ΓΔ: 1427.2 0.48% Τζίρος: 2.54 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:37:43 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: ΑΠΕ

Η κίνηση με φυσικό αέριο κερδίζει έδαφος σε Ελλάδα και Ευρώπη

Η εναλλακτική επιλογή που προσφέρει ένα αυτοκίνητο που κινείται με φυσικό αέριο είναι ότι όταν τελειώσει το συγκεκριμένο καύσιμο αυτόματα και ανεπαίσθητα το όχημα κινείται με βενζίνη. 

Εκτός από την ηλεκτροκίνηση, η οποία τους τελευταίους μήνες γνωρίζει μεγάλη άνθηση, η κίνηση με φυσικό αέριο αποτελεί εξίσου μία από τις βασικές επιλογές αυτών που αγοράζουν καινούργιο αυτοκίνητο. Αυτό αποτυπώνεται με τον καλύτερο τρόπο στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων του προηγούμενου μήνα, αφού -σύμφωνα με τα στοιχεία που εξέδωσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ)- οι πωλήσεις των οχημάτων που είχαν ως βασικό καύσιμο το φυσικό αέριο αντιπροσωπεύει το 1,6% των συνολικών πωλήσεων.

Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων όλα δείχνουν ότι η κίνηση με φυσικό αέριο κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος. Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται απολύτως καμία αλλαγή από τον παραδοσιακό τρόπο οδήγησης με υγρά καύσιμα (βενζίνη, πετρέλαιο), ενώ η οικονομία -σε πολλές περιπτώσεις- φθάνει και το 65%. Έτσι, η κίνηση με φυσικό αέριο αποτελεί το μεταβατικό στάδιο στην ηλεκτροκίνηση, καθώς ο οδηγός δεν έχει να σκεφτεί πού θα φορτίσει το αυτοκίνητό του. Παράλληλα, ανοδική πορεία στον συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου σημειώνεται σε όλη την Ευρώπη, με την αύξηση των πωλήσεων να βρίσκεται κοντά στο 18%.

Οδηγώντας ένα όχημα που κινείται με φυσικό αέριο, ο οδηγός έχει ακριβώς την ίδια αίσθηση και απόδοση των κινητήρων αερίου με εκείνη των αντίστοιχων κινητήρων που διαθέτουν ως βασικό καύσιμο τη βενζίνη ή το πετρέλαιο. Η μόνη διαφορά εντοπίζεται στον αποθηκευτικό χώρο, όπου εκεί υπάρχει η δεξαμενή του CNG, η οποία καταλαμβάνει κάποια λίτρα και μειώνει τη χωρητικότητά του. Ωστόσο, επειδή μιλάμε για δεξαμενή, αυτή είναι απόλυτα ασφαλής, καθώς έχει σχεδιαστεί, κατασκευαστεί και πιστοποιηθεί σύμφωνα με τα υψηλότερα βιομηχανικά πρότυπα. Είναι εξοπλισμένη με βαλβίδα ασφαλείας και σε περίπτωση πυρκαγιάς απελευθερώνει το αέριο στον εξωτερικό αέρα με ελεγχόμενο τρόπο. Η δεξαμενή φτάνει μέγιστη πίεση περίπου 200 bar, αλλά έχει σχεδιαστεί για να αντέχει περισσότερο από το διπλάσιο. Το φυσικό αέριο δεν μπορεί να παγώσει ακόμη και στις ψυχρότερες περιοχές του κόσμου, καθώς για να γίνει κάτι τέτοιο η εξωτερική θερμοκρασία θα πρέπει να φθάσει τους -160 βαθμούς Κελσίου, κάτω από το μηδέν.

Η εναλλακτική επιλογή που προσφέρει ένα αυτοκίνητο που κινείται με φυσικό αέριο είναι ότι όταν τελειώσει το συγκεκριμένο καύσιμο αυτόματα και ανεπαίσθητα το όχημα κινείται με βενζίνη, έχοντας πάνω από 100 χιλιόμετρα αυτονομίας. Σημειώνεται, ότι η ποσότητα βενζίνης που υπάρχει στη δεξαμενή θα πρέπει να καταναλώνεται μέσα σε περίπου έξι μήνες.

Τα οφέλη των κατόχων αυτοκινήτων με φυσικό αέριο είναι πολλά, καθώς οι μετακινήσεις τους τόσο εντός όσο και εκτός πόλης γίνονται με οικονομία. Ένα αυτοκίνητο πόλης μπορεί να καταναλώσει περίπου 4 με 5 κιλά φυσικού αερίου και ένα μεγαλύτερο όχημα 1 με 2 κιλά περισσότερο, που αν το μετατρέψουμε σε κόστος αγοράς φυσικού αερίου, το οποίο σήμερα είναι κοντά στα 75 λεπτά του ευρώ, τότε για τα 100 χιλιόμετρα ένας οδηγός θα δαπανήσει το μέγιστο 5 ευρώ. Η οικονομία που πραγματοποιείται σε σύγκριση με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα είναι κοντά στο 30% και 55% σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα οχήματα.

Η μηχανική λειτουργία των οχημάτων φυσικού αερίου είναι η ίδια με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα και χρειάζονται κανονικά τα προγραμματισμένα σέρβις τους.

Σήμερα, το μεγαλύτερο μειονέκτημα, ίσως, είναι ότι δεν υπάρχουν ακόμη πολλά σημεία ανεφοδιασμού, που όμως είναι έτσι κατανεμημένα ώστε να μπορεί κάποιος να διανύσει την Ελλάδα χωρίς κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα, πιθανόν με μοναδική εξαίρεση τη Θράκη, την Πελοπόννησο και τα νησιά, όπου δεν υπάρχει ακόμη κάποιο σημείο ανεφοδιασμού, αλλά βρίσκονται σε στάδιο προγραμματισμού.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

desfa_revithousa
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΔΕΣΦΑ: Αυξημένη η κατανάλωση φυσικού αερίου το α' τρίμηνο του 2024

Η κατανάλωση φυσικού αερίου από τους ηλεκτροπαραγωγούς αυξήθηκε κατά 29,5% ενώ οι ΗΠΑ εξακολουθούν να αποτελούν τη βασική πηγή προμήθειας της χώρας με LNG, με ποσοστό 65,51% επί των συνολικών εισαγωγών LNG.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σδούκου: Να ληφθούν μέτρα για την προέλευση του φυσικού αερίου από την ΕΕ

Η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας παρατήρησε ότι η Κομισιόν έχει «ευήκοα ώτα» για τη σημασία πρωτοβουλιών όπως ο κάθετος άξονας και παρόμοιες υποδομές και υποστηρίζει τέτοιου είδους projects όπως οι ΗΠΑ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Alpha Bank: Πώς οι ενεργειακές κρίσεις επηρέασαν την οικονομία

Σε ειδική μελέτη η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της τράπεζας εξετάζει πώς η Ελλάδα αντέδρασε στις ενεργειακές κρίσεις από το 1970 έως και σήμερα και στις συνέπειες που είχαν για πληθωρισμό αλλά και δημοσιονομικά μεγέθη.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αλ. Σδούκου: Ναι στην εθελοντική μείωση ζήτησης φυσικού αερίου

Η υφυπουργός έθεσε επίσης, το ζήτημα της μεγάλης μείωσης και της αστάθειας των τιμών CO2, που περιπλέκουν τις προσπάθειες για απαλλαγή από τον άνθρακα, θέτοντας σε κίνδυνο τις σχετικές επενδύσεις.
Ηλεκτρικό ρεύμα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΙΕΝΕ: Με χαμηλότερες τιμές το ενεργειακό προφίλ της χώρας για το 2023

Η μέση Τιμή Εκκαθάρισης της Αγοράς (ΤΕΑ) το 2023 εμφανίστηκε μειωμένη κατά 57% σε σύγκριση με το 2022 και διαμορφώθηκε στα €119.26/MWh. Όσον αφορά τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας, αυτή διαμορφώθηκε στις 48.5 TWh.
Chistos Staikouras
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Προς υπογραφή συμβάσεις για την προμήθεια λεωφορείων φυσικού αερίου

«Στόχος η αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, η ενίσχυση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και η υψηλού επιπέδου προσφερόμενες υπηρεσίες δημοσίων μεταφορών προς τους πολίτες» τόνισε ο κ. Σταϊκούρας