ΓΔ: 1041.51 0.82% Τζίρος: 120.72 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
K. Karamanlis
ΑΠΕ

Ο Καραμανλής για αποζημιώσεις πλημμυροπαθών Κρήτης και οδικό δίκτυο

Ο υπουργός ανέφερε ότι έχουν ήδη ενταχθεί από το υπ. Υποδομών και Μεταφορών έργα ύψους 25 εκατ. ευρώ, προκειμένου να διατεθούν στους πληγέντες Δήμους για την αποκατάσταση υποδομών, μεταξύ των οποίων και έργα ύδρευσης – αποχέτευσης, καθώς και αντιπλημμυρικά.

Στις αποζημιώσεις των πληγέντων από τις πλημμύρες του περασμένου Οκτωβρίου – Νοεμβρίου στην Κρήτη, αλλά και στην υλοποίηση του έργου αναβάθμισης του οδικού άξονα Καλό Νερό – Τσακώνα, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου. Σχετικά με τις αποζημιώσεις των πληγέντων στην Κρήτη ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι τα πλημμυρικά γεγονότα πραγματοποιήθηκαν Οκτώβριο- Νοέμβριο του 2020 (πλημμύρες και χαλαζοπτώσεις Οκτωβρίου – πλημμύρες Νοεμβρίου) και οι αυτοψίες από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου ολοκληρώθηκαν σε χρόνο ρεκόρ μέχρι τις 23 Νοεμβρίου. Ανέφερε ότι εξετάσθηκαν συνολικά 874 κτίρια στο Ηράκλειο, το Ρέθυμνο και το Λασίθι.

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι στη συνέχεια οι Δήμοι θα έπρεπε να στείλουν τα σχετικά έγγραφα στην Περιφέρεια Κρήτης και εκείνη με τη σειρά της να τα αποστείλει προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να προωθηθεί το σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την οριοθέτηση των πληγεισών περιοχών. Τόνισε όμως ότι η διαδικασία αυτή από την Περιφέρεια και τους Δήμους ολοκληρώθηκε σχεδόν έξι μήνες μετά, και στις 31 Μαρτίου προωθήθηκαν και τα τελευταία στοιχεία από την Περιφέρεια στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Επισήμανε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε ήδη προβλέψει και συντάξει το σχέδιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την οριοθέτηση των πληγεισών περιοχών, η οποία και δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο. Τον Ιούνιο δημοσιεύθηκε και η Κοινή Υπουργική Απόφαση για την χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής για τα κτίρια που επλήγησαν σε Ηράκλειο και Χανιά, και τον Ιούλιο η Υπουργική Απόφαση για τις προθεσμίες και τη διαδικασία χορήγησης στεγαστικής συνδρομής για ανακατασκευή, αποπεράτωση και επισκευή των κτιρίων.

«Που ακριβώς έχει καθυστερήσει η κυβέρνηση, όταν Περιφέρεια και Δήμοι έκαναν πάνω από πέντε μήνες να οριοθετήσουν τις περιοχές;» διερωτήθηκε συνεπώς ο κ. Καραμανλής. Επισήμανε δε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εν τω μεταξύ ανανεώσει τις συμβάσεις του προσωπικού, που υπηρετεί στον Τομέα Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Χανίων. Και αυτό προκειμένου να ελέγχονται ταχύτατα ως προς την πληρότητα οι αιτήσεις που υποβάλλονται και να γίνονται όλες οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε άμεσα να εκδοθούν οι σχετικές άδειες επισκευής και εγκρίσεις στεγαστικής συνδρομής.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι μέχρι σήμερα έχουν κατατεθεί 51 αιτήσεις για έκδοση άδειας επισκευής και χορήγηση στεγαστικής συνδρομής, οι οποίες και θα ικανοποιηθούν άμεσα, καθώς ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία. Στο ερώτημα γιατί δεν ακολουθήθηκε και στην περίπτωση της Κρήτης η διαδικασία που είχε εφαρμοστεί για την αποζημίωση των πληγέντων από τον «Ιανό», εξήγησε ότι αυτή η διαδικασία αφορά εξαιρετικές περιπτώσεις. Σημείωσε όμως ότι ενδεχομένως πρέπει αντί να νομοθετείται η εφάπαξ συνδρομή για ειδικές περιπτώσεις, να υπάρξει ένα γενικό πλαίσιο.

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε επίσης ότι έχουν ήδη ενταχθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έργα ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ, προκειμένου να διατεθούν στους πληγέντες Δήμους για την αποκατάσταση υποδομών, μεταξύ των οποίων και έργα ύδρευσης – αποχέτευσης, καθώς και αντιπλημμυρικά.

Εξέταση της δυνατότητας επανένταξης του έργου του οδικού άξονα Καλό νερό – Τσακώνα, σε σύμβαση παραχώρησης

Σχετικά με την αναβάθμιση του οδικού άξονα Καλό Νερό – Τσακώνα ο κ. Καραμανλής καταρχάς υπενθύμισε ότι το έργο αυτό είχε εξαιρεθεί από τη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, στο πλαίσιο της οποίας είχαν προχωρήσει και εγκριθεί το 2013 – 2014 οι μελέτες για αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και με κεντρικό διαχωριστικό στηθαίο. Σημείωσε όμως ότι μετά την απένταξη υπήρχαν δύο επιλογές: Ή να γίνει δημόσιο έργο ή να κατατμηθεί, όπως είχε γίνει με το Πάτρα – Πύργος επί ΣΥΡΙΖΑ.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν έκανε το ίδιο εγκληματικό λάθος με το ΣΥΡΙΖΑ και δεν προχώρησε στην κατάτμηση, ενώ εκτίμησε ότι δεν είναι βέβαιο πως θα μπορούσε να γίνει ο αυτοκινητόδρομος ως «κλασικό» δημόσιο έργο, διότι, ένα έργο με τα συγκεκριμένα τεχνικά χαρακτηριστικά και φόρτους δεν θα ήταν εύκολο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Επισήμανε ότι αντίθετα η κυβέρνηση επέλεξε καταρχάς να λύσει το «γόρδιο δεσμό» του Πάτρα – Πύργος και εφόσον, όπως εκτίμησε, σύντομα θα δοθεί και το «πράσινο φως» από την Κομισιόν, θα μπορέσει να ωριμάσει και το έργο του οδικού άξονα Καλό Νερό – Τσακώνα, καθώς οι μελέτες του 2013 – 2014 πρέπει να επικαιροποιηθούν.

Διαβεβαίωσε δε ότι αφού κλείσει το «κεφάλαιο» Πάτρα – Πύργος, θα ανοίξει και το κεφάλαιο του δεύτερου έργου, με προτιμητέα λύση αυτή της ένταξης στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, χωρίς να αποκλείεται η δημοπράτηση του ως δημόσιο έργο, εφόσον πληρούνται οι δείκτες βιωσιμότητας και υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε αναλυτικότερα στο κατασκευαστικό κόστος του έργου, το οποίο κυμαίνεται στα 160 εκατομμύρια ευρώ, συν 30 εκατομμύρια ευρώ το κόστος των απαλλοτριώσεων.

Εξ ου και κατέληξε ότι με αυτά τα δεδομένα, και γνωρίζοντας τις απαιτήσεις που θέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η ρεαλιστική προσέγγιση για την υλοποίηση του έργου αφορά στην εξέταση της δυνατότητας επανένταξης του σε σύμβαση παραχώρησης. Τόνισε δε ότι αφού λυθεί το ζήτημα με το Πάτρα – Πύργος, προτεραιότητα είναι η υλοποίηση αυτού του έργου, το οποίο θα ενισχύσει τις αναπτυξιακές προοπτικές της περιοχής, αλλά και την οδική ασφάλεια, που αποτελεί προτεραιότητα για την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σύνταγμα – Ίλιον σε 20 λεπτά: Δημοπρατείται η επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό

Τις επόμενες εβδομάδες, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να γίνει η δημοπράτηση. Το εν λόγω έργο εντάσσεται στον συνολικό σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στην Αττική
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καραμανλής: Τα έργα υποδομών ένα πολύ ισχυρό μέρισμα στην ανάπτυξη

Εστιάζοντας στα εν εξελίξει έργα στην Αθήνα, ο υπουργός αναφέρθηκε στους τρεις νέους σταθμούς μετρό στον Πειραιά τονίζοντας χαρακτηριστικά «συνδέσαμε χερσαίες θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές» .
Karamanlis-Kostas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Καραμανλής: Τρέχουν τα σημαντικά έργα υποδομών στη Λέσβο

Ο υπουργός Υποδομών ανέφερε πως το φράγμα Τσικνιά έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης από όπου και θα χρηματοδοτηθεί, επισημαίνοντας πως τα χρονοδιαγράμματα γενικά στο πρόγραμμα αυτό είναι πολύ σφιχτά και οι διαδικασίες θα προχωρήσουν γρήγορα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καραγιάννης: Μνημόνιο συνεργασίας για επιπλέον 2.000 δέντρα στην Αθήνα

Ο υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι «μαζί με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και την ΑΝΑΠΛΑΣΗ Α.Ε. προχωράμε στη σύνταξη μνημονίου που περιλαμβάνει την αγορά και φύτευση επιπλέον 2.000 δέντρων στον Δήμο Αθηναίων».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καραγιάννης: Μεστή χρονιά το 2021, δημοπρατήσαμε έργα άνω των 6 δισ.

Σε συνέντευξή του, ο υφυπουργός Υποδομών ανέφερε ότι «μέσα στο 2021 μπήκαν οι βάσεις για πολύ σημαντικά έργα και το 2022 σε αρκετά θα στηθούν εργοτάξια, ενώ άλλα θα έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καραμανλής: Εννέα έργα στον κώδικα αναγκαστικών απαλλοτριώσεων

Ο υπουργός Υποδομών επεσήμανε ότι επιλέγεται αυτή η οδός «προκειμένου να ξεπεραστεί ο σκόπελος των πολύπλοκων γραφειοκρατικών, αλλά και δικαστικών, διαδικασιών που απαιτούνται, όταν ακολουθείται η κλασική διαδικασία».