ΓΔ: 1381.07 1.14% Τζίρος: 93.81 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: ΑΠΕ

Κομισιόν: Θέτει σε εφαρμογή νέο πλαίσιο για την καταναλωτική πίστη

Ερευνα που διενεργήθηκε σε 21 κράτη-μέλη κατέδειξε ότι 6 στους 10 καταναλωτές αντιμετώπισαν σημαντικές οικονομικές δυσκολίες από την έναρξή της πανδημίας.

Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων ενημερώνει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναθεώρησε την Οδηγία 2008/48 για την καταναλωτική πίστη εκτιμώντας δύο παράγοντες:

  • Τον ψηφιακό κόσμο, που άλλαξε σημαντικά τον τρόπο αξιολόγησης και επεξεργασίας της πιστοληπτικής ικανότητας των καταναλωτών,
  • Την πανδημία COVID-19, με τον κρίσιμο αντίκτυπό της στην αγορά καταναλωτικής πίστης: έρευνα που διενεργήθηκε σε 21 κράτη- μέλη κατέδειξε ότι 6 στους 10 καταναλωτές αντιμετώπισαν σημαντικές οικονομικές δυσκολίες από την έναρξη της πανδημίας.

Στο πλαίσιο αυτό, η αναθεώρηση της Οδηγίας 2008/48 για την καταναλωτική πίστη κινείται προς τις ακόλουθες, μεταξύ άλλων, κατευθύνσεις:

  • Επέκταση του πεδίου εφαρμογής της Οδηγίας ώστε να καλύπτει δάνεια κάτω των 200 ευρώ.
  • Υιοθέτηση απαιτήσεων ενημέρωσης κατάλληλων για ψηφιακές συσκευές.
  • Παροχή απλής και ευκρινούς ενημέρωσης σχετικά με τις πιστώσεις προς αποφυγή της υπερπληροφόρησης των καταναλωτών.
  • Βελτίωση των κανόνων αξιολόγησης της πιστοληπτικής ικανότητας των καταναλωτών ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα υπερχρέωσής τους.
  • Υιοθέτηση ανώτατου ορίου πίστωσης για τους καταναλωτές.
  • Υποστήριξη των καταναλωτών που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες και παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών διαχείρισης του χρέους τους.
  • Θέσπιση κανόνων επαγγελματικής δεοντολογίας και υποχρέωση των παρόχων πιστώσεων και μεσιτών πιστώσεων να διασφαλίζουν ότι τα μέλη του προσωπικού τους διαθέτουν τις κατάλληλες γνώσεις και δεξιότητες σχετικά με τις πιστώσεις.

Η πρόταση της Ε.Ε. για αναθεώρηση της Οδηγίας για την Καταναλωτική Πίστη εντάσσεται στο «Νέο Θεματολόγιο για τους Καταναλωτές» που έχει ως στόχο την επικαιροποίηση του συνολικού στρατηγικού πλαισίου της πολιτικής της για τους καταναλωτές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Supermarket
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χαμηλή πτήση τιμών στα σαρακοστιανά με μειώσεις που φθάνουν το 30%

Όπως προκύπτει από τις τιμοληψίες που έχουν πραγματοποιηθεί, από την πρώτη μέρα εφαρμογής του «Καλαθιού της Σαρακοστής» οι τιμές στην πλειονότητα των βασικών προϊόντων είναι χαμηλότερες ή ίσες με πέρυσι.
Kostas Skrekas, Ypourgeio Anaptixis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκρέκας: Θα δούμε άμεσα μειώσεις τιμών σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης

Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης «για να διασφαλίσουμε την απόλυτη διαφάνεια στην εφοδιαστική αλυσίδα, υποχρεώνουμε τους προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε "καθαρές" τιμές».
Skrekas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκρέκας: Τα μόνιμης μείωσης τιμής προϊόντα αύξησαν το τζίρο τους 15-20%

Ο υπουργός υπογράμμισε την σημασία που δίνουν οι ελεγκτικές υπηρεσίες, ώστε προσφορές και εκπτώσεις να είναι πραγματικές προς όφελος του καταναλωτή και ειδικά για την BlackFriday, υπογράμμισε ότι έχει γίνει τιμοληψία σε χιλιάδες προϊόντα.