ΓΔ: 1357.3 -2.40% Τζίρος: 150.93 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
eshop, emporio, internet, elstat
Φώτο: Shutterstock

Ο πυρετός του ηλεκτρονικού shopping: Πόσα ξοδεύουμε, τι αγοράζουμε

Οι μισοί Έλληνες καταναλωτές έκαναν αγορές σημαντικής αξίας (100 - 500 ευρώ) μέσω διαδικτύου το πρώτο τρίμηνο του 2020. Ένδυση, υπόδυση, αξεσουάρ, ηλεκτρονικά είδη και ψυχαγωγία στην κορυφή των προτιμήσεων.

Έτος ιστορικής σημασίας για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα αποδεικνύεται το 2020, καθώς οι ιδιαίτερες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία έχουν οδηγήσει για πρώτη φορά τους μισούς καταναλωτές να πραγματοποιήσουν αγορές σημαντικής αξίας, 100 έως 500 ευρώ, δημιουργώντας τις προϋπόθεσεις για δυναμική ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το πρώτο τρίμηνο, οι μισοί Έλληνες καταναλωτές (49,7%) πλήρωσαν φέτος συνολικά από 100 έως 500 ευρώ για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που αγόρασαν ηλεκτρονικά, ενώ το 39,8% των ερωτηθέντων δαπάνησε κάτω από 100 ευρώ. Όσον αφορά στο πλήθος και στην αξία των αγορών, οι τέσσερις στους δέκα Έλληνες (39,3%) έκαναν από μία έως δύο αγορές. Οι τρεις στους δέκα (30,6%) έκαναν μεταξύ τριών και πέντε αγορών, ενώ το 30,1% έκαναν περισσότερες από πέντε αγορές.

Οι αγορές των προϊόντων επηρεάστηκαν σε αρκετό βαθμό και από τις νέες ανάγκες που δημιούργησε η υποχρεωτική τηλεργασία για πολλούς, καθώς το 30,4% των Ελλήνων που πραγματοποίησαν αγορές μέσω διαδικτύου, αγόρασαν ηλεκτρονικούς υπολογιστές, tablets, κινητά τηλέφωνα ή αξεσουάρ (εκτυπωτές, καλώδια, θήκες, ακουστικά). Επίσης η υποχρεωτική παραμονή στο σπίτι έφερε και άνοδο των ψηφιακών αγορών για ταινίες, σειρές είτε μέσω πλατφορμών streaming, είτε ως ψηφιακό αρχείο που μεταφορτώνεται, με το 8,3% των καταναλωτών να ξοδεύουν για το home entairtment το πρώτο τρίμηνο.

Η πλειοψηφία πάντως των καταναλωτών, σε ποσοστό 65%, κατευθύνθηκε προς τις διαδικτυακές αγορές ειδών ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ (τσάντες, κοσμήματα), ενώ το 6,4% πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές λογισμικού για ηλεκτρονικούς υπολογιστές ή άλλες συσκευές, συμπεριλαμβανομένων των αναβαθμίσεων.

Επίσης, το 17,2% των καταναλωτών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές, αγόρασαν συνδρομές internet ή συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας. Παράλληλα, το 14,3% αγόρασαν online εισιτήρια για πολιτιστικά γεγονότα ή αναψυχή (κινηματογράφο, θέατρο, συναυλίες).

Το 21,9% των καταναλωτών πραγματοποίησαν online αγορές για υπηρεσίες μεταφοράς/μετακίνησης από επιχειρήσεις μέσων μαζικής μεταφοράς (ΚΤΕΛ, αστικές συγκοινωνίες, εταιρείες ταξί -συμπεριλαμβανομένης της UBER- αεροπορικές και ακτοπλοϊκές). Το 9,8% αγόρασαν ηλεκτρονικά υπηρεσίες διαμονής (κατάλυμα) από επιχειρήσεις, όπως ξενοδοχεία ή ταξιδιωτικά πρακτορεία.

Συνολικά, το ποσοστό των καταναλωτών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές, παρουσίασε αύξηση 15,2%. Σχεδόν στο σύνολο τους, με ποσοστό 93,1%, οι καταναλωτές που αγόρασαν ηλεκτρονικά, επέλεξαν εγχώριες επιχειρήσεις, ποσοστό αυξημένο κατά 7,4% σε σύγκριση με το 2019 που ήταν 86,7%.

Σημαντική αύξηση της χρήσης  του διαδικτύου στην Ελλάδα

Παράλληλα με την αύξηση των συναλλαγών ηλεκτρονικού εμπορίου, συνεχίζει να αυξάνεται η χρήση του διαδικτύου στην Ελλάδα. Όπως αναφέρουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 78,1% των Ελλήνων κάνουν χρήση του διαδικτύου, με το ποσοστό αυτό να είναι αυξημένο κατά 3,2% σε σχέση με το 2019. Επίσης, τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα, το 98% των χρηστών μπαίνει στο internet, ενώ περισσότερες από δύο φορές, στη διάρκεια της ημέρας, μπαίνει στο Διαδίκτυο το 88,7% των τακτικών χρηστών.

Σύμφωνα με έρευνα που είχε διενεργήσει η Focus Bari τον Οκτώβριο, οι 7,8 εκατ. Έλληνες που βρίσκονται συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο, χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο 2,8 συσκευές για να συνδεθούν. Καθώς οι χρήστες πέρασαν περισσότερο χρόνο στο σπίτι, η χρήση laptop αυξήθηκε κατά 32% στο πρώτο εξάμηνο του 2020 σε σχέση με το β’ εξάμηνο του 2019 και η χρήση σταθερού υπολογιστή (desktop) σημείωσε άνοδο 31%, με το ποσοστό για τα tablet να ενισχύεται 16%, ενώ η χρήση smartphone παρέμεινε ουσιαστική αμετάβλητη σημειώνοντας άνοδο μόλις 1%. Εντυπωσιακό πάντως είναι το γεγονός πως εκτινάχθηκε κατά 52% η χρήση της smart TV, ως μέσου σύνδεσης στο διαδίκτυο, εξέλιξη που συνδέεται προφανώς με την αύξηση του χρόνου παραμονής στο σπίτι.

Αναφορικά με τους λόγους χρήσης του Διαδικτύου, η αναζήτηση πληροφοριών και υπηρεσιών είναι η βασικότερη δραστηριότητα για το 88,9% των πολιτών ηλικίας 16-74. Σημαντικά αυξημένο σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα είναι και το ποσοστό των Ελλήνων χρηστών, που πραγματοποιούν online τραπεζικές συναλλαγές.

Έτσι, σχεδόν ένας στους δύο (46,8%) έκανε το 1ο τρίμηνο του 2020 τουλάχιστον μία online τραπεζική συναλλαγή. Το αντίστοιχο ποσοστό έναν χρόνο νωρίτερα ήταν 40,3%.  Κλήσεις ή βιντεοκλήσεις μέσω Διαδικτύου (Skype, Messenger, Viber, Whats App, Facetime) έκαναν το 72,3% των χρηστών από 66,8% την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Οι λόγοι χρήσης του διαδικτύου από τους Έλληνες

elstat, diadiktyo, internet

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

emporio-katastimata-magazia-xristougenna
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χριστούγεννα χωρίς ψώνια: Μόνο 128 ευρώ θα ξοδέψουν οι Έλληνες

Περιορισμένες θα είναι οι φετινές χριστουγεννιάτικες αγορές, με τους καταναλωτές να φοβούνται πως η οικονομική κρίση θα συνεχιστεί και μετά το 2021. Ελάχιστη απόδοση στις επιχειρήσεις από το click away.
papastergiou, παπαστεργιου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς θα «γκρεμιστούν» οι χρεώσεις για γρήγορο ίντερνετ με οπτική ίνα

Σε τιμές... χαλκού για συνδέσεις οπτικής ίνας οδηγούν οι επιδοτήσεις 180 εκατ. και ο ανταγωνισμός στη χονδρική με την είσοδο της ΔΕΗ. Παπαστεργίου στο BD: «Θέλουμε οι πάροχοι να βοηθήσουν στην απορρόφηση των vouchers».
Optiki Ina, Fiber, Internet, Diadiktyo, Tilepikoinonies
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Βροχή» παραπόνων από καταναλωτές για τις υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών

Απογοητευμένοι οι καταναλωτές από την ποιότητα των δικτύων. Καταγγέλλουν συχνές αποσυνδέσεις και χαμηλότερες ταχύτητες από αυτές που πληρώνουν. Παραπονούνται και για αθέμιτες πρακτικές από τους παρόχους.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπερδιπλάσιος τζίρος στο e-commerce, νέες προκλήσεις για τους εμπόρους

Με ρυθμό που προσέγγισε το 10% αυξήθηκαν το 2023 οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ οι επιχειρήσεις καλούνται να «τρέξουν» πιο γρήγορα τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Η Τεχνητή Νοημοσύνη και το last mile.