ΓΔ: 889.89 1.21% Τζίρος: 11.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:12:35 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Αρχίζουν τα έργα για το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65

Νομοσχέδιο στη Βουλή για την τροποποίηση της σύμβασης με την κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και τριών ισπανικών εταιρειών. Χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Ένα σημαντικό οδικό έργο, που έμενε… στοιχειωμένο από το 2007, φθάνει στο σημείο εκκίνησης της κατασκευής του. Το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) θα χρηματοδοτηθεί τελικά με 442 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ αύριο συζητείται στη Βουλή η τροποποίηση της σύμβασης για το έργο, ώστε σύντομα να αρχίσει και η κατασκευή του.

Η κυβερνητική εκπρόσωπος ανήγγειλε ότι αύριο συζητείται στην ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για την κύρωση της συμφωνίας, με την οποία τροποποιούνται διατάξεις της Σύμβασης για κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65). «Ύστερα από αλλεπάλληλες επαφές με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η κυβέρνηση κατάφερε να ξεμπλοκάρει μετά από δύο χρόνια συστηματικής δουλειάς το έργο για το βόρειο τμήμα του άξονα και να εντάξει εξ ολοκλήρου την χρηματοδότησή του, ύψους 442 εκατ. ευρώ, στο Ταμείο Ανάκαμψης. Το βόρειο τμήμα του Ε-65 εκτείνεται από τα Τρίκαλα ως την Εγνατία, έχει μήκος 70,5 χιλιόμετρα και η διάρκεια κατασκευής του εκτιμάται στα 3 χρόνια», σημείωσε ο Αριστοτελία Πελώνη.

«Η κατασκευή του», πρόσθεσε, «αποτελεί ουσιαστική δράση για τη στήριξη της Δυτικής Μακεδονίας στο δρόμο της απολιγνιτοποίησης. Θα εξασφαλίσει γρήγορες και ασφαλείς μετακινήσεις, θα συμβάλλει στην ενδυνάμωση των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή και θα ενθαρρύνει την εγκατάσταση νέων που θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας. Παράλληλα, θα ενισχύσει αποφασιστικά την ανάπτυξη της Δυτικής Μακεδονίας, με τη συνδεσιμότητά της με την Αθήνα και την Κεντρική Ελλάδα». Όπως είπε, το «το 2021 είναι το έτος που ξεμπλοκάρουν μεγάλα, αλλά και εμβληματικά έργα που για χρόνια είχαν κολλήσει».

Σημειώνεται ότι σύμβαση του Δημοσίου για το έργο έχει υπογραφεί τον Μάιο του 2007 με κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τις ισπανικές εταιρείες CINTRA CONCESSIONES DE INFRAESTRUCTURAS DE TRANSPORTE S.A., IRIDIUM CONCESIONES DE INFRAESTRUCTURAS S.A. και DRAGADOS S.A..

Στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή σημειώνεται, μεταξύ άλλων, ότι:

  • Με την προτεινόμενη τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης ενεργοποιείται το δικαίωμα του Δημοσίου να εκκινήσει τις εργασίες κατασκευής του βόρειου τμήματος του οδικού άξονα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος Ε65 (Τρίκαλα – Εγνατία Οδός), το οποίο είχε χαρακτηριστεί αναβαλλόμενο και παρέμενε σε εκκρεμότητα λόγω αδυναμίας χρηματοδότησης κατά το μέρος που επιβάρυνε το εθνικό σκέλος. Συνεπώς λόγω εντάξεως του έργου προς χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης, καθίσταται δυνατή η έναρξη των σχετικών εργασιών για την κατασκευή και παράδοσή του σε πλήρη λειτουργία. 
  • Η από 31.05.2007 αρχική Σύμβαση Παραχώρησης τροποποιήθηκε τρεις φορές, οι οποίες κυρώθηκαν τρεις φορές νομοθετικά, το 2013 και το 2018. 
  • Με την προς κύρωση Συμφωνία Τροποποίησης επιδιώκεται η τροποποίηση των προβλέψεων της Σύμβασης Παραχώρησης ως προς το Αναβαλλόμενο Τμήμα B΄ προς τον σκοπό της περαιτέρω συμβατικής και οικονομικής βελτίωσης της θέσεως του Δημοσίου στο πλαίσιο της κατασκευής του Αναβαλλόμενου Τμήματος B΄ και την έναρξη των εργασιών ολοκλήρωσης αυτού.
Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε65

Ο Ε65 σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος 181 χιλιομέτρων, που ενώνει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Αθηνών - Θεσσαλονίκης (στο ύψος της Λαμίας) με την Εγνατία Οδό. Τι έργα περιλαμβάνονται.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι τράπεζες γυρίζουν σελίδα -Με σημαντικό discount οι τραπεζικές μετοχές

Οι βασικοί παράγοντες ενίσχυσης της κερδοφορίας των ελληνικών τραπεζών αναμένεται να είναι οι μειωμένες προβλέψεις μετά τον καθαρισμό των NPEs και η βελτίωση των εσόδων από την πιστωτική επέκταση.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καραμανλής: Ξεκίνησαν τα έργα για τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας

Η νέα γραμμή περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, που θα εξυπηρετούν μερικές από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας και θα συνδέεται με τις υφιστάμενες γραμμές του μετρό μέσω δύο σταθμών ανταπόκρισης.