ΓΔ: 1381.07 1.14% Τζίρος: 93.81 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Πώς θα ενισχυθούν τα ελληνικά προϊόντα στην γερμανική αγορά

Οι έντεκα πρακτικές ενίσχυσης των ελληνικών αγροτικών προϊόντων στο γερμανικό ράφι αναδείχθηκαν στο πλαίσιο του 7ου Ελληνογερμανικού διαδικτυακού φόρουμ τροφίμων. 

Να διαβάσουν καλύτερα τις νέες διατροφικές συνήθειες των Γερμανών καταναλωτών που έχουν επηρεαστεί και από την πανδημία, και να προβάλλουν περισσότερο τις ποιοτικές προδιαγραφές των ελληνικών προϊόντων πρέπει οι Έλληνες παραγωγοί ώστε να κατακτήσουν την γερμανική αγορά.

Όπως επισημάνθηκε από τους ομιλητές, στο πλαίσιο του 7ου Ελληνογερμανικού e-Φόρουμ Τροφίμων με τίτλο «Η πανδημική κρίση ευκαιρία αύξησης των ελληνικών εξαγωγών φρούτων στη Γερμανία», ο αγροτικός τομέας έχει ανάγκη από νέες επενδύσεις στο πεδίο της τυποποίησης και της συσκευασίας, ενώ καλείται να εμπλουτίσει τα προϊόντα που καλλιεργούνται στην ελληνική γη, να αποκτήσει στενότερη παρακολούθηση του διεθνούς ανταγωνισμού και να αξιοποιήσει ουσιαστικότερα τις νέες τεχνολογίες και αποδοτικότερα την πολιτική Co-branding, μεταξύ εθνικού και εταιρικού σήματος. 

Ειδικότερα, τα βασικότερα συμπεράσματα της χθεσινής πρώτης ημέρας του 7ου Ελληνογερμανικού e-Φόρουμ Τροφίμων, που τελεί υπό την αιγίδα των υπουργείων Εξωτερικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και υποστηρίζεται από το γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του γενικού προξενείου της Ελλάδας στο Μόναχο και το Δίκτυο Ελλήνων Επιχειρηματιών και Στελεχών Επιχειρήσεων της Βαυαρίας (HNBEB), όπως τα ανέφερε ο διευθυντής του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης είναι τα εξής: 

  • Οι Έλληνες παραγωγοί καλούνται να «διαβάσουν» καλύτερα τις νέες ανάγκες των Γερμανών καταναλωτών, οι οποίοι στρέφονται όλο και περισσότερο προς την υγιεινή και διαιτητική διατροφή, πλέον λόγω και της πανδημίας.
  • Οι παραγωγοί στην Ελλάδα μπορούν να «κτίσουν» σε ισχυρότερα θεμέλια τη θέση τους στη Γερμανία, αξιοποιώντας το γεγονός ότι εξάγουν προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας, προϊόντα τα οποία αναζητεί ο Γερμανός καταναλωτής.
  • Οι Έλληνες παραγωγοί έχουν τα περιθώρια να προβάλουν περισσότερο τις ποιοτικές προδιαγραφές των προϊόντων τους, οι οποίες κατά κύριο λόγο διαφοροποιούν το ελληνικό φρούτο στη Γερμανία.
  • Ο αγροτικός τομέας θα πρέπει να εκμεταλλευθεί σε μεγαλύτερο βαθμό το γεγονός ότι οι Γερμανοί καταναλωτές αποτελούν έναν από τους βασικότερους εξωστρεφείς στόχους των Ελλήνων παραγωγών νωπών προϊόντων.
  • Οι Έλληνες παραγωγοί υποχρεούνται να επενδύσουν στον τομέα της τυποποίησης και της συσκευασίας, ώστε να ενισχύσουν τα ανταγωνιστικά τους στοιχεία έναντι των παραγωγών άλλων εθνικών αγορών.
  • Πολιτεία και αγορά θα πρέπει να υποστηρίξουν το Co-Branding, ώστε εταιρικό και εθνικό σήμα να ενισχύσουν τη γενικότερη εικόνα των ελληνικών προϊόντων στη γερμανική αγορά.
  • Η Πολιτεία θα πρέπει να επενδύσει διαφημιστικά στη Γερμανία, ώστε να στηρίξει τις προσπάθειες των Ελλήνων παραγωγών να αποκτήσουν παρουσία στην τοπική αγορά.
  • Οι μικροί - τοπικοί παραγωγοί καλούνται να συνενωθούν σε μεγαλύτερα σχήματα, είτε εταιρικά είτε συνεταιριστικά, για να οδηγηθούν σε μείωση των λειτουργικών δαπανών και στη σύναψη καλύτερων συμφωνιών με μεγάλα γερμανικά δίκτυα.
  • Ο κλάδος καλείται να επενδύσει στις νέες τεχνολογίες για την παρακολούθηση - αξιολόγηση της παραγωγικής διαδικασίας, ώστε να τονώσει  την παραγωγικότητα και να αυξήσει την ποιότητα των νωπών φρούτων.
  • Οι Έλληνες παραγωγοί θα πρέπει να αναπτύξουν νέες δομές συλλογής, τυποποίησης και διακίνησης των νωπών φρούτων, ώστε να προσδώσουν μεγαλύτερη ώθηση στην εξωστρέφειά τους.
  • Οι παραγωγοί στην Ελλάδα υποχρεούνται από τις συνθήκες της αγοράς να εμπλουτίσουν τη γκάμα των βιολογικών αγροτικών προϊόντων και ειδικότερα, των φρούτων, ώστε να διευρύνουν το πεδίο των εξαγωγών προς τη Γερμανία. 
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αποστολή στην Ασία για 12 Έλληνες παραγωγούς τροφίμων και ποτών

Μεγάλες ευκαιρίες για ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις να διεκδικήσουν μερίδια αγοράς σε μια  «πίτα» που σταθερά διευρύνεται. Πάνω από 400 συναντήσεις με τοπικές επιχειρήσεις σε Τόκιο, Σεούλ, Πεκίνο και Χονγκ Κονγκ.
Logistics, Exagoges, Exports, Limani, Port, Emporio, Trade
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενδιαφέρον για ελληνικές εξαγωγές τροφίμων και πληροφορικής στην Κροατία

Ο προϊστάμενος του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας της Ελλάδας στο Ζάγκρεμπ, Μιχάλης Χαροκόπος υπογράμμισε τις σημαντικές προοπτικές της κροατικής οικονομίας και τις ευκαιρίες για τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξημένες κατά 6,4% σε αξία οι εξαγωγές νωπών φρούτων/λαχανικών το 8μηνο του 2022

Μείωση 4,3% σημείωσαν οι εξαγωγές το πρώτο οκτάμηνο του τρέχοντος έτους σε όγκο, οι οποίες έφτασαν 1.098.301 τόνους έναντι των 1.147.237 τόνων του 2021 και συρρίκνωση κατά 10,5% σε σχέση με το πρώτο οκτάμηνο του 2020 (1.227.671 τόνοι).
Georgantas, Ypourgeio Psifiakis Politikis, Kivernisi
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γ. Γεωργαντάς: Αναζητούνται εναλλακτικές αγορές για τα ελληνικά μήλα

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης ανέφερε πως οι ελληνικές εξαγωγές μήλων έχουν μειωθεί λόγω των περιορισμών στην Αίγυπτο και με την βοήθεια του υπουργείου Εξωτερικών καταβάλλονται προσπάθειες για ανεύρεση εναλλακτικών αγορώμ.