ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Κοντά σε εκκίνηση ο Οδικός Άξονας Κρήτης, έντονο ενδιαφέρον εταιρειών

Με Σύμπραξη Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα θα κατασκευαστεί και το τμήμα Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος, ενώ εξασφαλίστηκαν 427 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο.

Με αλλαγές και κυρίως με την προσθήκη και του τμήματος Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος (μήκους 14,5 χιλιομέτρων), προχώρησε στο δεύτερο στάδιο ο διαγωνισμός για το τμήμα Ηράκλειο – Νεάπολη (μήκους 22 χιλιομέτρων) του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Μετά τις αλλαγές, ο ανάδοχος του διαγωνισμού που προωθείται με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) θα αναλάβει να κατασκευάσει το τμήμα Ηράκλειο – Νεάπολη, αλλά θα διαχειρίζεται ολόκληρο τον οδικό άξονα από το Ηράκλειο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, συνολικού μήκους 62,5 χιλιομέτρων.

Η κατασκευή των δύο τμημάτων θα απαιτήσει κεφάλαια άνω των 320 εκατ. ευρώ. Ο ανάδοχος του διαγωνισμού για το ΣΔΙΤ δεν θα εισπράττει διόδια, αλλά θα αμοίβεται με τις λεγόμενες «πληρωμές διαθεσιμότητας», με βάση ποιοτικά και άλλα κριτήρια για τη συντήρηση και λειτουργία του οδικού άξονα. Ενδιαφέρον για τη σύμβαση ΣΔΙΤ είχαν εκδηλώσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αριάδνη» στην οποία συμμετέχει η ΑΒΑΞ, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η ισραηλινή Shikun Binui Ltd. και η κοινοπραξία Acciona Concessiones - Μυτιληναίος - Intertoll.

Χθες, ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής είπε στην Βουλή πως έχουν κατατεθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το ΣΔΙΤ, ώστε να υπάρξει χάραξη του δρόμου. «Κάναμε όλες τις απαραίτητες γεωτεχνικές έρευνες, κτηματογράφηση της ζώνης διέλευσης. Μελέτες ειδικής οικολογικής αξιολόγησης. Προμελέτη οδικών και υδραυλικών έργων. Περίπου 20 μελέτες για να καταλήξουμε στην τελική χάραξη του δρόμου. Χωρίς μελέτες δεν έχεις χάραξη. Χωρίς χάραξη δεν μπορείς να πάρεις μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων. Χωρίς μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων δεν μπορείς να δημοπρατήσεις έργο. Τα έχουμε κάνει λοιπόν αυτά όλα βήμα – βήμα και έχουμε κάνει κάτι το οποίο συνέβη για πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Η κατάσταση είναι πιο περίπλοκη στο άλλο τμήμα του ΒΟΑΚ, από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο που προωθείται μέσω παραδοσιακής σύμβασης παραχώρησης και με διόδια. Το συγκεκριμένο τμήμα, μήκους 163 χιλιομέτρων αναμένεται να κοστίσει γύρω στο ένα δισ. ευρώ. Ο κ. Καραμανλής είπε χθες πως μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης εξασφαλίστηκαν 427 εκατ. ευρώ με τα οποία θα καλυφθεί η χρηματοδοτική συνδρομή του Δημοσίου για τον ΒΟΑΚ. Για να προχωρήσει ο διαγωνισμός για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο πρέπει να γίνουν οι μελέτες που απαιτούνται ώστε να οριστικοποιηθεί η χάραξη και να κατατεθεί στο ΥΠΕΝ η αντίστοιχη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο, στο διαγωνισμό που είχε προκηρύξει η προηγούμενη κυβέρνηση, είχαν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η κοινοπραξία Vinci Highways - Vinci Concessions, η κοινοπραξία Acciona Concessiones - Μυτιληναίος και η ΑΒΑΞ.

Χθες, ο κ. Καραμανλής υποστήριξε πως «είναι η πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια που μπορούμε να μιλήσουμε με συγκεκριμένα νούμερα για χρηματοδότηση. Είναι η πρώτη φορά –και γίνεται επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας- που τα πρώτα χρήματα που αφορούν την χρηματοδοτική συμβολή του ελληνικού Δημοσίου θα έρθουν από ευρωπαϊκά κονδύλια». Τόνισε μάλιστα ότι «για πρώτη φορά, εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση, δηλαδή τη συμβολή του Δημοσίου για το έργο αυτό ύψους 427 εκατομμυρίων ευρώ. Επομένως, έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου πολύ σύντομα αυτό το έργο, το οποίο όντως ήταν ένα όνειρο πολλών δεκαετιών, μπαίνει σε μία πολύ συγκεκριμένη ρότα».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ν. Παπαθανάσης: Υλοποιούνται 34 έργα ΣΔΙΤ ύψους 4,6 δισ. ευρώ

Όπως σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, σημαντικά πρόκειται να είναι τα οφέλη για την ελληνική οικονομία στην πρώτη πενταετία, υπογραμμίζοντας ότι μέσω των ΣΔΙΤ εξασφαλίζεται η γρήγορη και απρόσκοπτη ολοκλήρωση των έργων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Ξεκλειδώνουν» δύο αρδευτικά έργα ύψους 61,9 εκατ. ευρώ στο Λασίθι

Άναψε το «πράσινο φως» για τη κατασκευή Λιμνοδεξαμενής και συνοδευτικών έργων στις Χοχλακιές Σητείας προϋπολογισμού 30,6 εκατ. ευρώ και για το Φράγμα Αγ. Ιωάννη Ιεράπετρας Νομού Λασιθίου προϋπολογισμού κατασκευής 31,3 εκατ. ευρώ.
Karagiannis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γ. Καραγιάννης: Ολοκληρωμένο σχέδιο για τις υποδομές της Δυτ. Ελλάδας

Ο υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στα έργα που υλοποιούνται στην Δυτική Ελλάδα, αρχής γενομένης από τον αυτοκινητόδρομο «Πάτρα-Πύργος» που θα παραδοθεί στο μεγαλύτερο μέρος του σε 36 μήνες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην τελική ευθεία η «ιπτάμενη» περιφερειακή οδός στη Θεσσαλονίκη

Η νέα Ανατολική Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης (Flyover) θα αποτελεί τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, με συνολικό μήκος έργου 13 χιλιόμετρα. Κατατέθηκαν δεσμευτικές προσφορές και για το έργο «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη».