ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Με ένα κλικ το Δημόσιο θα «βλέπει» όλους τους δημόσιους υπαλλήλους

Το Σύστημα Διαχείρισης Ανθρωπίνου Δυναμικού αποτελεί ένα από τα πρώτα μεγάλα έργα τεχνολογικού εκσυγχρονισμού του δημοσίου. Τι περιλαμβάνει η προκήρυξη του έργου.

Έπειτα από πολυετή καθυστέρηση, επί απανωτών κυβερνήσεων, προκηρύχθηκε πριν από λίγες ημέρες το πρώτο από τα έργα τεχνολογικού εκσυγχρονισμού του δημοσίου, για το Σύστημα Διαχείρισης Ανθρωπίνου Δυναμικού. Ο ανάδοχος του έργου, ο προϋπολογισμός του οποίου μπορεί να φτάσει και τα 11,6 εκατ. ευρώ, δεν θα αναλάβει μόνο την ανάπτυξη του συστήματος, αλλά και τη λειτουργία / συντήρησή του για διάστημα 15 μηνών, με βάση Συμφωνία Επιπέδου Παρεχόμενων Υπηρεσιών (SLA). Οι προσφορές θα κατατεθούν στις 15 Οκτωβρίου, αν δεν υπάρξει παράταση από την Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ (ΚτΠ ΑΕ) που έχει αναλάβει να προχωρήσει το έργο για λογαριασμό του υπουργείου Εσωτερικών.

Το μεγάλο ερώτημα είναι αν θα εγκατασταθεί εγκαίρως το σύστημα σε όλους τους φορείς που προβλέπεται και, κυρίως, αν θα λειτουργεί ικανοποιητικά ώστε να υπάρχει ανά πάσα στιγμή πλήρης εικόνα από την ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών για το προσωπικό του δημοσίου. Ήδη ορισμένοι φορείς επικαλούνται το γεγονός πως διαθέτουν τέτοια συστήματα. Με βάση την προκήρυξη του διαγωνισμού πρέπει να εξασφαλιστεί η διαλειτουριγκότητά τους με το κεντρικό σύστημα του υπουργείου Εσωτερικών.

Το έργο δεν αφορά μόνο τους δημοσίους υπαλλήλους στην κεντρική διοίκηση, αλλά και τους εκατοντάδες χιλιάδες που απασχολούνται στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ). Στόχος είναι να έχει το υπουργείο Εσωτερικών, με το πάτημα ενός κουμπιού, πλήρη εικόνα για κάθε δημόσιο υπάλληλο ή για κάθε υπηρεσία του δημοσίου. Για παράδειγμα στον πυρήνα του νέου συστήματος θα περιλαμβάνονται διαδικασίες που αφορούν το Μητρώο Υπαλλήλων του δημοσίου, τα Ψηφιακά Οργανογράμματα των κρατικών υπηρεσιών, τα περιγράμματα θέσης κάθε υπαλλήλου, κ.λπ. Θα αναπτυχθούν, επίσης, υποσυστήματα για τη διαχείριση προσλήψεων, τη διαχείριση της κινητικότητας στο δημόσιο, τη διαχείριση απουσιών και αδειών καθώς και τα ωράρια, τις προαγωγές /τοποθετήσεις προϊσταμένων, αλλά και τη διαχείριση απόδοσης μιας υπηρεσίας ή υπαλλήλου, τις πειθαρχικές διώξεις, κ.α. Το σύνολο των υπηρεσιών θα λειτουργεί μέσω διαδικτυακής πύλης η οποία θα είναι το σημείο πρόσβασης για το σύνολο των χρηστών.

Σύμφωνα με την προκήρυξη με το νέο σύστημα, που αναμένεται να παραδοθεί σε 33 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, εξασφαλίζεται «η ορθή κατανομή, η βέλτιστη διαχείριση των ανθρωπίνων πόρων του δημόσιου τομέα καθώς και η εφαρμογή πολιτικών αξιολόγησης αυτών». Στο πλαίσιο αυτό θα εφαρμοστεί ένα ενιαίο και ολοκληρωμένο σύστημα πολιτικών διαχείρισης ανθρωπίνων πόρων στο οποίο εμπλέκονται όλοι οι κύριοι δρώντες. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στη διαχείριση των υψηλόβαθμων στελεχών της δημόσιας διοίκησης.

Επιτυγχάνεται, επίσης, «βελτίωση της διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού που περιλαμβάνει τις πολιτικές και τις δράσεις που απαιτούνται για την επιμέλεια όλων των πτυχών οι οποίες αφορούν σε θέματα προσωπικού, συμπεριλαμβάνοντας την πρόσληψη, την εκπαίδευση, την αξιολόγηση, τις αμοιβές (οικονομικές και μη) και την παροχή ενός ασφαλούς και δίκαιου περιβάλλοντος για τους εργαζόμενους ενός οργανισμού. Τέτοιες πολιτικές και πρακτικές μπορεί να είναι ο καθορισμός της φύσης της εργασίας κάθε εργαζόμενου, ο σχεδιασμός των αναγκών για προσλήψεις και η αξιολόγηση τους, η παροχή κατευθύνσεων και εκπαίδευση των εργαζόμενων, η διαχείριση μισθοδοσίας, κλπ». Επιτρέπεται, επίσης, ο «σχεδιασμός, υλοποίηση και αποτίμηση μιας ενιαίας πολιτικής διαχείρισης του Ανθρώπινου Δυναμικού στη Δημόσια Διοίκηση». Ετσι θα δίνεται «έμφαση στους ανθρώπους που υποστηρίζουν τις διαδικασίες και στο αποτέλεσμα που παράγουν και όχι στην τήρηση των διαδικασιών».

Η ΚτΠ ΑΕ προκήρυξε, επίσης, στα μέσα Ιουλίου και έναν από τους μεγαλύτερους διαγωνισμούς συμβουλευτικών υπηρεσιών στη χώρα, προϋπολογισμού κοντά στα 4 εκατ. ευρώ. Αφορά την υπογραφή Συμφωνίας – Πλαίσιο για την παροχή εξειδικευμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών τεχνικής και επιχειρησιακής υποστήριξης προς το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και την ΚτΠ ΑΕ στις ακόλουθες Θεματικές Περιοχές:

  • Θεματική Περιοχή 1: Υποστήριξη στην εξειδίκευση κατευθύνσεων πολιτικής ψηφιακού μετασχηματισμού, εκπόνηση οριζόντιων ή/και κάθετων (τομεακών) μελετών που αφορούν συγκεκριμένες προτεραιότητες-στόχους, διαμόρφωση σχετικών σχεδίων δράσεων.
  • Θεματική Περιοχή 2: Υποστήριξη στον αναλυτικό σχεδιασμό και ωρίμανση παρεμβάσεων ή έργων, στην κατάρτιση προκηρύξεων, στη διενέργεια διαγωνισμών και στη σύναψη συμβάσεων.
  • Θεματική Περιοχή 3: Υποστήριξη στην παρακολούθηση υλοποίησης παρεμβάσεων ή έργων.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κυριάκος Πιερρακάκης, Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αγώνας δρόμου για την προκήρυξη δεκάδων έργων πληροφορικής το 2022

Το υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα πρέπει μέχρι το τέλος της χρονιάς να αναθέσει πλήθος συμβάσεων μεγάλων έργων πληροφορικής, προϋπολογισμού εκατοντάδων εκατ. ευρώ στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης.
logistes, forologia, epixeiriseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι μικρομεσαίες γίνονται... digital με πρωτόγνωρη ταχύτητα

Εντυπωσιακή κινητοποίηση για ψηφιακό μετασχηματισμό φέρνει η πανδημία, με έξι στις δέκα ΜμΕ να αναλαμβάνουν σχετικές πρωτοβουλίες, τις μισές να υιοθετούν την τηλεργασία και μία στις πέντε το ηλεκτρονικό εμπόριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βίβλος Ψηφιακού Μετασχηματισμού: Οι 18 κινήσεις που αλλάζουν τα πάντα

Οι βασικές αρχές του σχεδίου που έχει καταρτίσει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης και ανατρέπουν την... ψηφιακή κακοδαιμονία του κράτους. Πώς θα βγουν κερδισμένες οι επιχειρήσεις.