Φώτο: ΑΠΕ

Κ. Χατζηδάκης: Πολλαπλά τα οφέλη από τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό

Μεγάλα τα οφέλη για τη χώρα από τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό φυσικού αερίου σύμφωνα με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστή Χατζηδάκη.

Τα οφέλη που προκύπτουν για τη χώρα από τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό φυσικού αερίου ανέλυσε σήμερα ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης σε συνέντευξη στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ.

Χθες, υπενθυμίζεται, ο κ.Χατζηδάκης και η ομόλογός του υπουργός Ενέργειας της Βουλγαρίας υπέγραψαν στη Σόφια την διακυβερνητική συμφωνία για την κατασκευή του έργου.

Όπως σημείωσε ο υπουργός ΠΕΝ, ο αγωγός κατασκευάζεται από ελληνικές εταιρίες, AVAX που είναι η κατασκευαστική, και την Σωληνουργεία Κορίνθου που θα προμηθεύσει τους αγωγούς, γεγονός που αποτελεί όφελος για την οικονομία και τους εργαζόμενους. «Αλλά ταυτόχρονα, έχουμε κι ένα άλλο όφελος από την κατασκευή αυτού του αγωγού, ότι ενισχύεται η ενεργειακή μας ασφάλεια και παράλληλα ενισχύεται η γεωστρατηγική θέση της χώρας. Διότι εκτός από τους αγωγούς που είχαμε έτσι κι αλλιώς, κι εκτός από τον TAP o οποίος έχει ολοκληρωθεί στην πατρίδα μας, τίθεται κι αυτός ο αγωγός ο οποίος σε συνδυασμό με το Terminal FSRU, όπως σχεδιάζεται στην Αλεξανδρούπολη και θα είναι σταθμός με υγροποιημένο φυσικό αέριο, μπορεί να δώσει άλλη δυναμική στην Ελλάδα στον τομέα του φυσικού αερίου», σημείωσε ο υπουργός. Υπενθύμισε, δε, ότι ο αγωγός που υλοποιείται τώρα είχε ξεκινήσει ως ιδέα το 2009 όταν ο ίδιος ήταν και πάλι υπουργός Ενέργειας.

Σε ερώτηση για την ΔΕΗ ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε ότι η απολιγνιτοποίηση γίνεται για οικονομικούς λόγους, γιατί πια με τα χρήματα που πληρώνει η ΔΕΗ για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, βάσει των διεθνών συνθηκών, είναι ασύμφορο να λειτουργούν αυτές οι μονάδες, αλλά και για λόγους φυσικά περιβαλλοντικούς. Σημείωσε ωστόσο ότι δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να παρακαμφθεί η ενεργειακή ασφάλεια της χώρας. «Προφανώς, δεν θα πάμε απερίσκεπτα να κλείνουμε λιγνιτικές μονάδες, εάν την ίδια στιγμή βλέπουμε ότι μπορεί να υπάρξει ένα κενό. Όλα αυτά θα γίνουν συντεταγμένα και προετοιμασμένα σε χρόνο ρεκόρ ίσως, γιατί ο σχεδιασμός θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα σε δυο- τρεις μήνες», τόνισε.

Αναφερόμενος στο αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο, επεσήμανε πως ο Ψηφιακός Χάρτης θα είναι η «μαγνητική τομογραφία» των ακινήτων στη χώρα όπου θα μαζευτούν όλα τα γεωχωρικά δεδομένα. Δηλαδή, στοιχεία του Κτηματολογίου, στοιχεία που αφορούν τις αρχαιολογικές υπηρεσίες, το αδειοδοτικό περιβάλλον, κλπ, «έτσι ώστε όταν κάποιος πάει να κάνει μία συναλλαγή για τα ακίνητα να μην βρίσκεται προ εκπλήξεων, να έχει μια πλήρη εικόνα και να μην του προκύπτουν ζητήματα εκ των υστέρων».

Σε ερώτηση για την ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού ο υπουργός τόνισε: «Δεν προσερχόμαστε με μία θέση η οποία είναι άκαμπτη, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο να σκεπτόμαστε, άνθρωποι οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους και οι οποίοι είναι Έλληνες σαν και εμάς να αποκλείονται και να λέμε ότι μπορούν να ψηφίσουν μεν, αν πάρουν ένα αεροπλάνο και έρθουν εδώ, αλλά αν δεν πάρουν αεροπλάνο δεν μπορούν να το κάνουν».

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

tap-fysiko aerio-ellada-italia-alvania-energeia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξεκινά η εμπορική λειτουργία του ΤΑΡ

Ο ΤΑΡ αποτελεί το ευρωπαϊκό σκέλος του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου, έργου που προσφέρει δυναμικότητα για τη μεταφορά 10 bcm/a (δισ. κυβικών μέτρων το χρόνο) νέων ποσοτήτων φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν προς πολλαπλές αγορές της Ευρώπης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το αμερικανικό LNG κυρίαρχο στην ελληνική αγορά φυσικού αερίου

Το LNG, λόγω και των χαμηλότερων τιμών σε σχέση με το αέριο των αγωγών, κυριαρχεί στην εγχώρια κατανάλωση το διάστημα Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2020. Αύξηση των εισαγωγών φυσικού αερίου από τις ΗΠΑ κατά 420% σε σύγκριση με το 2019.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έκλεισαν οι προσφορές στους διαγωνισμούς για φυσικό αέριο σε Μακεδονία - Θράκη

Ο σχεδιασμός της ΔΕΔΑ για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης προβλέπει, επίσης, την ανάπτυξη δικτύων διανομής φυσικού αερίου στην Ορεστιάδα και την Καβάλα  για τις οποίες τα έργα θα δημοπρατηθούν εντός του Νοεμβρίου 2020.