνη, είτε επειδή αντιμετώπιζαν προβλήματα διαθεσιμότητας προϊόντων, είτε για να κατευνάσουν τον τεράστιο φόρτο παραγγελιών, που δεν ήταν σε θέση να υποστηρίξουν αποτελεσματικά λόγω έλλειψης υποδομών.

Τι πουλήθηκε περισσότερο

Από τις κατηγορίες online αγορών, που αυξήθηκαν σε αξία στην καραντίνα, η έρευνα καταλήγει ότι τον Μάρτιο του 2020 τα χαρτικά παρουσίασαν αύξηση +407% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Αύξηση +397% παρουσίασαν τα καλλυντικά και είδη περιποίησης, +372% τα κατεψυγμένα τρόφιμα, +348% τα συσκευασμένα τρόφιμα και +340% τα φρέσκα τρόφιμα, +299% τα προϊόντα αρτοποιίας, +159% τα ποτά και αναψυκτικά και τέλος +83% τα προϊόντα περιποίησης για παιδιά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Στροφή» των καταναλωτών στα τυποποιημένα τρόφιμα για λόγους ασφάλειας

Η τάση συνδέεται με την πανδημία του COVID-19, καθώς οι καταναλωτές όλο το προηγούμενο διάστημα αναζητούσαν προϊόντα συσκευασμένα/τυποποιημένα, ασφαλή και εύκολα να αποθηκευτούν στο σπίτι για αρκετό διάστημα.