ΓΔ: 792.38 0.63% Τζίρος: 84.54 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Προχωρά το «στοιχειωμένο» έργο στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών

Προκηρύσσεται τις επόμενες εβδομάδες η δεύτερη φάση ανακαίνισης του Σταθμού Αθηνών, προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ. Το έργο του ΟΣΕ έχει μείνει στις... μακέτες τα τελευταία 15 χρόνια.

Από το 2005 προσπαθεί ο ΟΣΕ να αναβαθμίσει τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών, αλλά δεκαπέντε χρόνια αργότερα τα έργα δεν έχουν ολοκληρωθεί. Τις προσεχείς εβδομάδες προχωρά η ΕΡΓΟΣΕ στην προκήρυξη της δεύτερης φάσης για την ανακαίνιση του Σ.Σ. Αθηνών με τα τεύχη δημοπράτησης να βρίσκονται σε φάση οριστικοποίησης και τον προϋπολογισμό του έργου να φτάνει τα 40 εκατ. ευρώ.

Με το συγκεκριμένο έργο αναβαθμίζεται ο Σ.Σ. Αθηνών τόσο στην ικανότητα εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, δηλαδή την αύξηση γραμμών και αποβαθρών, σύνδεση με σταθμό μετρό, ολοκλήρωση ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) εγκαταστάσεων κ.λπ., όσο και αισθητικά με την αποκατάσταση όψεων. 

Οι εργασίες ανακαίνισης και ανάπτυξης του Σ.Σ. Αθηνών ξεκίνησαν από τον ΟΣΕ με την Σύμβαση 994/2005, συνεχίστηκαν από την ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. με την Σύμβαση 751/2015 και με το νέο προς δημοπράτηση έργο θα ολοκληρωθούν οι εργασίες υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης, με την παρούσα εργολαβία με Αριθμό Διακήρυξης (Α.Δ.) 2513.

Κύρια χαρακτηριστικά του Φυσικού Αντικειμένου των έργων της δεύτερης φάσης που θα προκηρυχθούν σύντομα είναι:

• Κατασκευή των νέων αποβάθρων Νο 1, 2 & 3 (των νέων γραμμών Νο 1 έως και Νο 6) του Σ.Σ. Αθηνών μετά των στεγάστρων.

• Κατασκευή των υποδομών (θεμελίωση) των μελλοντικών κτιριακών εγκαταστάσεων - στεγάστρου του Σ.Σ.Α.

• Καθαίρεση παλαιάς υφιστάμενης υπόγειας πεζοδιάβασης περί την Χ.Θ. 10+410

• Καθαίρεση της προσωρινής ισόπεδης διάβασης πρόσβασης των πεζών από το κτήριο εισόδου στο σταθμό (κτήριο οδού Δηληγιάννη) στις αποβάθρες Νο 4, 5 & 6.

• Καθαίρεση μέρους του νότιου (σημερινή χρήση καταστήματος) και βόρειου (στέγαστρο) τμήματος του υπάρχοντος κτιρίου του Σ.Σ. Αθηνών και αποκατάσταση των όψεων του μετά τις αναγκαίες παρεμβάσεις. 

• Επέκταση της Μεγάλης Υπόγειας Διάβασης του Σ.Σ. Αθηνών περί την Χ.Θ. 10+300 κάτω από τις κατασκευαζόμενες νέες αποβάθρες Νο 1, 2 & 3 συμπεριλαμβανομένων του κελύφους των καταστημάτων εντός της Υπόγειας Διάβασης τις κλίμακες, κυλιόμενες σκάλες, τους ανελκυστήρες και την σύνδεση με το Σταθμό «Λαρίσης» της Αττικό Μετρό Α.Ε.

• Επέκταση της Μικρής Κάτω Διάβασης Πεζών κάτω από τις κατασκευαζόμενες νέες αποβάθρες Νο 1, 2 & 3 με τις κλίμακες και τους ανελκυστήρες.

• Κατασκευή τριών (3) νέων μεταλλικών άνω πεζοδιαβάσεων εντός του Σ.Σ. Αθηνών στις Χ.Θ. 10+507, 10+581 & 10+700 για την διέλευση των πεζών πάνω από τις σιδηροδρομικές γραμμές, την πρόσβαση στο σύνολο των αποβάθρων του Σταθμού και την άμεση απομάκρυνση σε περίπτωση κινδύνου.

• Ολοκλήρωση των Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων (Η/Μ) στον Σ.Σ. Αθηνών (εργασίες σύνδεσης με τον υποσταθμό Μέσης Τάσης και το Ηλεκτροπαραγωγικό Ζεύγος, Κυλιόμενες Κλίμακες, Ανελκυστήρες, Πυρόσβεση, Ηλεκτροφωτισμός).

•  Σήμανση Σταθμού, σύμφωνα με:
- Τη θέση και την μορφολογία του σταθμού και των κτιρίων,
- Την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού

• Εγκατάσταση νέου αποχετευτικού δικτύου ομβρίων των σιδηροδρομικών γραμμών 1 έως και 6 και των νέων αποβάθρων Νο 1, 2 & 3 του Σ.Σ. Αθηνών και ολοκλήρωση της ανακατασκευής του παντοροϊκού αγωγού (Ζ2) που διασχίζει εγκαρσίως τις Σ.Γ. στο βόρειο άκρο του κτηρίου εισόδου επί της οδού Δηληγιάννη.

• Πλήρης κατασκευή της επιδομής των υπολοίπων έξι (6) σιδηροδρομικών γραμμών, 1 έως και 6 στο Σ.Σ. Αθηνών, μετά των απαιτουμένων χωματουργικών του υποστρώματος της επιδομής. 

• Ηλεκτροκίνηση μέσω εναέριας ‘‘Αλυσοειδούς’’ Γραμμής Επαφής 25 KV – 50 Hz των Σ.Γ. 1 έως και 6 του Σ.Σ. Αθηνών.

Για το σωστό συντονισμό των εργασιών, χωρίς αυτές να επηρεάσουν την αδιάλειπτη λειτουργία του Σταθμού, έχει προβλεφθεί συγκεκριμένη αλληλουχία των κατασκευαστικών εργασιών (phasing). Οι εργασίες της νέας εργολαβίας θα υλοποιηθούν υπό συνεχή σιδηροδρομική κυκλοφορία με ηλεκτροκινούμενο τον δεξιό ημιδιάδρομο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών (σιδηροδρομικές γραμμές 7, 8, 9 & 10) και με εξασφάλιση της αδιάλειπτης πρόσβασης των επιβατών στις λειτουργούσες δυτικές αποβάθρες του Σταθμού (αποβάθρες 4, 5 & 6), τόσο από τα ανατολικά (οδός Δηληγιάννη) όσο και από τα δυτικά (οδός Κωνσταντινουπόλεως).

Με μελλοντική εργολαβία θα ολοκληρωθεί η εγκατάσταση της σηματοδότησης και των τηλεπικοινωνιακών συστημάτων καθώς και η ολοκλήρωση των οδικών έργων για την κυκλοφοριακή αναβάθμιση της περιοχής.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τελεσίγραφο Κομισιόν: Ούτε ευρώ για έργα χωρίς εκσυγχρονισμό του ΟΣΕ

«Κίτρινη κάρτα» στο υπουργείο Υποδομών από τις Βρυξέλλες, με την έκθεση εποπτείας να επισημαίνει τις απελπιστικές καθυστερήσεις στην ανασυγκρότηση ΟΣΕ - ΕΡΓΟΣΕ και στην προώθηση των έργων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Πάτρα, ο Καραμανλής και η «χρυσή» γραμμή τρένου του 1 δισ. ευρώ

Μερική υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο ως το λιμάνι Πάτρας πρότεινε ο υπουργός Υποδομών, αλλά ο Δήμος Πάτρας επιμένει σε πλήρη υπογειοποίηση με διπλάσιο προϋπολογισμό.