ΓΔ: 891.69 0.78% Τζίρος: 69.94 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Κοντά σε εκκίνηση ο Οδικός Άξονας Κρήτης, έντονο ενδιαφέρον εταιρειών

Με Σύμπραξη Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα θα κατασκευαστεί και το τμήμα Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος, ενώ εξασφαλίστηκαν 427 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο.

Με αλλαγές και κυρίως με την προσθήκη και του τμήματος Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος (μήκους 14,5 χιλιομέτρων), προχώρησε στο δεύτερο στάδιο ο διαγωνισμός για το τμήμα Ηράκλειο – Νεάπολη (μήκους 22 χιλιομέτρων) του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Μετά τις αλλαγές, ο ανάδοχος του διαγωνισμού που προωθείται με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) θα αναλάβει να κατασκευάσει το τμήμα Ηράκλειο – Νεάπολη, αλλά θα διαχειρίζεται ολόκληρο τον οδικό άξονα από το Ηράκλειο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, συνολικού μήκους 62,5 χιλιομέτρων.

Η κατασκευή των δύο τμημάτων θα απαιτήσει κεφάλαια άνω των 320 εκατ. ευρώ. Ο ανάδοχος του διαγωνισμού για το ΣΔΙΤ δεν θα εισπράττει διόδια, αλλά θα αμοίβεται με τις λεγόμενες «πληρωμές διαθεσιμότητας», με βάση ποιοτικά και άλλα κριτήρια για τη συντήρηση και λειτουργία του οδικού άξονα. Ενδιαφέρον για τη σύμβαση ΣΔΙΤ είχαν εκδηλώσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αριάδνη» στην οποία συμμετέχει η ΑΒΑΞ, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η ισραηλινή Shikun Binui Ltd. και η κοινοπραξία Acciona Concessiones - Μυτιληναίος - Intertoll.

Χθες, ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής είπε στην Βουλή πως έχουν κατατεθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το ΣΔΙΤ, ώστε να υπάρξει χάραξη του δρόμου. «Κάναμε όλες τις απαραίτητες γεωτεχνικές έρευνες, κτηματογράφηση της ζώνης διέλευσης. Μελέτες ειδικής οικολογικής αξιολόγησης. Προμελέτη οδικών και υδραυλικών έργων. Περίπου 20 μελέτες για να καταλήξουμε στην τελική χάραξη του δρόμου. Χωρίς μελέτες δεν έχεις χάραξη. Χωρίς χάραξη δεν μπορείς να πάρεις μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων. Χωρίς μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων δεν μπορείς να δημοπρατήσεις έργο. Τα έχουμε κάνει λοιπόν αυτά όλα βήμα – βήμα και έχουμε κάνει κάτι το οποίο συνέβη για πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Η κατάσταση είναι πιο περίπλοκη στο άλλο τμήμα του ΒΟΑΚ, από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο που προωθείται μέσω παραδοσιακής σύμβασης παραχώρησης και με διόδια. Το συγκεκριμένο τμήμα, μήκους 163 χιλιομέτρων αναμένεται να κοστίσει γύρω στο ένα δισ. ευρώ. Ο κ. Καραμανλής είπε χθες πως μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης εξασφαλίστηκαν 427 εκατ. ευρώ με τα οποία θα καλυφθεί η χρηματοδοτική συνδρομή του Δημοσίου για τον ΒΟΑΚ. Για να προχωρήσει ο διαγωνισμός για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο πρέπει να γίνουν οι μελέτες που απαιτούνται ώστε να οριστικοποιηθεί η χάραξη και να κατατεθεί στο ΥΠΕΝ η αντίστοιχη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο, στο διαγωνισμό που είχε προκηρύξει η προηγούμενη κυβέρνηση, είχαν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η κοινοπραξία Vinci Highways - Vinci Concessions, η κοινοπραξία Acciona Concessiones - Μυτιληναίος και η ΑΒΑΞ.

Χθες, ο κ. Καραμανλής υποστήριξε πως «είναι η πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια που μπορούμε να μιλήσουμε με συγκεκριμένα νούμερα για χρηματοδότηση. Είναι η πρώτη φορά –και γίνεται επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας- που τα πρώτα χρήματα που αφορούν την χρηματοδοτική συμβολή του ελληνικού Δημοσίου θα έρθουν από ευρωπαϊκά κονδύλια». Τόνισε μάλιστα ότι «για πρώτη φορά, εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση, δηλαδή τη συμβολή του Δημοσίου για το έργο αυτό ύψους 427 εκατομμυρίων ευρώ. Επομένως, έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου πολύ σύντομα αυτό το έργο, το οποίο όντως ήταν ένα όνειρο πολλών δεκαετιών, μπαίνει σε μία πολύ συγκεκριμένη ρότα».

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καραγιάννης: Συμβάσεις έργων ΣΔΙΤ 3,1 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2021

Το μεγάλο ΣΔΙΤ συντήρησης και λειτουργίας του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος της Αθήνας προϋπολογισμού 235 εκατ. ευρώ, είναι μεταξύ αυτών που έχουν ήδη εγκριθεί, είπε ο κ. Καραγιάννης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κτήρια εκατοντάδων εκατομμυρίων με σύμπραξη Δημοσίου - ιδιωτών

Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την κατασκευή με ΣΔΙΤ 17 σχολικών μονάδων στην Κ. Μακεδονία, ενώ «τρέχει» ο διαγωνισμός για 13 περιφερειακά κέντρα Πολιτικής Προστασίας και αναμένονται τρεις για δικαστικά μέγαρα.